Vraag

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 00:28
Ik zoek een?
Bij voorkeur een Android toestel

Wat is je budget?
€200 - €250

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb nu een Galaxy S7 edge, dit toestel beviel me nog prima. Echter is hij me vandaag op mijn werk gevallen met als resultaat een barst in het scherm. Heb eens rond gebeld, reparatiekosten ongeveer €200. Gezien de leeftijd van de S7 denk ik dat deze het niet meer waard is. Ik zoek nu dus een nieuw toestel voor ongeveer hetzelfde bedrag wat wellicht ook beter is in de specs dan mijn S7 Edge?

Wat heb je zelf al gevonden?
Xiaomi Redmi Note 7, maar ik vrees dat ik deze net wat te groot ga vinden...

Alle reacties

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-11 00:47

pino85

Im just a Bird in the Sky

Te groot als in te lang? Hij is +- 1cm langer maar je hebt ipv een 5.5 inch scherm wel een 6.3 inch scherm bij de note 7. De dikte en breedte is verwaarloosbaar.
Dus dan moet je bij jezelf te rade gaan of dit verschil jou te groot is.

Edit;

Ik zou naar de mediamarkt gaan en telefoons die net zo lang als deze 2 zijn zoeken om te bekijken of je het verschil te groot vind.
Een betere bang for Buck vind je volgens mij niet buiten deze note 7.
Al kom je van een s7 dus is een A serie tel dan ook geen optie?
Een a40 is nagenoeg even lang als jou s7.

[ Voor 70% gewijzigd door pino85 op 31-05-2019 20:38 ]

Liefhebber van Tweakers

• GuustVB
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-01-2024
Aangezien je van een samsung komt is misschien de galaxy A40 of A50 iets voor jou?

Mi 9T MIUI 11.0.4.0 QFJEUXM

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Realiseer je wel dat je S7 een high end telefoon is die zelfs vandaag de dag nog stukken beter presteert dan veel nieuwe lager geprijsde telefoons. Bedenk dus goed of je dat wel wil. En telefoon van 200 euro gaat dus ws. tegenvallen (qua snelheid, beeldkwaliteit, camera, features als draadloos opladen e.d.).

Ik zou wat geld bijleggen en voor een vorige generatie high end telefoon gaan als de Samsung S9.

• pino85

pino85

Kwa cpu prestaties zijn deze te verwaarlozen tussen bv de SD660 en de cpu in de s7.
Maar natuurlijk kwa camera etc , daar heb ik helaas geen verstand van.
Je gaat het toestel loskopen of sta je ook open voor een abonnement ? Dan heb je in veel gevallen extra korting op toestellen waardoor een toestel wat normaal iets te duur is in je budget kan vallen.

[ Voor 11% gewijzigd door pino85 op 31-05-2019 21:29 ]

Liefhebber van Tweakers

• Exterminator
pino85 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 21:26:
Kwa cpu prestaties zijn deze te verwaarlozen tussen bv de SD660 en de cpu in de s7.
Maar natuurlijk kwa camera etc , daar heb ik helaas geen verstand van.
Je gaat het toestel loskopen of sta je ook open voor een abonnement ? Dan heb je in veel gevallen extra korting op toestellen waardoor een toestel wat normaal iets te duur is in je budget kan vallen.
Ik ga het toestel los kopen, aangezien ik sim only abon. heb

• pino85

pino85

AH ja dan zou ik zoals @GuustVB aangeeft ook naar de A40/50 kijken al is kwa ruwe performance de Note wellicht beter.
Maar het gaat er ook om wat voor jou het meest prettig voelt kwa laag over Android heen bv.

[ Voor 36% gewijzigd door pino85 op 31-05-2019 22:55 ]

Liefhebber van Tweakers

• Exterminator
Stiekem begin ik toch een beetje te neigen naar de Redmi Note 7. Ook in de zin dat het eens wat anders is.

Stel ik zou 'm vergelijken met m'm S7 Edge, doet hij dan veel onder (of boven)?

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:51

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Even googlen' levert verschillende vergelijkingen op.
De eerste is (in mijn lijst iig) van GSMArena, waar de pure specs naast elkaar gelegd worden.
Daaronder staan verschillende YouTube filmpjes waar je een meer hands-on ervaring te zien krijgt, o.a. over verschillen in camera. Ik vind de Galaxy S7 Edge er daar beter uitkomen dan de Redmi Note 7 (en Honor 8 die ook vergeleken wordt).

Qua schil om Android is een Xiaomi ook redelijk anders dan de S7 Edge. Dat hoeft niet erg te zijn, maar is wel even wennen.

Of je hem te groot gaat vinden is lastig in te schatten. Misschien vind je het grotere scherm juist wel erg fijn? Ik ben zelf van een Galaxy S3 via een iPhone 5 naar een Blackberry Priv gegaan. Die laatste is vergelijkbaar qua hoogte met de S7 Edge, maar is zelfs nog iets breder dan de Redmi Note 7. Hoewel ik dat een fijn toestel vond, vond ik hem in de praktijk zelfs na een jaar nog te lomp en zwaar, voornamelijk door de breedte. Toen ik dus weer een nieuw toestel mocht uitzoeken ben ik dus gegaan voor de Galaxy S8: high end maar toch een stuk smaller en lichter dan de Priv. Ik ben nog steeds blij met die keuze, en zou hem je zeker aan willen raden. Voor €250 vind je echter alleen tweedehands Galaxy S8(+) met beschadigingen, dus ik weet niet of dat een optie is.

Zoals hierboven al genoemd wordt is het wel handig om langs een winkel (bijv Mediamarkt) te gaan waar ze veel telefoons hebben liggen, en ze dan in je hand te houden en te proberen in te schatten wat je van de grootte en het gewicht vindt. Het is dan nog lastig te zeggen wat je er na langere tijd van zal vinden, maar het is dan wel beter in te schatten dan van achter de computer.

Lang verhaal kort: ik vermoed dat je voor € 250 geen veel beter toestel gaat krijgen dan de Galaxy S7 Edge. Snelheid is misschien vergelijkbaar, de Android versie is natuurlijk nieuwer, maar vooral camera en scherm zijn vaak minder. Qua grootte zitten veel meer toestellen tegenwoordig in dezelfde richting als de Redmi Note 7, maar door de andere beeldverhouding levert dat meer schermoppervlak op dan bij de S7 edge
Als alternatief voor de Redmi Note 7 zou ik ook kijken naar de Galaxy A7 (2018), Galaxy A40 of Nokia 7.1. Ik heb ze even voor je naast elkaar gezet. Succes met de keuze!
Pagina: 1