Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talkan
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 24-08 06:22
Goedendag. Recentelijk heb ik een PC zelf in elkaar gezet. Vanochtend voor het eerst eens testen of die het doet en het eerste probleem doet zich meteen voor: een constant tikkend geluid uit de voeding.

Ik heb de kabels één voor één eruit gehaald en het probleem doet zich voor zolang het moederbord zit aangesloten (naar mijn idee puur omdat die stroom geeft op dat moment). Ik heb met een sateprikker ook nog even de ventilator tegen gehouden of te controleren of dat het tikken veroorzaakt, maar helaas.

Heeft iemand advies waar dit verder aan zou kunnen liggen? Misschien de voeding retourneren? Hieronder mijn setup.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed€ 181,-€ 181,-
1MoederbordenMSI B450 Gaming Pro Carbon AC€ 129,-€ 129,-
1VideokaartenAsus ROG Strix RTX 2060 6GB Gaming OC€ 414,-€ 414,-
1BehuizingenFractal Design Meshify C - Dark TG€ 80,-€ 80,-
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 73,01€ 73,01
1VoedingenBitFenix Whisper BWG450M€ 76,50€ 76,50
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 250GB€ 39,95€ 39,95
1Solid state drivesSamsung 860 QVO 1TB€ 107,39€ 107,39
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.100,85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-09 21:12

M2M

medicijnman

Een tikkende voeding zou ik in ieder geval niet accepteren. Gewoon terugsturen en een nieuwe bestellen.

edit: zeker niet accepteren als de productnaam "fluister" bevat ;)

[ Voor 25% gewijzigd door M2M op 31-05-2019 20:18 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:30
Het systeem werkt verder probleemloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talkan
M2M schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 20:17:
Een tikkende voeding zou ik in ieder geval niet accepteren. Gewoon terugsturen en een nieuwe bestellen.

edit: zeker niet accepteren als de productnaam "fluister" bevat ;)
Precies ook wat ik dacht, maar ik dacht misschien dat ik nog iets heb gemist waar het aan zou kunnen liggen.
Uszka schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 20:44:
Het systeem werkt verder probleemloos?
Niet verder getest, ik wil hem niet te lang aan laten met dit getik uit angst dat dat het systeem zou beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Ik zit eerder aan een beveiliging te denken. Heb je met het moederbord buiten de behuizing getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talkan
Uszka schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 21:00:
Ik zit eerder aan een beveiliging te denken. Heb je met het moederbord buiten de behuizing getest?
Nog niet, wat zou er voor kunnen zorgen dat de beveiliging aan/uit gaat van een moederbord?

Net nog even gekeken en het valt mij op dat het lampje van zowel het moederbord als de grafische kaart gaat knippen als de stroom erop staat. Lijkt mij toch echt de voeding te zijn als ik Google moet geloven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Talkan schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 21:33:
[...]

Nog niet, wat zou er voor kunnen zorgen dat de beveiliging aan/uit gaat van een moederbord?
Kortsluiting
Net nog even gekeken en het valt mij op dat het lampje van zowel het moederbord als de grafische kaart gaat knippen als de stroom erop staat. Lijkt mij toch echt de voeding te zijn als ik Google moet geloven?
8 pin cpu en 8 pin PCI-e niet toevallig verwisseld?
Spacers gebruikt tussen moederbord en behuizing?

Test nou maar buiten de behuizing op de doos van het moederbord. Cpu + koeler, moederbord, 1 geheugenmodule en videokaart en zien of je in het bios komt. Tikt de voeding dan nog de andere geheugenmodule proberen. Nog steeds problemen, dan een andere videokaart proberen. Nog steeds problemen dan is of het moederbord of de voeding defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talkan
Uszka schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 21:41:
[...]

Kortsluiting

[...]

8 pin cpu en 8 pin PCI-e niet toevallig verwisseld?
Spacers gebruikt tussen moederbord en behuizing?

Test nou maar buiten de behuizing op de doos van het moederbord. Cpu + koeler, moederbord, 1 geheugenmodule en videokaart en zien of je in het bios komt. Tikt de voeding dan nog de andere geheugenmodule proberen. Nog steeds problemen, dan een andere videokaart proberen. Nog steeds problemen dan is of het moederbord of de voeding defect.
Spacers gebruikt en goede kabel ook.

Buiten behuizing getest met precies hetzelfde resultaat. Ik herinnerde mij dat bij mijn ma mijn oude PC staat. Deze even opgehaald, voeding verwisseld...zelfde resultaat. Deze gaat dus echt even retour.

Bedankt voor de hulp en het meedenken in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Uszka schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 21:00:
Hoe had je precies in gedachte dat een beveiliging in een voeding een tikkend geluid maakt? De beveiliging is een IC, geen mechanische beveiliging.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1