Bestaat er een programma waarmee je eenvoudig kan nagaan of iemand een "bug" cq tracking mogelijkheid op je pc heeft geplaatst?
Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 22:45:
Bestaat er een programma waarmee je eenvoudig kan nagaan of iemand een "bug" cq tracking mogelijkheid op je pc heeft geplaatst?

Mag aannemen dat je dit wel ziet zitten op je pc ?
Nee. Als je het niet vertrouwt, zou ik je PC herinstalleren.Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 22:45:
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Weinig nut als het een hardware-bug is.Room42 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 23:11:
[...]
Nee. Als je het niet vertrouwt, zou ik je PC herinstalleren.
@Verwijderd wat denk je dat er aan de hand is? En zonder op de zaken vooruit te lopen; series / films waarin bepaalde "bugs" worden gebruikt, dat zijn echt bestaande opties. Vergeet ook niet dat een bedrijf als Huawei "zwaaaar" onder vuur ligt omdat er mogelijk backdoors zitten in bepaalde apparatuur van ze. Vergeet ook niet dat er PoC's zijn waarbij het geluid van (mechanische) HDD's gebruikt kan worden om bepaalde zaken ook al "af te luisteren".
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ik heb ooit eens mijn pc weggebracht voor wat updates (hardware en software) en ergens voelt het niet goed, vandaar mijn vraag. Ik ben te onervaren om na te gaan hoe je dit mogelijkerwijs zou kunnen doen, kans dat het niet zo is schat ik op 95%
Maar, better safe then sorrry. Verder is mijn PC ook niet zo spannend denk ik zo.
Tussen je oren of is er (herhaaldelijk) vreemd gedrag op je PC of in je data waardoor je iets vermoed?Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 23:18:
....ergens voelt het niet goed
Geen idee; iemand die iets speelt als CS:GO en daar skins in verzamelt, kan zo voor enkele duizenden Euro's per jaar aan "merchandise" hebben. Met jouw inloggegevens voor Steam is het dus 10 seconden werk om jouw in-game verzameling te verkopen en het geld op een andere PayPal te laten storten.better safe then sorrry. Verder is mijn PC ook niet zo spannend denk ik zo.
Ik heb nog wel een paar ideeen. Maar ja, daar wordt je helemaal paranoia van. En nee, het kost geen vermogen om zoiets op/in een PC te zetten. Zoals ik zeg; waarom denk je dat er iets in je PC zit?hoe je dit mogelijkerwijs zou kunnen doen
@MAX3400 Dankjewel, precies eigenlijk mijn punt. Je leest tegenwoordig zoveel, dat je er soms zelf eens over na gaat denken, echter in mijn geval totaal irrelevant. Je kunt dit soort zaken toch nooit helemaal uitsluiten, behalve dat je zelf een PC gaat bouwen en geloof me dat word in mijn geval helemaal niks!
dan zit er maar één ding opVerwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 23:24:
@MAX3400 Dankjewel, precies eigenlijk mijn punt. Je leest tegenwoordig zoveel, dat je er soms zelf eens over na gaat denken, echter in mijn geval totaal irrelevant. Je kunt dit soort zaken toch nooit helemaal uitsluiten, behalve dat je zelf een PC gaat bouwen en geloof me dat word in mijn geval helemaal niks!
vraag een 2nd opinion.
Je geeft aan de pc weggebracht te hebben, waarnaartoe ?
- winkel ( keten ) die op volumebasis hardware verkoopt ( denk aan mediamarkt / mycom )
- lokale PCboer ( één winkel ) - ga dan de geschiedenis een beetje na, zit hij er al lang, of is het een winkel die nét anderhalve week opgedoken is
- handig neefje -> hoe is je relatie met hem
Als je geen 'verstand' hebt van de pc, en wat hij normaal zou moeten doen, is het lastig om te achterhalen of hij 'meer' aan het doen is.
"vroeger" was het relatief makkelijk
Nu met SSD's blijft het sowieso stil, en moet je echt in de processen kijken ( en dus weten dat dwm.exe er wel tussen hoort te staan bv )
zeg het maar, net eens gekeken bij de processen, veel hostproces zoals com surrogate, runtime broker, wmi provider host, key isolations,credential manager, data sharing etc. En verder nog wel 80 andere service host processen. Dit zal ongetwijfeld wel normaal zijn, nogmaals ik ben een leek!
Dan zou ik stoppen met posten. Processen kunnen "van alles" heten en dan is een toevoeging als "etc" zeker geen aanleiding voor ons om er iets van te vinden
Nogmaals, waar ben je nou precies naar op zoek?
De kans dat een winkel iets dergelijks doet is nagenoeg onmogelijk. Wanneer ze betrapt zouden worden is de imagoschade dermate dat ze op de fles kunnen gaan, afgezien van een eventuele claim.
Een bevriend persoon die het heeft gedaan zou je je van moeten bedenken wat het voordeel voor dit persoon is. Daarnaast een hardware device is niet goedkoop, dus dat kan je uitsluiten, bovendien met een eenvoudige inspectie haal je die er zo uit. Software, zou mogelijk zijn, maar ook niet eenvoudig met hoge kans op betrappen.
En een heftig reagerende SSD activiteit, zegt helemaal niks. Kan een Search updater zijn, een prefetch, een dll die wordt ingelezen, een mail die binnenkomt, kan zo veel zijn.
Een bevriend persoon die het heeft gedaan zou je je van moeten bedenken wat het voordeel voor dit persoon is. Daarnaast een hardware device is niet goedkoop, dus dat kan je uitsluiten, bovendien met een eenvoudige inspectie haal je die er zo uit. Software, zou mogelijk zijn, maar ook niet eenvoudig met hoge kans op betrappen.
En een heftig reagerende SSD activiteit, zegt helemaal niks. Kan een Search updater zijn, een prefetch, een dll die wordt ingelezen, een mail die binnenkomt, kan zo veel zijn.
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
En die processen die jij hier noemt, die ken ik ook want zijn allemaal van Windows/MicrosoftVerwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 23:47:
zeg het maar, net eens gekeken bij de processen, veel hostproces zoals com surrogate, runtime broker, wmi provider host, key isolations,credential manager, data sharing etc. En verder nog wel 80 andere service host processen. Dit zal ongetwijfeld wel normaal zijn, nogmaals ik ben een leek!
Je weet niet precies wat je zoekt, of wat je probleem is. Daaruit volgt dat je ook niet heel veel zult kunnen met de vervolgvragen of antwoorden die je hier zult krijgen...Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 23:55:
Dat weet ik eigenlijk ook niet! Dank in ieder geval voor de informatie.
Dat is op zich niet erg, maar die vragen en antwoorden hebben de potentie om een knagend gevoel van onbehagen veel groter te maken, terwijl er puntje bij paaltje niets aan de hand is. Zorg dus dat je heel goed weet wat je wilt vragen en stel daar een duidelijke vraag over. (En wees dan voorbereid op het feit dat we - met zijn allen - alsnog weglopen met je vraag en een veel uitgebreider antwoord geven dan waar je in eerste instantie op wacht of iets mee kan...)
The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm
aangezien we niet goed weten wat de TS bedoeld met 'bug/tracking' iets...
my2cents maar heb je een virusscanner? Zo niet...dan weet je wat te doen.
my2cents maar heb je een virusscanner? Zo niet...dan weet je wat te doen.
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Leek zijn is geen probleem, we kunnen niet allemaal expert zijn op elk mogelijk gebied. Wel verwachten we hier op het forum dat mensen eigen inzet tonen en dat mis ik nog wel even in je topicstart. Lees voor meer informatie zeker ook even Privacy & Beveiliging Beleid enVerwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 23:47:
nogmaals ik ben een leek!
Het algemeen beleid #quickstart door.
En dit geldt natuurlijk niet alleen voor de topicstart. Ook om meer te weten te komen over een proces dat op de computer draait kun je simpelweg de naam in Google invoeren.
Pagina: 1