Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -whodini-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-07-2024
Ben zelf ook op zoek naar een koptelefoon voor het gamen maar mijn probleem is dat ik gevoelig gehoorgang heb. Vaak oorontsteking gehad. Nu heb ik gelezen dat het dragen van oordoppen en koptelefoon juist zorgt voor oorontsteking, omdat het oor dicht en warm wordt en hierdoor bacterien makkelijk kunnen huisvesten.
Bestaat er een koptelefoon met een soort van ontluchting in de kappen? Als je zoekt met koptelefoon en ontluchting dan kom ik niet veel verder

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Nee dat bestaat helaas niet. De afsluiting is nodig om lage tonen efficiënt over te dragen van de koptelefoon naar je oren.

Dit komt het dichtst in de buurt bij wat je wilt, maar heeft vanwege de Bluetoothverbinding helaas te veel vertraging (210 ms) om spellen mee te spelen:
https://www.bose.nl/nl_nl.../soundwear-companion.html

Recensie:
https://www.rtings.com/he...undwear-companion-speaker

Hier is een lijstje met alternatieven:
https://www.selectoguru.c...r-wearable-neck-speakers/

[ Voor 54% gewijzigd door TBTL op 01-06-2019 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je hebt toch ook hoofdtelefoons met open klankkast. Niet voor ventilatie, maar mogelijk werkt het wel beter.

https://www.coolblue.nl/h...EJ_mL5JCVxXQaAmt7EALw_wcB

[ Voor 40% gewijzigd door JvS op 01-06-2019 17:31 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -whodini-
Apart die nekspeakers had ze nog niet gezien. Maar idd wel langzame verbinding om te gamen.
Die Sennheiser lijk wel een soort open achterkant te hebben. Maar de prijs.
Zal eens elektronica winkels langs gaan en wat uitproberen.
Of uiteindelijk zelf iets verzinnen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waarom ga je niet langs een zaak als Beterhoren? :)
Die hebben dat spul ook en kunnen je ook adviseren hoe er het neste mee om te gaan.
Fwiw: mijn pa heeft ook snel last van zijn oren, en had toch echt gehoorapparaat nodig. Prima. Spul is er op gemaakt en kan ultrasoon gereinigd worden. Dr zal ongetwijfeld ook iets dergelijks zijn voor alleen sporten, en anders kunnen ze zeker adviseren hoe schoon te houden en risico's te beperken. Waterbestendige headphones lijkt me een mogelijke stap 1, maar ook daar hebben ze vast advies over :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

-whodini- schreef op zondag 2 juni 2019 @ 12:30:
Apart die nekspeakers had ze nog niet gezien. Maar idd wel langzame verbinding om te gamen.
Die Sennheiser lijk wel een soort open achterkant te hebben. Maar de prijs.
Wat is je budget dan? Er zijn wat dat betreft meer dan genoeg koptelefoons met open schelpen.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -whodini-
The Eagle schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:59:
Waarom ga je niet langs een zaak als Beterhoren? :)
Die hebben dat spul ook en kunnen je ook adviseren hoe er het neste mee om te gaan.
Fwiw: mijn pa heeft ook snel last van zijn oren, en had toch echt gehoorapparaat nodig. Prima. Spul is er op gemaakt en kan ultrasoon gereinigd worden. Dr zal ongetwijfeld ook iets dergelijks zijn voor alleen sporten, en anders kunnen ze zeker adviseren hoe schoon te houden en risico's te beperken. Waterbestendige headphones lijkt me een mogelijke stap 1, maar ook daar hebben ze vast advies over :)
Mijn gehoor werd regelmatig getest bij mijn vorige werkgever. Waren altijd wel goed nooit onder het gemiddelde. Gehoorgang is voorzover ik me kan herinneren altijd wel gevoelig geweest. Ook als kind.
Maar zal een keer een afspraak maken.... je weet nooit.
Wintervacht schreef op maandag 3 juni 2019 @ 17:05:
[...]

Wat is je budget dan? Er zijn wat dat betreft meer dan genoeg koptelefoons met open schelpen.
Het is meer een kwestie van heb ik er geen last van

[ Voor 13% gewijzigd door -whodini- op 24-06-2019 22:08 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik hen een gevoelige gehoorgang en een historie van zwemmersoor (gehoorgang ontsteking), de laatste was afgelopen kerst en geen feest, kan ik je zeggen. Ik kan geen in-ears dragen, ik heb dopjes voor buiten. Ik draag 70% van de werkdag mijn Sony WH-1000xm3 en dat gaat gewoon goed. Misschien iets meer oorsmeerproductie, maar eens in de zoveel tijd wat olijfolie of babyolie druppelen lost dat wel op. Ik heb ook vluchten naar Nieuw Zeeland gedaan waar die koptelefoon niet afgaat voor bijna 12 uur achtereen.

Eventueel kun je on-ears kopen, maar die zijn minder comfortabel.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

-whodini- schreef op maandag 24 juni 2019 @ 22:05:
[...]

Mijn gehoor werd regelmatig getest bij mijn vorige werkgever. Waren altijd wel goed nooit onder het gemiddelde. Gehoorgang is voorzover ik me kan herinneren altijd wel gevoelig geweest. Ook als kind.
Maar zal een keer een afspraak maken.... je weet nooit.

[...]

Het is meer een kwestie van heb ik er geen last van
Let op een paar zaken zou ik zeggen: open of semi-open oorschelp en een stoffen schelp i.p.v. (nep)leer.
En gewoon eens een audiozaak binnen wandelen om ze te proberen, als ze een 'verstikkende' werking hebben merk je dat gelijk.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Pagina: 1