Toon posts:

Dilemma voor kiezen laptop gebruik: School,Gamen,Coderen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik zit met het dilemma dat ik niet weet welke laptop het best is voor mijn gebruik.
Ik ben een student en heb voor school een laptop nodig. Dit is de eerste keer dat ik een laptop aankoop.

Gebruik
De laptop is bedoeld voor een hele dag naar school mee te nemen dus een batterij dat ongeveer 8-9uur meegaat zonder extra oplaad beurt. Zou graag films in Full-HD willen kijken en lichte games kunnen spelen. In mijn vrije tijd programmeer ik ook aventoe.

Ik bezit een Iphone dus dacht aan een Macbook maar aangezien dat prijskaartje heel duur is dacht ik voor een Windows pc te gaan aangezien daar veel verschillende modellen en merken van bestaan.

Wat ik al heb gevonden is de Lenovo Thinkpad X1 en De Razer Blade Stealth 13.3" deze twee laptops lijken mij een goede optie omdat er in beide een Intel icore5 of 7 zit en de opslag is 256GB+ en uitbreidbaar. Maar natuurlijk zijn er zeer veel verschillende laptops dus daarom vraag ik welke laptop is volgens jullie het beste voor mijn gebruik.
Alvast bedankt voor jullie hulp.

Beste antwoord (via Verwijderd op 01-06-2019 22:47)

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:41
Verwijderd schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 21:25:
@dehardstyler Ik zou graag onder het prijskaartje van 1300-1400euro willen blijven de drie opgegeven heb ik onder dat prijs aantal gevonden op amazon. Bedankt voor de tip van Next Business Day garantie dat zou goed van pas komen als er iets niet goed werkt.
Ik heb even op de Dell site gekeken en daar heb je tot 3-6 nu een mooie korting. Hier heb je bijvoorbeeld een XPS15, met 3 jaar on site garantie voor €1378: https://www.dell.com/nl-n...s-15-9570-laptop/CNX97001

Wel maar 8GB, dus daar moet je eventueel nog 8GB extra kiezen, maar voor de rest is het een prima ding. Ook een GTX1050 en een i5 is prima voor wat jij er mee gaat doen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Wat ik heb gedaan toen ik naar school ging, is een laptop nemen met Next Business Day garantie, aangezien de laptop belangrijk is voor school. Je zou hiervoor naar een HP, Lenovo of Dell kunnen kijken. Wat wil je ongeveer uitgeven aan de laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stane
  • Laatst online: 06-10 21:09
Voeg de Dell XPS 15 ook toe aan je lijstje. Deze krijgt zeer binnenkort een kleine upgrade en is regelmatig in de aanbieding. Als student standaard 10% korting geloof ik, maar zo af en toe zijn er betere kortingscodes te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@dehardstyler Ik zou graag onder het prijskaartje van 1300-1400euro willen blijven de drie opgegeven heb ik onder dat prijs aantal gevonden op amazon. Bedankt voor de tip van Next Business Day garantie dat zou goed van pas komen als er iets niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
stane schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 16:38:
Voeg de Dell XPS 15 ook toe aan je lijstje. Deze krijgt zeer binnenkort een kleine upgrade en is regelmatig in de aanbieding. Als student standaard 10% korting geloof ik, maar zo af en toe zijn er betere kortingscodes te vinden.
Zal ik zeker doen heb rap even gekeken en ziet er inderdaad ook een goede optie uit. Aangezien dat binnenkort er een nieuwe versie uitkomt met studente korting of andere kortingscodes is dit ook een goede optie.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Verwijderd schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 21:25:
Ik heb even op de Dell site gekeken en daar heb je tot 3-6 nu een mooie korting. Hier heb je bijvoorbeeld een XPS15, met 3 jaar on site garantie voor €1378: https://www.dell.com/nl-n...s-15-9570-laptop/CNX97001

Wel maar 8GB, dus daar moet je eventueel nog 8GB extra kiezen, maar voor de rest is het een prima ding. Ook een GTX1050 en een i5 is prima voor wat jij er mee gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dehardstyler schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 22:20:
[...]

Zeer hard bedankt. Hier mee ben ik een pak vooruit in het kiezen voor mijn nieuwe laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peertje1010
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 31-08 10:05
Is dit misschien iets voor je?
I7 , 16gb ram en 512 gb ssd voor 630 eu.

pricewatch: HP ZBook 15u G5 2ZC06EA

Volgensmij ook met Next Business Day garantie. En ook 3 jaar garantie (super handig voor je studie) Gamen moet wel heel zijn licht alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
peertje1010 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 23:54:
Is dit misschien iets voor je?
I7 , 16gb ram en 512 gb ssd voor 630 eu.

pricewatch: HP ZBook 15u G5 2ZC06EA

Volgensmij ook met Next Business Day garantie. En ook 3 jaar garantie (super handig voor je studie) Gamen moet wel heel zijn licht alleen.
Ziet er een heel krachtige laptop uit maar ga deze elke dag mee moeten dragen en zie niet direct dit model in een 13” scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peertje1010
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 31-08 10:05
pricewatch: HP Zbook 14u G5 2ZC02EA

Dit is de 14 inch versie maar dan gaat het gamen niet lukken vrees ik.

Als je echt 13 inch wil lever je vaak wel in op een de grafische kaart.

pricewatch: Asus ZenBook 13 UX331FN-EG037T

Zo iets is misschien interessant kan nog licht op gegamed worden en verder goede specs (i7 , 16 gb ram en 512 gb ssd) voor ook een goede prijs. (Ik weet alleen niet hoe lang de batterijduur is of de kwaliteit van het scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
peertje1010 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 00:26:
pricewatch: HP Zbook 14u G5 2ZC02EA

Dit is de 14 inch versie maar dan gaat het gamen niet lukken vrees ik.

Als je echt 13 inch wil lever je vaak wel in op een de grafische kaart.

pricewatch: Asus ZenBook 13 UX331FN-EG037T

Zo iets is misschien interessant kan nog licht op gegamed worden en verder goede specs (i7 , 16 gb ram en 512 gb ssd) voor ook een goede prijs. (Ik weet alleen niet hoe lang de batterijduur is of de kwaliteit van het scherm)
De HP ZBook lijkt mij dan geen goede optie. Maar de Zenbook Pro versie dan is in mijn budget en zeer sterk batterij is hier ook 12,5uur en Full-HD op de site zeggen ze ook goed voor games op te spellen. Bedankt voor de tip!
Pagina: 1