Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doktorsson
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-07 17:19
Ha allemaal,

Mijn iPhone 6S plus i vorige week 's nachts plots overleden. Was helemaal zwart en ik kon niets meer. Hard reset mocht niet baten. Ingeleverd voor diagnostiek maar ze kregen de telefoon ook niet aan de praat. Logic board overleden verklaard.

Nu kan ik bij aliexpress (ja ja, ik weet het) een 'nieuwe' voor ongeveer €110 kopen (incl touch id). Ik weet dat het geld het niet waard is in deze telefoon, maar ik vind het knutselen gewoon leuk.

Zijn er mensen hier die zelf een logic board hebben vervangen?

Ik hoor graag jullie ervaringen en tips.

Groet,

Marco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 26-05 03:08

Woopdedooo

THT: Zie signature

Ik heb de mijn oude 6 (enige wat daar nog van over is zijn wat schroefjes) al tig keer open gehad en met vervangende onderdelen voorzien en is nu in gebruik door mijn vriendin.

Gewoon structureel alles neerleggen en iFixit erbij dan komt het goed. Sommige schroefjes zijn wel lastig te plaatsen dus de nodige frustratie bij her jn elkaar zetten zal er wel zijn.

Een paar weken geleden ook mijn 7 van een nieuw scherm voorzien. Dan was de 6 echt super makkelijk te doen.

[ Voor 11% gewijzigd door Woopdedooo op 02-06-2019 08:47 ]

... na de zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

doktorsson schreef op zondag 2 juni 2019 @ 08:31:
Ha allemaal,

Mijn iPhone 6S plus i vorige week 's nachts plots overleden. Was helemaal zwart en ik kon niets meer. Hard reset mocht niet baten. Ingeleverd voor diagnostiek maar ze kregen de telefoon ook niet aan de praat. Logic board overleden verklaard.

Nu kan ik bij aliexpress (ja ja, ik weet het) een 'nieuwe' voor ongeveer €110 kopen (incl touch id). Ik weet dat het geld het niet waard is in deze telefoon, maar ik vind het knutselen gewoon leuk.

Zijn er mensen hier die zelf een logic board hebben vervangen?

Ik hoor graag jullie ervaringen en tips.

Groet,

Marco
Dit al gezien https://www.ifixit.com/Gu...c+Board+Replacement/51228 ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:11
Ik heb dit soort reparaties meerdere keren gedaan. Als je de ifixit guide goed doorkijkt, het juiste gereedschap hebt en rustig werkt is het prima te doen.

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11:08
Ik heb al vele iphones van behuizing veranderd. De eerste keer was het niet makkelijk.
Dus neem gewoon je tijd en doe het rustig.
Ik raad je aan om geen schroefjes kwijt te doen xd
En een goede tip : bij fixyouriphone kan je magnetische schroefmatten kopen , daarop staat in kleur de volgorde van de schroefjes die je moet losdraaien.