Na bijna 10 jaar is mijn trouwe Canon 500D aan vervanging toe. Hij is in de afgelopen jaren een redelijk werkpaard geweest maar is nu echt gewoon op.
Voor mijn gevoel krijgt hij steeds meer last van ruis, is hij niet snel genoeg meer en loop ik al even (een jaar of 3 a 4) tegen de (vooral de twee genoemde) grenzen van de camera aan.
De afgelopen tijd ben ik opzoek gegaan naar een vervanger, maar mijn hoofd en hart zeggen beide andere dingen. Daarnaast krijg ik vanuit mijn omgeving het advies om naar ff te gaan, omdat "dat altijd beter is". Iets wat in mijn ogen niet altijd waar hoeft te zijn. Zeker niet qua budget wat ik voor ogen heb, zo rond de €2500.
De laatste doe ik met enige regelmaat bij een BVO. Omdat het seizoen in augustus weer begint wil ik voor die tijd
De lenzen die ik het meeste gebruik zijn:
EF 70-200 F4 L
EFS 17-55 mm F2,8
EF 100 mm Macro F2,8 L
De opties die ik in gedachten heb zijn de volgende:
80D
+Snelste camera van de drie
+Budget over voor een nieuwe lens (wil de 70-200 ook op termijn vervangen)
-geen ff
6D MK2
+Ff
-iets langzamer
-zal één nieuwe lens moeten kopen.
EOS R
+Nieuwste camera+nieuwe lensvatting
+Hoogste gadget gehalte
+FF
-minste FPS van de drie
Ook ben ik bereid om te wachten op de nieuwe 90D/7D MK3, maar daarvan is natuurlijk nog niet zeker hoe die gaat presteren.
Nu is mijn vraag aan jullie wat jullie zouden doen. Ik twijfel als een gek en kan de knoop maar niet doorhakken. Mijn hart gaat sneller kloppen van de EOS R, de mooiste gadget in mijn ogen. Maar mijn verstand zegt dat een 80D of misschien een 6Dmk2 een betere optie is.
Voor mijn gevoel krijgt hij steeds meer last van ruis, is hij niet snel genoeg meer en loop ik al even (een jaar of 3 a 4) tegen de (vooral de twee genoemde) grenzen van de camera aan.
De afgelopen tijd ben ik opzoek gegaan naar een vervanger, maar mijn hoofd en hart zeggen beide andere dingen. Daarnaast krijg ik vanuit mijn omgeving het advies om naar ff te gaan, omdat "dat altijd beter is". Iets wat in mijn ogen niet altijd waar hoeft te zijn. Zeker niet qua budget wat ik voor ogen heb, zo rond de €2500.
De laatste doe ik met enige regelmaat bij een BVO. Omdat het seizoen in augustus weer begint wil ik voor die tijd
De lenzen die ik het meeste gebruik zijn:
EF 70-200 F4 L
EFS 17-55 mm F2,8
EF 100 mm Macro F2,8 L
De opties die ik in gedachten heb zijn de volgende:
80D
+Snelste camera van de drie
+Budget over voor een nieuwe lens (wil de 70-200 ook op termijn vervangen)
-geen ff
6D MK2
+Ff
-iets langzamer
-zal één nieuwe lens moeten kopen.
EOS R
+Nieuwste camera+nieuwe lensvatting
+Hoogste gadget gehalte
+FF
-minste FPS van de drie
Ook ben ik bereid om te wachten op de nieuwe 90D/7D MK3, maar daarvan is natuurlijk nog niet zeker hoe die gaat presteren.
Nu is mijn vraag aan jullie wat jullie zouden doen. Ik twijfel als een gek en kan de knoop maar niet doorhakken. Mijn hart gaat sneller kloppen van de EOS R, de mooiste gadget in mijn ogen. Maar mijn verstand zegt dat een 80D of misschien een 6Dmk2 een betere optie is.
fotograaf, videograaf en podcastmaker ook beschikbaar voor evenementen