P120@133 passief koelen met golden orb?

Pagina: 1
Acties:

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:40
Om een nog stiller systeem temaken (m'n duron 700@1ghz met waterkoeling + silent voeding hoor je opzich al bijna niet) maar hier wil ik graag een fanloos systeem van maken.

Nou vind ik water koeling een beetje overkill voor een p1, dus wou ik hem passief koelen met een golden orb.

ik denk wel dat dit gaat werken, maar ik zit heel ff tetwijfelen. iemand die een golden orb heeft die het weet?

Verwijderd

dunno. ik wil een pentium 200 passief gaan koelen, weet alleen nog niet welke heatsink.

• HermeS
ik heb dus ff gekeken, en de golden orb komt denk ik als beste uit de bus (die makkelijk teverkrijgen is).

Die heeft namelijk een behoorlijk koelopervlak. De p4 uitvoering wint het in een deadtest van 9 andere koelers. met 4,22 geloof ik. terwijl demeeste andere goede koelers op 1 1/2 minuut eindigden.

Ik ben alleen wel bang voor de voltage regulator, dus daar moet wel een klein beetje air flow langs komen anders smelt ie los van het MB denk ik.

Verwijderd

Gewoon de grootst mogelijke heatsink erop zetten. Je zal toch minimaal voedingsfan gebruiken.
Probeer dan de luchtstroom hiervan langs je heatsink te geleiden met bijv een tunnel van karton.

Verwijderd

als heatsink groot is en goed z'n warmte kwijt kan, dan moet dat geen probleem zijn!

hoe maakt je zo'n orb vast op die socket?

weet niet precies hoe warm zo'n p1 wordt, maar de warme lucht zal er wel ergens uitmoeten (toch?)

PS. 120@133, maakt dat zoveel verschil?

Verwijderd

Pentium 1s kun je met een normale heatsink ook wel zonder fan laten lopen.
Dat heeft bv IBM bij al haar desktops gedaan.

Dus met een golden orb moet dat makkelijk kunnen.

• HermeS
okay, ik dacht wel dat het zou gaan werken maar ik zat een beetje tetwijfelen, bedankt voor de reacties, ik zal hem straks ff gaan halen en het resultaat vanavond posten.

een p120@133 maakt natuurlijk niet schrikbarend veel uit, maar dit is 1 van de eerste steppings, en ondanks dat hij maar 10% harder gaat kan het natuurlijk zo zijn dat hij wel 20%warmer hierdoor word.

Waar ik toch bang voor ben is die voltage regulator, nu zit ern een 2cm + fanetje op de cpu, en daar vlak naast zitten de voltage regulators met een behoorlijk koelblokje al, en die vangt dus behoolijk wat lucht, en dat vervalt nu. :(

Een tunnen val karton kan ik niet maken omdat het een AT layout is en niet ATX.
dus ik zat te denken om de voeding teverplaatsen naar voorin/onder. maar dan zou ik niet weten hoe ik dat met snoeren moet aansluiten, gisteravond kwam ik ook op het idee om de fan uit de voeding tehalen (mijn voorkeur gaat uit naar een fanloos systeem), en hier een waterunit optemonteren, dus een klein inhoud (mini-reservoir)dis langzaam opwarmt (geen stromend water of reservior). iemand daarmee ervaring?

• HermeS
opwarming van het systeem ben ik minder bangop . aangezien het een bigtower is, en die ik dus als workstation ga gebruiken en die als terminial aan mijn echt pc gaat hangen (die dan op de gang gezet word). Dus hij ongeveer 5 uur p/d gebruikt gaat worden. en andere monteer ik gewoon een paar rooster boven zodat de warme lucht er van zelf uikan stromen.

Maar ik zit dus ook teoverwegen om de voeding voorin tedoen, (vlak voor de cpu) en daar een 120mm blowhole intemaken met een fan op 5volt blasen , dit is tevens wel een van de makkelijkste oplossing).

Sorry dat ik 2x moet posten, maar anders geeft mijn workstation timeouts elke keer :(

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

neem gewoon een superstille coolermaster, die dingen kosten geen flikker..

iStockphoto

• HermeS
damm, heb net de winkel gebeld, op de site staat dat ze hem wel verkopen (golden orb) maar dat doen ze dus niet meer.

hmm nu ga ik dus maar een Volcano II halen voor 3 tientjes kan dat geen kwaad.

Nu is mijn vraag, past dat wel. het is een socket A, past dat op socket 7.
ja toch?
Pagina: 1