Vraag

• Gynnad
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 21:51
Ik zoek een?
Wij zijn opzoek naar een nieuwe televisie, degene die ik momenteel heb is alweer 8.5 jaar oud (pricewatch: Samsung LE40C630 Zwart) en dus is het ruim tijd voor een nieuwe televisie.

Wat is je budget?
Het budget is maximaal 1000 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb mij verdiept in de grote merken en daaruit is naar voren gekomen dat wij het liefst een Samsung hebben, maar LG is ook niet uitgesloten. Dit heeft vooral te maken met het besturingssysteem, Samsung heeft Tizen en LG WebOS welke beide bijna alle apps ondersteunen die we willen gebruiken (Netflix, Uitzending Gemist, Videoland, etc.), terwijl dit voor Android TV (blijkbaar) nog niet het geval is.

Echt wanneer ik mij dan ga verdiepen in deze merken, loop ik eigenlijk vast omdat ze bijna allemaal ongeveer dezelfde specificaties hebben, waardoor het lastig is om een juiste keuze te maken. Laat ik eerst even kort opsommen wat de eisen zijn:
- 55 inch, zit afstand is namelijk 2.75 a 3.00 meter
- Geschikt voor kijken van sport (voetbal/F1) en streaming of native apps voor Youtube, Netflix, etc, daarnaast zal hij ook gebruikt wordt om af en toe te gamen
- Achter de bank zitten 3 grote ramen, dus het is belangrijk dat de TV goed kijkbaar is ondanks dat. Begreep dat je daarom het beste voor een QLED kunt gaan..

Wat heb je zelf al gevonden?
Omdat ik begrijp dat QLED de beste keuze is wanneer je licht inval op de televisie hebt kom ik uit bij de pricewatch: Samsung QE55Q6F (2018) Zilver.

Welke vragen heb je hier nog over?
Is dit inderdaad de beste keuze voor dit budget of zijn er nog andere/betere alternatieve?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Alle reacties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 20-10 11:18
Is de LG OLED55B8PLA dan geen beter alternatief? Zelfde OLED paneel als zijn grote broer de C8 ipv een LCD paneel zoals bij de Samsung. Misschien kan deze vergelijking wat verder helpen: Samsung Q6FN/Q6/Q6F QLED 2018 vs LG B8 OLED

Bij beide televisies staat er een volledige review bij die vrij uitgebreid is. :)

[Voor 22% gewijzigd door Panini op 01-06-2019 14:34]

• CLB
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
(Waarom zou je native apps willen, als je alles kunt streamen/Chromecasten?)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Nu online
CLB schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 14:38:
(Waarom zou je native apps willen, als je alles kunt streamen/Chromecasten?)
Waarom zou je willen casten als je alles native hebt? ;)
LG Oled ondersteunt Netflix 4k bijv. Geen gedoe met of je chromecast of streaming device het ook ondersteunt.

• CLB
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Omdat TS al 'streaming' aangeeft in TS :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online
Hij geeft aan dat hij die apps graag wil hebben. Ik zou ook mijn tv niet uitkiezen op het app-aanbod, omdat die ondersteuning kan veranderen, máár als LG en Samsung nu alles al hebben, kan het wel meewegen in je keuze. Beeld is alles en de rest is bonus. Ik zie echter geen voordeel in een chromecast ten opzichte van bijv een LG B7, C7, B8 of C8. Je hebt al native ondersteuning van alle apps die de TS wil.

Om terug te gaan naar de tv-keuze. Ik heb een LG Oled en overdag een beetje lichtinval. Op het grote zwarte vlak zie ik mezelf, maar zodra het beeld aan staat, heb ik daar totaal geen last van. De 55C7 is onder de duizend euro te verkrijgen. De 55C8 (en B8) naderen de duizend euro. Ik zou Oled dan ook niet uitsluiten van de keuze, tenzij je echt "overlast gevend veel" lichtinval hebt.

• Gynnad
Ik zie dat de LG OLED die genoemd is in de eerste post nu te verkrijgen is voor 929,99 bij Lunenburg (https://www.lunenburg.nu/beeld-geluid/tv/tv-s/lg-55sk8500pla ), dat is een prima prijs en qua performance iets beter dan de QLED van Samsung idd. Qua reflectie zou de OLED ook beter moeten zijn dan de QLED, dus met lichtinval lijkt het dan toch juist dat je minder last ervan hebt?

De 55C7 en 55C8 kan ik niet vinden voor onder de 1000 euro.

Edit: verkeerde link, https://www.lunenburg.nu/beeld-geluid/tv/tv-s/lg-oled55b8pla is de juiste maar is daar duurder dan op andere plekken.

[Voor 32% gewijzigd door Gynnad op 01-06-2019 16:04]

• ppeterr
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 19:57
Gynnad schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 15:47:
Ik zie dat de LG OLED die genoemd is in de eerste post nu te verkrijgen is voor 929,99 bij Lunenburg (https://www.lunenburg.nu/beeld-geluid/tv/tv-s/lg-55sk8500pla ), dat is een prima prijs en qua performance iets beter dan de QLED van Samsung idd. Qua reflectie zou de OLED ook beter moeten zijn dan de QLED, dus met lichtinval lijkt het dan toch juist dat je minder last ervan hebt?

Nee, dat is niet dezelfde en is geen oled, is een LCD.

MENTAL REBOOT

• Panini
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 20-10 11:18
Gynnad schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 15:47:

Je linkt nu een andere televisie ;). De TV die jij linkt is geen OLED paneel maar een LCD tv.
De juiste pagina van de B8: pricewatch: LG OLED55B8PLA Zwart

De B8 is voor 999 te koop, en valt nog precies binnen jouw budget.

[Voor 4% gewijzigd door Panini op 01-06-2019 16:02]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 19:57
En precies 1 euro onder je budget :) En zonder twijfel de beste prijs/keuze als je het mij vraagt.

MENTAL REBOOT

• Gynnad
Ah scherp idd thanks! Bij Lunenburg is die daar juist duurder (https://www.lunenburg.nu/beeld-geluid/tv/tv-s/lg-oled55b8pla )

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online
Je moet ook niet op de websites van de verkopers kijken @Gynnad, maar in het OLED prijzen topic: [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2 Dan zie je dat de tv's voor veel minder dan de geadverteerde prijzen verkocht worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

Moderne LCD panelen en OLED panelen zijn vaak wel glossy. Dus als je achter je 3 lichte ramen hebt, reflecteert dat wel als de hel. Daar heb je vooral last van als de TV uit staat of als je een gemiddelde game of thrones aflevering kijkt. Met voetbal enzo (veel licht) gaat het prima met beide soorten tv's.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee