Hoi, ik ga binnenkort mijn 1e pc in elkaar zetten! Ik zou graag advies over mijn build ontvangen voor ik de onderdelen ga bestellen. Ik ben een beginner, dus voel je vrij om me uit te leggen wat beter kan en waarom.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming en algemeen gebruik zoals browsen, netflix, youtube, word en excel.
Mijn upgrade strategie is om deze build voor een jaar of 2-3 te gebruiken en dan te beslissen of ik ga upgraden naar een hogere resolutie/refresh rate of dat ik gewoon mijn oude monitor blijf gebruiken. Ik zou deze build hierna minstens nog een aantal jaar gebruiken (behalve de GPU als ik besluit te upgraden), maar ik weet niet hoe future proof mijn build nou eigenlijk is.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Als budget heb ik simpelweg het goedkoopste wat voldoet aan mijn eisen.
Dit is mijn build so far:
Vragen waar ik nog geen antwoord op heb gevonden:
-Klopt het dat wachten tot Zen 2 niet echt nuttig is als ik de 2600 voor 130 euro kan krijgen inclusief 2 nieuwe AAA games, zeker aangezien de goedkoopste Zen 2 (de 3600) naar verwaching minstens 50% duurder is?
-Is de gtx 1660 genoeg voor 1080p 60fps ultra voor oudere games high voor nieuwere voor de komende paar jaar? https://www.gpucheck.com/...700k-3-70ghz/high#mainads Hij lijkt nu makkelijk 80+ fps te halen in iedere spel op high settings.
-De microATX moederbord wat ik gekozen heb is een stuk goedkoper dan de ATX versie. Zitten hier echt geen nadelen aan zolang ik niet teveel PCIe slots gebruik?
-De SSD die ik heb gekozen is heel erg afhankelijk van de SQL cache. Is 12GB genoeg voor vrijwel alle processen behalve grote bestanden verplaatsen?
Alvast bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming en algemeen gebruik zoals browsen, netflix, youtube, word en excel.
Mijn upgrade strategie is om deze build voor een jaar of 2-3 te gebruiken en dan te beslissen of ik ga upgraden naar een hogere resolutie/refresh rate of dat ik gewoon mijn oude monitor blijf gebruiken. Ik zou deze build hierna minstens nog een aantal jaar gebruiken (behalve de GPU als ik besluit te upgraden), maar ik weet niet hoe future proof mijn build nou eigenlijk is.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Als budget heb ik simpelweg het goedkoopste wat voldoet aan mijn eisen.
Dit is mijn build so far:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 130,95 | € 130,95 |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4-F | € 69,- | € 69,- |
| 1 | Videokaarten | Zotac Gaming GeForce GTX 1660 6GB GDDR5 | € 222,- | € 222,- |
| 1 | Behuizingen | Silverstone RL06 (SST-RL06WS-GP) | € 79,90 | € 79,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16 | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX550M V2 | € 69,75 | € 69,75 |
| 1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 110,50 | € 110,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 757,- | ||
Vragen waar ik nog geen antwoord op heb gevonden:
-Klopt het dat wachten tot Zen 2 niet echt nuttig is als ik de 2600 voor 130 euro kan krijgen inclusief 2 nieuwe AAA games, zeker aangezien de goedkoopste Zen 2 (de 3600) naar verwaching minstens 50% duurder is?
-Is de gtx 1660 genoeg voor 1080p 60fps ultra voor oudere games high voor nieuwere voor de komende paar jaar? https://www.gpucheck.com/...700k-3-70ghz/high#mainads Hij lijkt nu makkelijk 80+ fps te halen in iedere spel op high settings.
-De microATX moederbord wat ik gekozen heb is een stuk goedkoper dan de ATX versie. Zitten hier echt geen nadelen aan zolang ik niet teveel PCIe slots gebruik?
-De SSD die ik heb gekozen is heel erg afhankelijk van de SQL cache. Is 12GB genoeg voor vrijwel alle processen behalve grote bestanden verplaatsen?
Alvast bedankt!
[ Voor 0% gewijzigd door JelDo op 01-06-2019 18:23 . Reden: spelfouten ]