Ik heb een nieuwe Asus laptop die niet bevalt. Welke laptop?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf de Vries
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 02-06-2019
Hoi,
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop voor school. Ik heb gisteren een Asus Vivobook A512FA-BQ113T binnengekregen. Die laptop bevalt mij eigenlijk niet zo goed. Hij maakt relatief veel geluid als ik niks open heb en gewoon op mijn bureaublad zit. De fan is dan al aangeslagen, terwijl de cpu maar 40 graden is. Als ik dan op internet ga browsen dan gaat de fan nog harder en dan maakt hij echt veel geluid, wat heel duidelijk te horen is. Ik heb verschillende progamma's gedownload om de temperatuur waar de fan aanslaat aan te passen, maar niks werkt. Deze laptop heeft een Intel Core i3 8145U, 4gb ram en een 128gb ssd.

Ik zoek dus een laptop voor school, die ook mee moet, voor rond de 500 euro.

Ik zat zelf te kijken naar een lenovo ideapad 330, met een Intel Core i3 8130U, 4gb ram en 256gb ssd. Ik vroeg mij af of deze veel geluid maakte, en hoe de laptop bevalt voor de mensen die hem al hebben.

Suggesties voor laptops die rond de 500 euro kosten mogen natuurlijk ook hieronder geplaatst worden :)
Het merk maakt mij niet veel uit, zo lang de laptop maar redelijk stil is en goed genoeg is voor school werk, zoals word etc.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:31

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

HP Probook (te vinden in V&A) :)

Maar ja, elke laptop maakt geluid vooral door alle voorgeinstalleerde meuk. Een clean install en broodnodige drivers & good to go.

Vergeet ook niet dat 80% van "fan-geluid" wordt veroorzaakt door hardware acceleration (in veel browsers). Probeer het eens uit te zetten?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf de Vries
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 02-06-2019
Ik zal eens kijken naar die hp probook. Ik heb al geprobeerd windows opnieuw te installeren via instellingen, maar dan komt die voorgeinstalleerde zooi meteen weer terug. Dus volgens mij doe ik het verkeerd. Hardware acceleration heb ik net uitgezet en als ik op internet browse dan begint de fan niet meteen te blazen als een gek, dus bedankt voor de tip! Voor de rest is er qua geluid niet veel veranderd.
MAX3400 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 20:55:
HP Probook (te vinden in V&A) :)

Maar ja, elke laptop maakt geluid vooral door alle voorgeinstalleerde meuk. Een clean install en broodnodige drivers & good to go.

Vergeet ook niet dat 80% van "fan-geluid" wordt veroorzaakt door hardware acceleration (in veel browsers). Probeer het eens uit te zetten?

[ Voor 12% gewijzigd door Olaf de Vries op 01-06-2019 21:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik zou inderdaad 2de hands of refurbished gaan kijken. Dan heb je voor 300 euro hele leuke laptops.
V&A aangeboden: Dell Latitude E7450 i5/8gb/256 ssd/full hd/windows 10 pro
zakelijk modelletje, erg goede verkoper, doe er vaak naar volledige tevredenheid zaken mee. Wat ik zo snel op internet vind, heb je dan ook nog een goede accuduur.
@Tweakpro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dell 72xx 70/80/90
Dell 74xx 70/80/90

Denk dat je de 70 en 80 serie wel voor 500kan vinden.
De 90 lijkt me iets buiten je max.

Heb zelf 4 Dells gehad, erg tevreden over.
Pa en ma gebruiken er nog steeds 2.
En ik ben erg happy met de 7270 i7 die ik gebruik