Putty als standaard Telnet client?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Mijn vraag
Ik ben aan het leren voor mijn CCNA, hiervoor gebruik ik de officiële cisco website. Ik moet hiervoor automatisch zodra ik op links klik een telnet sessie starten met putty. Dit werkt niet, als je op een link klikt krijg je :

In chrome : Niks
In edge: "Je moet hiervoor een telnet client installeren"

Ik heb de telnet client in windows ook geinstalleerd maar dit werkt ook niet.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Putty
Telnet

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Software opnieuw installeren.
Windows opnieuw installeren
Register aangepast
Telnet client geïnstalleerd

Heeft iemand een idee :( ik ben er echt pissig van.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:53

The Eagle

I wear my sunglasses at night

^^^ dat dus.
Nofi, maar als jij meent dat alles maar out of the box voor je moet werken, ga je er niet komen ben ik bang.

Je had ook gewoon even kunnen kijken welke URL er onder de link zat en van daaruit verder nadenken. Meer dan een servernaam of ip heb je niet nodig neem ik aan, kun je ook handmatig inkloppen obv wat je leest.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@johanneslol

Putty is inderdaad de meest gangbare "Telnet Cliënt" (al hoop ik wel dat ze je meteen aanleren om, indien mogelijk, het telnet protocol direct op de switches en routers te disabelen en van de SSH optie gebruik te gaan maken). Je zult overigens in de praktijk ook nog wel eens apparatuur tegen gaan komen welke onder geen beding SSH wil gaan babbelen en waarbij er ook geen support meer geleverd wordt vanuit de fabrikant zodat die feature er ook nooit meer op gaat komen. In een (MKB?) bedrijfsnetwerk wil je dat soort apparaten eigenlijk óók helemaal niet meer aantreffen omdat 't vrij simpel is om van dat soort apparaten de inlog én enable gegevens op te vangen middels bijvoorbeeld Wireshark echter is het budget voor moderne IT gerelateerde apparatuur daar meestal niet aanwezig :'( ..... :+

In plaats van Putty wil ik persoonlijk ook nog wel eens (vaak) gebruik maken van "TeraTerm" omdat hiermee heel simpel een "X-Modem" sessie met een switch/router opgezet kan worden zodat je nieuwe firmware naar je apparatuur weg kunt schrijven op het moment dat 't ding softwarematig écht dood is (TFTP werkt niet in ROMMON :+ ). Als je de BAUD-rate van de apparatuur op de maximale waarde zet (115200) dan valt het qua tijd welke nodig is voor de upload ook nog wel mee (± 15 á 20 minuutjes voor een moderne IOS versie, dus een mooie gelegenheid voor een kop koffie :P ).

Zet die BAUD-rate ná je transfer wel weer terug naar 9600!!! Da's wel zo fijn voor je collega beheerders als ze ook ooit met die switch/router moeten gaan babbelen middels een consolekabel.... Niets zo frustrerend als een apparaat wat niet op de standaard BAUD rate wil connecten in een nood-situatie!!

Suc-6 met je CCNA Certificering!! d:)b

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 02-06-2019 13:56 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Dit heb ik al geprobeerd, helaas zonder effect. Ik ga er niet vanuit dat de meeste dingen uit of the box werken. :) Maar 5000 euro voor lab toegang die niet werkt is wel heel erg slecht...

;) Ik weet al aardig was van Cisco, dit is voor mijn hercertificering!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

EDGE & file associations is ruk. Chrome is ook "redelijk" kieskeurig.

Even out of the box denken; kan je het met IE proberen sowieso nadat je de lab-site van Cisco aan je trusted sites hebt toegekend?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
johanneslol schreef op zondag 2 juni 2019 @ 12:01:
Maar 5000 euro voor lab toegang die niet werkt is wel heel erg slecht...
Beetje raar om Cisco af te rekenen op iets dat jij niet goed ingesteld hebt op jouw PC... En de toegang werkt toch gewoon als je handmatig de gegevens in je Telnet client invoert?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MAX3400 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 12:09:
EDGE & file associations is ruk. Chrome is ook "redelijk" kieskeurig.

Even out of the box denken; kan je het met IE proberen sowieso nadat je de lab-site van Cisco aan je trusted sites hebt toegekend?
Ik heb hier thuis alles qua netwerkapparatuur van UI (nieuwe site naam van Ubiquti) en die "rommel" wil hier alleen nog maar middels Firefox bediend worden.... Safari laat alleen maar een blauwe pagina zien en Chrome komt er hier gewoon NIET op m'n MAC :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 02-06-2019 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

johanneslol schreef op zondag 2 juni 2019 @ 12:01:
[...]
Dit heb ik al geprobeerd, helaas zonder effect.
Het zou dan wel zo handig zijn om dat voortaan dan in de topicstart al aan te geven ;) ("Register aangepast" kan veel betekenen).

Geldt dat ook voor zoeken bij google naar 'putty url' --> https://superuser.com/que...ssh-links-open-with-putty ?

En inderdaad, handmatig werkt prima. En hopelijk wordt er geen telnet maar ssh bedoeld :X

[ Voor 10% gewijzigd door F_J_K op 02-06-2019 13:47 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 12:27:
[...]

Ik heb hier thuis alles qua netwerkapparatuur van UI (nieuwe site naam van Ubiquti) en die "rommel" wil hier alleen nog maar middels Firefox bediend worden.... Safari laat alleen maar een blauwe pagina zien en Chrome komt er hier gewoon NIET op m'n MAC :'(
Hier werkt Unifi gewoon prima onder Chrome. Heb je al een keer je cache geleegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

TommyboyNL schreef op zondag 2 juni 2019 @ 16:22:
[...]

Hier werkt Unifi gewoon prima onder Chrome. Heb je al een keer je cache geleegd?
Wat is er niet duidelijk aan 't woordje "NIET" in m'n betoog? >:)

Als ik zeg dat ik niet van Google houd dan is dat een "understatement"..... 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 16:26:
[...]

Wat is er niet duidelijk aan 't woordje "NIET" in m'n betoog? >:)

Als ik zeg dat niet van Google houd dan is dat een "understatement"..... 8)
Aaah, verkeerd gelezen. Sorry! Chromium al eens geprobeerd? :+
Cache clearen geldt overigens ook voor Safari, dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

TommyboyNL schreef op zondag 2 juni 2019 @ 16:33:
[...]

Aaah, verkeerd gelezen. Sorry! Chromium al eens geprobeerd? :+
Cache clearen geldt overigens ook voor Safari, dat al geprobeerd?
Yups. Heb Edge on Chromium nu op één (virtueel) machientje hier thuis in gebruik en ik moet zeggen dat 't doet wat 't moet doen. Chromium =! Chrome =! Google...... :9

Pagina: 1