Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• ronhoo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-10 00:24
sinds vanochtend heb ik geen beeld meer op mijn scherm.
De avond ervoor heb ik op een normale manier de PC afgesloten

Ik heb een GA-Z97- D3H moederbord van Gigabyte met een Intel Core i7 4790K - 4 GHz processor.
De computer start wel op, alle fans gaan draaien, incl. voedingvent. maar de monitor geeft aan dat er geen signaal is.
IK heb de monitor van mijn videokaart losgekoppeld, de videokaart verwijderd en op de DVI aansluiting gedaan van het moederbord.
Zonder resultaat. Ook een andere monitor aangesloten, en nog steeds geen beeld.

Ik heb alles losgekoppeld maar het probleem blijft hetzelfde. Het moederboard geeft wel een regelmatige piep.

Ik heb een reset gedaan op het moederboard zonder resultaat.

Wie heeft er ervaring wat hier defect kan zijn

Beste antwoord (via ronhoo op 01-06-2019 22:21)

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:31

Nox

Noxiuz

Wat zeggen de pieps over de post codes volgens de manual?

Mijn ervaring die altijd werkte bij dit soort dingen: hele ding uit elkaar halen en op een houten plank weer in elkaar zetten. Het is niet de meest structurele georganiseerde manier maar op die manier heb ik al mijn PC's werkend gekregen. De truc is om zoveel mogelijk dingen weg te laten en later toe te voegen. Dus met 1 latje ram booten (test ze allemaal even), een cpu heatsink en gaan. Later een videokaart, fans, schijven, ram etc. Toevoegwn :)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:31

Nox

Noxiuz

Wat zeggen de pieps over de post codes volgens de manual?

Mijn ervaring die altijd werkte bij dit soort dingen: hele ding uit elkaar halen en op een houten plank weer in elkaar zetten. Het is niet de meest structurele georganiseerde manier maar op die manier heb ik al mijn PC's werkend gekregen. De truc is om zoveel mogelijk dingen weg te laten en later toe te voegen. Dus met 1 latje ram booten (test ze allemaal even), een cpu heatsink en gaan. Later een videokaart, fans, schijven, ram etc. Toevoegwn :)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-11 00:51
Wat Nox zegt, wat voor gepiep krijg je?

Zie https://www.gigabyte.com/Support/FAQ/816 voor uitleg van de bios beeps (verschrikkelijke opmaak, maar soit).

• ronhoo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-10 00:24
Heren, bedankt, het is opgelost, ik heb alle geheugen modules verwijderd en weer teruggeplaatst.
Vervolgens draait alles weer