Toon posts:

A7M266 VS A7V266

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar weken heb ik een A7M, maar na onderzoek heb ik hier spijt van gekregen. Dit mobo maakt gebruik van de 760/761 chipset, deze is nieuw maar werkt niet echt goed/snel, ik had beter kunnen wachten op de '' Via chipset A7V266 (KT) '' ......

Dus als iemand van plan is om naar DDR over te stappen raad ik hem aan om :

A) Koop MSI 266

B) Wacht op de Asus A7v266

En graag hoor ik andere meningen over deze 2 mobo's }:O

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:20

Soullie

Planeshift

hmmm... niet snel ??... wat voor cpu draai jij er op dan ??... (edit Sig niet gezien... sorryz :))

mijn bordje gaat toch lekker hard :P

het enigste wat ik jammer vind aan de A7M is dat er maar 2ddr slots op zitten......

voor de rest super tevreden.... :)

Verwijderd

Topicstarter
Het blijkt dat er wel een derde op heeft gezeten maar door instabiliteitsproblemen is die eraf gehaald.

Maar ja , 2x 256 is mijn doel, lijkt me ook wel genoeg

• Marijn_S
  • Niet online
En hoe heb je dit dan onderzocht, dat het niet echt goed/snel is?

System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.

Verwijderd

geen probleem met de 760/761 chipset, draait hier als een trein:)

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 12:31 schreef Cerberus het volgende:
En hoe heb je dit dan onderzocht, dat het niet echt goed/snel is?
Inderdaad, is er iets dat jij weet, wat wij niet weten :?
In alle reviews van DDR MB's komen die met de AMD760 chipset als snelste naar voor.

• Zeeger
  • Laatst online: 25-03-2025
Op vrijdag 27 juli 2001 13:14 schreef Bono het volgende:

[..]

In alle reviews van DDR MB's komen die met de AMD760 chipset als snelste naar voor.
Dat is inderdaad de reden waarom in net de A7M heb gekocht. Van die A7V266 hoor je de ene keer dat 'ie super snel is en daarna hoor je weer dat 'ie even snel is als de rest van de KT266 bordjes.

Die KT266 heeft nog wel een paar revisies nodig voordat ik me eraan zou wagen. Ik weet niet of ze nu alleen bios updates gaan maken of dat er nou een hele nieuwe variant zou uitkomen (KT266 Pro).

• Soullie

Soullie

Planeshift

het lijkt er trouwens wel op dat er een extra DDR slotje heeft opgezeten...

maar dit bordje draait geweldig.... :)

echt superstabiel.. dat heb ik trouwens nog liever als iets sneller... (wat trouwens ook nog eens het geval is :))

hmm... wat ik me wel hoe hoog de Mulitpl. kan ivm future upgrades ?? iemand een id ? :)

• Zeeger
  • Laatst online: 25-03-2025
Op vrijdag 27 juli 2001 16:16 schreef Soullie het volgende:

hmm... wat ik me wel hoe hoog de Mulitpl. kan ivm future upgrades ?? iemand een id ? :)
In de handleiding staan FSB en multiplier instellingen voor de ondersteunde CPU's. Hoogste multiplier die erbij staat is 11.

• Soullie

Soullie

Planeshift

jah in die handleiding van mij staat niet eens een 1333 of 1400 erbij en die draaien echt wel......

volgens mij is de max tot nu toe 14 klopt dat ???

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 13:14 schreef Bono het volgende:

[..]

idd hier , :)
ik heb even met instabieliteit in games gezeten, maar heb toen goed via drivers geinstalled [via4in1432v] dan bijgeleverde AGP-driver v Asus [na format] dit bleek stabiel tot ik A3D-geluid op zette in game op de onboard sound ,
sindsdien onboard uitgeschakeld SB-live derin en dit is het snelst en stabielste systeem waar ik tot hier toe van genoten heb :)
ps : een fsb die tot 166 kan haal je niet met slecht mobo en/of chipset denk he >:)
Pagina: 1