Laptop geeft telkens zwart scherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensv123
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-09-2024
Ik ben bezig mijn oude laptop weer een beetje aan de praat te krijgen. Echter merk ik dat het laptopscherm om de 10-20 seconden een zwart beeld geeft wat dan 3 a 5 seconden duurt. Daarna springt hij weer op normaal en kan ik weer verder. Als ik type wanneer het scherm zwart is worden de letters wel gewoon getypt.
...

Betreft een HP Touchsmart 15 r033nd
Grafische kaart; GeForce GT820m

Ik denk dat het aan de oude drivers liggen. Heb nu iets van 389 en momenteel zitten ze op 420 ofzo iets

Ik heb de laatste versie van de GPU driver gedownload maar als ik die driver wil installeren zegt dat installatieprogramma dat het stuurprogramma niet compatibel is met deze versie van Windows. Ik ga er vanuit dat ik gewoon de 64-bit versie moet hebben van W10?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:09

Nemesizz

Untouchable

Kan ook bijvoorbeeld een los contact zijn / kabelbreuk van het scherm zelf, dat is niet ongebruikelijk bij laptops.

Zou eerst eens een extern scherm proberen indien mogelijk, als die wel blijft werken zit het probleem in je interne scherm.
Ik heb de laatste versie van de GPU driver gedownload maar als ik die driver wil installeren zegt dat installatieprogramma dat het stuurprogramma niet compatibel is met deze versie van Windows. Ik ga er vanuit dat ik gewoon de 64-bit versie moet hebben van W10?
Dat kunnen we natuurlijk niet zien en zal je zelf moeten controleren welke versie van Windows je hebt.

Daarnaast, zijn sommige laptop videokaarten zogenaamd 'vendor locked' en accepteren alleen drivers van de OEM (dit geval HP) zelf. Is niet altijd het geval, maar wel regelmatig gezien bij laptops dat die geen drivers accepteerden van AMD/nVidia/Intel zelf, alleen van de fabrikant van de laptop (al was er vaak met enige omwegen toch mogelijk een driver te installeren, maar miste je vaak dingen bij instellingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensv123
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-09-2024
Ik ben er achter gekomen dat dat zwarte scherm alleen komt als mijn laptop aan de lader zit. Als ik de later los koppel en dan weer koppel krijg ik een zwart scherm. Het ligt dus aan de accu/stroomtoevoer