Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xioros
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-09 22:35
Een goede vriendin van me wil "starten" in de ICT als developer. Ze heeft een brede waaier van jobs gehad en leert snel bij. Ze heeft zichzelf al een zekere basis (HTML, CSS, JS, ...?) aangeleerd en heeft besloten een carrièreswitch te maken. Momenteel werkt ze als digital marketeer en heeft een masterdiploma, maar in een totaal andere branche (Engels).

De meeste development-bedrijven eisen minimaal een batchleordiploma aangezien ze garanties willen geven aan hun cliënteel.

Ze is voornamelijk op zoek naar een bedrijf dat haar ook wil opleiden.
Suggesties bij een branche of soort bedrijf waar ze best aanklopt en wat ze kan vragen van (start)loon?

Andere info:
Voorkeur omgeving Leuven (of vlot bereikbaar met trein/openbaar vervoer)
Leeftijd: 29

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-10 19:36

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Developer, breed begrip he :)

Op basis van HTML, CSS en JS gok ik front end development? Of ligt de ambitie bij back end development? Wat is het kennisniveau t.a.v. databases, datamodellering, en heeft ze kennis van zaken als OO?

Tijdens sollicitatie goed doorvragen naar begeleiding vanuit bedrijf, werken er veel starters, zijn er voldoende senioren om begeleiding te geven, etc. Over het algemeen denk ik dat development een gebied is waar IMHO mensen elkaar graag helpen. Maar denk dat je ook eerlijk moet zijn dat er wel een gezonde basis aanwezig is. Mijn advies zou dan ook zijn om eens te kijken naar online training (udacity, coursera, etc.) om iets van een basis te hebben. Gekoppeld aan goede motivatie moeten er vast mogelijkheden zijn.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengeenvis
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-11-2022
Zijn zat consultancy/recruiter bedrijfjes die je dan koppelen, al dan wel met een laag startsalaris. Na een a twee jaar kun je dan zo over naar klanten met een goed salaris.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je relatie rustig is en aangezien je vriendin een goede affiniteit met Engels heeft: waarom niet bij een "bekend bedrijf" een rondkijken / solliciteren naar een masterclassje "development" in het Oostblok?

Je krijgt dan vaak een salaris (hoogte even onbekend), gaat betaald 40 uur in de week een bepaalde kant op qua ontwikkeling en als je terugkomt, heb je meteen een baangarantie, een klant/klus etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xioros
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-09 22:35
Ruud2001 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 16:41:
Developer, breed begrip he :)

Op basis van HTML, CSS en JS gok ik front end development? Of ligt de ambitie bij back end development? Wat is het kennisniveau t.a.v. databases, datamodellering, en heeft ze kennis van zaken als OO?

Tijdens sollicitatie goed doorvragen naar begeleiding vanuit bedrijf, werken er veel starters, zijn er voldoende senioren om begeleiding te geven, etc. Over het algemeen denk ik dat development een gebied is waar IMHO mensen elkaar graag helpen. Maar denk dat je ook eerlijk moet zijn dat er wel een gezonde basis aanwezig is. Mijn advies zou dan ook zijn om eens te kijken naar online training (udacity, coursera, etc.) om iets van een basis te hebben. Gekoppeld aan goede motivatie moeten er vast mogelijkheden zijn.
Momenteel volgt ze ook nog courses voor JSON & JQuery. Ze zegt geen bijzonder voorkeur voor front- of back-end te hebben en zoekt vooral een uitdaging.

Zal 't doorgeven! Thx!
ikbengeenvis schreef op zondag 2 juni 2019 @ 17:10:
Zijn zat consultancy/recruiter bedrijfjes die je dan koppelen, al dan wel met een laag startsalaris. Na een a twee jaar kun je dan zo over naar klanten met een goed salaris.
Ze zoekt een flinke uitdaging en ik heb zo'n vermoeden dat de doorsnee low-level recruiter dat in de meeste gevallen niet zal kunnen bieden. Niet?
MAX3400 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 17:12:
Als je relatie rustig is en aangezien je vriendin een goede affiniteit met Engels heeft: waarom niet bij een "bekend bedrijf" een rondkijken / solliciteren naar een masterclassje "development" in het Oostblok?

Je krijgt dan vaak een salaris (hoogte even onbekend), gaat betaald 40 uur in de week een bepaalde kant op qua ontwikkeling en als je terugkomt, heb je meteen een baangarantie, een klant/klus etc.
Betreft een vriendschap, en ik heb zo'n vermoeden dat haar partner er niet staat op te springen om haar 2 jaar naar 't buitenland te zien verhuizen.

Maar zal 't doorgeven als optie. Thx!