Mijn vraag
Hallo allemaal!
Ik heb recent een nieuwe gamepc gekocht. Nu ik deze computer een paar dagen heb gebruikt word deze voor mijn gevoel erg warm. Als ik mijn hand op de zijkant (glazen paneel) voelt dit bijna heet aan. (Bijna te heet om je hand er op te houden.)
Ook begint de computer enorm te “blazen” en komt voornamelijk warme lucht uit de ventilatoren. FPS word op dat moment ook lager voor mijn gevoel.
Dit vind plaats als ik geen spellen draai en word nog erger als ik een spel zoals overwatch opstart.
Ik moet zeggen dat ik een enorme leek ben met computers en hier geen verstand van heb. Maar dit lijkt mij niet helemaal in orde!
Ik heb de computer bij een bedrijf besteld en samen met een werknemer de componenten samengesteld. Deze vertelde mij dat de koeling genoeg was, en een waterkoeling niet nodig was.
Overclocken of zulke dingen heb ik niks mee te maken.
Wie o wie kan mij advies geven. Moet ik hiermee terug gaan? Wat moet ik zeggen en verwachten als ik hem zou terugbrengen?
Alvast bedankt!
Groet Rens
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ryzen 2700X
RTX 2080 (8GB)
MSI X470 Gaming plus
16GB DDR4-3000
Cooler Master MA410P
Sharkoon SGC1
750Wat Cooler Master
SSD 500GB MX500
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Verschillende software bekeken i.v.m. warmte.
Speccy: CPU 120 C en GPU 81 C
Overwatch ingame: GPU 80 C
En AMD Master: geeft aan 60C CPU
Hallo allemaal!
Ik heb recent een nieuwe gamepc gekocht. Nu ik deze computer een paar dagen heb gebruikt word deze voor mijn gevoel erg warm. Als ik mijn hand op de zijkant (glazen paneel) voelt dit bijna heet aan. (Bijna te heet om je hand er op te houden.)
Ook begint de computer enorm te “blazen” en komt voornamelijk warme lucht uit de ventilatoren. FPS word op dat moment ook lager voor mijn gevoel.
Dit vind plaats als ik geen spellen draai en word nog erger als ik een spel zoals overwatch opstart.
Ik moet zeggen dat ik een enorme leek ben met computers en hier geen verstand van heb. Maar dit lijkt mij niet helemaal in orde!
Ik heb de computer bij een bedrijf besteld en samen met een werknemer de componenten samengesteld. Deze vertelde mij dat de koeling genoeg was, en een waterkoeling niet nodig was.
Overclocken of zulke dingen heb ik niks mee te maken.
Wie o wie kan mij advies geven. Moet ik hiermee terug gaan? Wat moet ik zeggen en verwachten als ik hem zou terugbrengen?
Alvast bedankt!
Groet Rens
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ryzen 2700X
RTX 2080 (8GB)
MSI X470 Gaming plus
16GB DDR4-3000
Cooler Master MA410P
Sharkoon SGC1
750Wat Cooler Master
SSD 500GB MX500
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Verschillende software bekeken i.v.m. warmte.
Speccy: CPU 120 C en GPU 81 C
Overwatch ingame: GPU 80 C
En AMD Master: geeft aan 60C CPU