Toon posts:

Pioneer A06S / 106s stil en goed?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na vele topics over de Pioneer A06S / 106s gelezen te hebben weet ik het nog niet:

- Is de A06s/106s stil? Geef ff een vergelijk. (bijv even stil als een 8cm fan op 7 Volt of Aopen 32 speed)

- Is deze slotload aan te raden of kan ik beter de 116 trayversie aanschaffen?

- Hoe zit het met de warmteontwikkeling?

- Overige plus/minpunten?

Kunnen we ontopic blijven? :D Alvast bedankt.

Verwijderd

- Heel veel lawaai (ik heb in een andere pc ook een 106s) (vergelijking, hmmz, FOP38 lijkt er veel op, maar wel in een geluidsgeisoleerde kast ;) )

- Slotload is cool

- Slechte schijven worden heel heet, Philip's CDRtjes doen het lauw

- Minpunt: gelige kleur, de Aopen's zijn witter en de 1648 Pro van Aopen is sneller (zelfde binnenwerk als Pioneer's)

Verwijderd

Topicstarter
Is de hoeveelheid geluid per drive anders?

Veel reviews zeggen juist dat de drive erg stil is.

Verwijderd

Die van mij is super stil. Je hoort hem alleen even als de cd erin wordt gedaan. Soort sjilperent geluid.

Die van mij is niet geel. Maar gewoon in de kleur van me kast.

Ik vindt het een goed dvd speler niks op aan te merken. En die Slot Loading is erg cool.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik heb een week geleden m'n Aopen 48x vervangen door een Pioneer 106s. De Pioneer is een heel stuk stiller dan die Aopen. Tijdens het spelen van een DVD/rippen van audio met EAC is hij helemaal niet te horen (dan zal ie wel op 1x draaien oid).

Ik was eerst vergeten de support voor UDMA aan te vinken in Win2000, dus vergeet dat niet. Zonder dat maakt ie namelijk wel een boel lawaai tijdens het spelen van een DVD.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 11:34 schreef Mannekino het volgende:
Die van mij is super stil. Je hoort hem alleen even als de cd erin wordt gedaan. Soort sjilperent geluid.

Die van mij is niet geel. Maar gewoon in de kleur van me kast.

Ik vindt het een goed dvd speler niks op aan te merken. En die Slot Loading is erg cool.
Hier ben ik het 100% mee eens!
Slot lader is errug handig , en als ie cd's/dvd's leest hoor ik 'm ook niet.

Verwijderd

Ik ken alleen de pioneer.

- Bij CD-R/ROM is die erg, uhm,.. aanwezig. En dan druk is het zacht uit.
- Bij DVD is er niet meer of minder lawaai dan bij een gewonen cd-player
- Slotloading heerst,..
- CD's, ook slechte cdr's, spinnen heel erg snel op.
- De doorvoer snelheid is ook niks mis mee.

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-04 19:24
heb er zelf geen 1...

maar iemand die ik ken wel.
hij vind het ding fantastisch enzo maar hij maakt wel een pokke herrie met muziek luisteren.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er misschien verschillende revisies?

Een eerste versie die nog veel herrie maakte waarop ze een aanpassing hebben gemaakt die wel stil is?

Hoelang hebben jullie je drives?

Verwijderd

...heb dan wel geen 106s maar de 105s ennuh hij is super. stiller als mijn vorige twee cd spelers (asus + aopen). de 106s is zelfs stiller als de 105s, heb dit gelezen in verschillende reviews. bovendien leest de pioneer echt alle cd's cdr's cdrw's hoe slecht ie ook mag zijn. ik vind hem top....

Verwijderd

Nou ik heb de 106s, en ik vind het gewoon top.
slotin is gewoon gruwelijk, ik wil niet eens meer een tray. Het is echt makkelijk, je pleurt er zo een cd in, en je kan meteen aan het werk.

Geluid vind ook goed, bij dvd's is hij echt stil. Geen gekke problemen gehad, ook niet met cdr en cdrw.

En hij is makkelijk regiovrij te maken!

Ik vind het echt een aanrader, de aopen 16*48 kan misschien wel iets sneller zijn, maar wat heb je eraan, hij haalt die snelheid toch nooit.
Pagina: 1