Keuze Videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk na veel getreuzel mijn nieuwe systeempje samengesteld, voornamelijk met behulp van Tweakers (jullie dus).
Mijn laatste zelfgebouwde pc is een pentium 1-200, dus ik ben er een tijdje uit geweest :) Dit gaat het zo'n beetje worden:

MSI K7T-266 Pro RAID
AMD Athlon 1,2 gHz 266 FSB AXIA
IBM 20 GB (60GXP/7200RPM/2MB) 2x in RAID 0
512 MB 2100 DDR SDRAM
Iiyama MA901U Pro 452 19" Dtron

De plextor 16 speed en de Aopen kast zijn al besteld en aanwezig maar de videoplank en koeling zijn nog de vraag. De laatste is niet voor dit forum dus ik beperk me ff tot de v-plank hier.
Mijn budget is beperkt nu ik een keuze heb gemaakt voor bovenstaande onderdelen (er kan nog wel in gewijzigd worden). Budget is nu nog 600 gulden.

Ik speel wel 3D-games maar 2D zaken hebben toch nog wel de overhand. Een GF3 in dus niet zo interresant voor mij, maar wat dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asus V7700 standard?
of een matrox g450, maar dat zuigt in gamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem een Ati Radeon 64mb... errug goed voor 2d en kan ook nog goed meelopen met de 3d... kan eventueel nog wel een 2e handsje voor je regelen als je dat wilt.. scheelt je weer wat geld.. ;)... en anders een matrox g450 32mb ddr.. maar ik zou lekker gaan voor die radeon.. echt goeje kaartjes voor als je zowel 2d als 3d goed wilt hebben.. want een gf zuigt wel een klein beetje qua 2d.. dat moet toch iedereen met me eens zijn.. niet slecht maar mis wel wat kwaliteit op 2d.. ben zelf wel een gf freak maar ja, ik speel de halve dag nu max payne duz dan mag dat wel ;)... succes! Btw, 475,- mag je die radeon 64 mb ddr hebben... ideetje?? 3 maandjes oud..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
ati radeon vivo 64mb ddr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je aanbod, NFA-DK. Ik hou het in gedachte.
Moet er wel eerlijk bijzeggen dat ik liever voor een nieuwe ga ivm garantie.

ATI ken ik verder ook nog niet. Ik lees er nu wel wat reviews over en dat ziet er goed uit. Driver problemen had ik ergens gelezen.

Is een GeForce 2 Pro niks voor mij? Is wel wat duurder, 750 piek dacht ik, maar wel met snel geheugen erop. Ik kan bijvoorbeeld ook een reepje DDR minder doen (256 ipv 512 om te beginnen) en dan iets verder gaan met de v-plank prijs.

Als ik het nuchter bekijk zal ik met een snel systeem ongeveer 50% games (niet allemaal 3D) en 50% standaard zaken (2D) gaan draaien. Vandaar dat ik nog twijfel over GeForce2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Laatst online: 11-09 19:45
koop een leadtek geforce2 pro 64 mb met tv-out voor 450,-

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 13:14 schreef MGSNK het volgende:
koop een leadtek geforce2 pro 64 mb met tv-out voor 450,-
|:( |:( |:( |:( |:(
Use the fuckin search..... geforce sucks voor 2d! En hij speelt af en toe een spel maar wil ook goeje kwaliteit 2d.. dan ga je toch geen geforce aanprijzen... En btw, snel geheugen?? op die radeon zit DDR geheugen 4ns... duz rete snel.... geforce = die hard gaming... radeon = deadly combo 2d/3d...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zluit mij aan bij de Radeon-lovers in de reacties.Ik heb zelf ook een Radeon 64MB DDR ViVo gekocht.

Prima kaart, goede 2D,3D & DVD-playback en de Video-in is harstikke leuk. Ik gebruik mijn compu nu ook als video (Radeon neemt 3.3 GB per uur op hoogste kwaliteit, als ik het wil bewaren gebruik ik FlaskMPeg en maak er Divx van met 640 MB per uur).

Enige puntje voor mij is dat de TV out het (vooral qua kleuren) moet afleggen tegen de TV out van mijn Matrox G400Max. Maar goed, het is bekend dat Matrox Rules met TV-out.

Maar vanwege alle overige features: Koop die Radeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom dan niet de kyro II
goed met gamen... en ik vind de beeldkwaliteit VEEL beter dan die van nvidia. ben van tnt2 naar kyro 2 gegaan en ben er erg blij mee dat ik dat heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben overtuigd :)
Het is alleen zo dat ik ATI helemaal niet ken, maar als jullie er zo enthousiast over zijn dan twijfel ik echt niet aan de potentie van het merk.

Ben ik alleen nog benieuwd wat precies de verschillen zijn tussen de ViVo en de "gewone" Radeon.
Welke heb jij te koop, NFA-DK? Bij de weg, ik heb op de ATI site gekeken maar zag geen specs over geheugen snelheid. Vandaar dat ik de 4 ms niet wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ViVo staat voor Video in en Video out. Video-out is al erg standaard, maar Video-in is echt een leuke toevoeging (Zie mijn eerdere Reactie (3 berichtjes hoger) over mijn ervarigen ermee).

Video-In echter niet verwarren met een TV-tuner. Om er gebruik van de maken moet je een S-video signaal hebben. Die kun je trekken uit een scart-aansluiting, vommige video's hebben ook een speciale s-video plug.
Ik trek mijn signaal uit de SCART-aansluiting van mijn Video-recoder (Ja ik kan dus ook video-tapes divx'en) of uit mijn Casema digiTV kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okee, ViVo=Video in Video out dus :) had ik kunnen raden |:(

edit:

Woops je was eerder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NOG een reactie over Video-in: De radeon software heeft een heel coole feature: als je de TV-player minimaliseerd, wordt het TV-beeld afgepleeld als Windows Achtergrond! Ideaal, alle knoppen en apps gewoon bruikbaar en tussen de windowtjes door kijk je gewoon TV!. Geen merkbaar performance-verlies, dus lijkt mij een hardware-feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Radeon 64 MB DDR ViVo Retail = 183/183 MHz (Core/geheugen)
Radeon 64 MB DDR ViVo OEM = 166/166 MHz
Radeon 32 MB DDR oem en retail = 166/166 MHz

Radeon DDR ViVo Retail heeft 5.5 ns geheugen
Andere hebben 6 ns geheugen.

De eerste drivers hadden veel performance problemen onder Win2K, maar dat is nu goed.

Binnen niet al te veel tijd komt waarschijnlijk de Radeon II uit, die sneller zal zijn als de GeForce III. Als je geduld hebt is het misschien aan te raden om daarop te wachten.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet zeggen dat het allemaal leuk klinkt (alhoewel ik ook iets van 4 ns geheugen las :? )

De Kyro II waar Robszombie het over heeft kan ook een leuke kaart zijn, maar ik vraag me af hoe goed die in 2D omgevingen is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SOrry is inderdaad 5,5 ns.. maaruh, tis een Ati Radeon 64mb ViVo DDR, RETAIL!!! Kortom niet de langzamere OEM maar de snelle retail....
Je mag hem hebben voor 475,- en dan krijg je Max Payne erbij ;)... moet je wel voor morgen even reageren op e.vegt@chello.nl

Hej greetz!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik sla toch nog ff over, maar bedankt voor alle tips.
De TV-in/out was zowiezo geen vereiste en waarschijnlijk ook onbruikbaar omdat ik geen boor in de vloer kan zetten.

Bij de weg: hoogste bod op marktplaats voor je kaart is nu 325 piek, dus 350 zonder spel komt meer in de buurt denk ik.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]De Kyro II waar Robszombie het over heeft kan ook een leuke kaart zijn, maar ik vraag me af hoe goed die in 2D omgevingen is....
Ik zelf ben errug tevreden met mijn Prophet 4500 TV-out (Kyro II)
Coreldraw werkt perfect en DVD's afspelen ook.

Ook over de 3d trouwens...6000 in 3dmark2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb zelf een kyro II gehad.
voor 2D moet je bij kyro echt niet zijn.
heb hem 1 maand gehad en snel doorverkocht.
heb nu een nvidia geforce 2 gts pro en die is 10 keer beter dan de kyro II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan kijk je toch echt verkeerd.. das de baggere versie van mn kaart... maar ja.. btw, 6000 in 3dmark 2000 met een kyro II is niet echt veel.... khaal er nu 9000... duz neej, doe mij dan toch maar mn geforce II Ultra... maar ja, die ben ik ook weer kwijt, en dan GEFORCE 3!!!!! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Op vrijdag 27 juli 2001 17:02 schreef NFA-DK het volgende:
Dan kijk je toch echt verkeerd.. das de baggere versie van mn kaart... maar ja.. btw, 6000 in 3dmark 2000 met een kyro II is niet echt veel.... khaal er nu 9000... duz neej, doe mij dan toch maar mn geforce II Ultra... maar ja, die ben ik ook weer kwijt, en dan GEFORCE 3!!!!! :9
heeft pas 56 postings dus : BLAAT :Z

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

So what, ik prijs tenminste niet een geforce 2 aan voor 2d... duz ga jij maar lekker verder :z dat je ooit betere 2d krijgt op je geforce 2 als op een Ati Radeon....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
wie heeft het daarover, ik ging alleen in op de 3d van de Geforce Pro, die wel de kont kickt van die Radeon, al helemaal als je van die Pro een Ultra maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de-don
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 22:16
6000 in 3dmark2000 haal je al met een gf2 mx (heb ik dus) >:)

mijn advies is in jouw geval ook: neem een radeon

en inderdaad als je nog ff geduld hebt een radeon II (ga ikke ook doen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar daar vroeg hij niet om.. het ging hem ook om de 2D... en die zuigt van GF kaarten... heb bijna elke geforce gehad en niet 1 beviel me qua 2d... hopenlijk de gf 3 wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe is de 2D kwaliteit van een GeForce3 eigenlijk? Iemand ervaring mee?

In de Reviews kan ik er weinig over vinden en de search geeft daar ook niets over behalve dat de Elsa GF3 de beste 2D kwaliteit geeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand met een GF3 die daar wat over kan zeggen? Ben erg benieuwd, omdat ik alle pc onderdelen deze week ga bestellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13:28
Op zondag 29 juli 2001 23:25 schreef DefCon13 het volgende:
Iemand met een GF3 die daar wat over kan zeggen? Ben erg benieuwd, omdat ik alle pc onderdelen deze week ga bestellen....
Morgen. Ik ga morgen een Elsa GeForce3 halen (als ze 'm in de winkel op voorraad hebben :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel dus eigenlijk meer wat de ervaringen zijn met 2D op een GF3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterdam
  • Laatst online: 12-02 10:26

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op vrijdag 27 juli 2001 16:18 schreef DefCon13 het volgende:
Ik sla toch nog ff over, maar bedankt voor alle tips.
De TV-in/out was zowiezo geen vereiste en waarschijnlijk ook onbruikbaar omdat ik geen boor in de vloer kan zetten.

Bij de weg: hoogste bod op marktplaats voor je kaart is nu 325 piek, dus 350 zonder spel komt meer in de buurt denk ik.... :)
Ik bied f375,- met Max Payne

Specs

Pagina: 1