Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-09 15:01
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik ben van plan een nieuwe stereo set aan te schaffen. Surround hoeft allemaal niet. Gewoon twee zuil luidsprekers en een receiver
De receiver moet bij voorkeur app aansturing, Spotify en dab+ hebben.

Wat is je budget?
Alles bij elkaar inclusief de speaker kabel moet het onder de 1500 blijven.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk muziek luisteren, films zijn bijzaak.

Wat heb je zelf al gevonden?
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1Versterkers en receiversYamaha R-N303D Zwart€ 339,-€ 339,-
2SpeakersDali Oberon 7 (Beige)€ 499,-€ 998,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1338,-

Was erg gecharmeerd van deze speakers tijdens het luisteren. De receiver zag er qua opties leuk uit, maar sta op dat gebied open voor alle suggesties.
De focal chorus 726 speakers bevielen me overigens ook.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn er nog vergelijkbare speakers die jullie aan kunnen raden voor ongeveer hetzelfde budget?

En kan deze versterker de speakers fatsoenlijk aansturen? Welke andere zouden beter passen eventueel?
hij komt in een tv meubel achter een gesloten deurtje te staan (wel met actieve koeling in de achterkant van het kastje). Ivm de kids zal het deurtje gesloten blijven tijdens het afspelen, dus bediening via een app zou het leven erg makkelijk maken.

Welke speaker kabel raden jullie verder aan?

Beste antwoord (via chevsticks op 07-06-2019 15:06)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

chevsticks schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 17:58:

Zijn er nog vergelijkbare speakers die jullie aan kunnen raden voor ongeveer hetzelfde budget?
Alle speakers in dezelde prijsklasse. Maar het standaardadvies is luister zelf welke je het mooist vindt. Speakers zijn zeer persoonlijk.
En kan deze versterker de speakers fatsoenlijk aansturen?
Met gemak. Elke moderne receiver kan elke moderne speaker met gemak aansturen. Ik heb zelf een voorkeur voor Pioneer of Marantz. De AUdyssey versie kan ook nog wel verschil maken.

An sich op standje neutraal klinken alle receivers hetzelfde.
De goedkoopste lekkere soepele 2,5mm2 van koper zoals deze:
https://www.bax-shop.nl/s...kerkabel-zwart-1-00-meter

Eigenlijk al overkill. Zelfs tweelingsnoer klinkt hetzelfde maar het is wel fijn om mooi spul te hebben. Meer zou ik er niet aan uit willen geven.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Puur een observatie; je bent gaan luisteren en komt uit op een setje van €850. Dat is bijna 45% onder je maximale budget. Helemaal economisch dus maar heb je ook geluisterd naar, bijvoorbeeld, een receiver van €600 of een set speakers van €1000?

Niet veel receivers kan je via een app besturen dus allicht kan je je ipv daarvan focussen op receivers die geen IR gebruiken maar RF gebruiken; dan kan je kast inderdaad dichtblijven. Of een alternatieve bediening zoals een Logitech Harmony.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

chevsticks schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 17:58:

Alle speakers in dezelde prijsklasse. Maar het standaardadvies is luister zelf welke je het mooist vindt. Speakers zijn zeer persoonlijk.
En kan deze versterker de speakers fatsoenlijk aansturen?
Met gemak. Elke moderne receiver kan elke moderne speaker met gemak aansturen. Ik heb zelf een voorkeur voor Pioneer of Marantz. De AUdyssey versie kan ook nog wel verschil maken.

An sich op standje neutraal klinken alle receivers hetzelfde.
De goedkoopste lekkere soepele 2,5mm2 van koper zoals deze:
https://www.bax-shop.nl/s...kerkabel-zwart-1-00-meter

Eigenlijk al overkill. Zelfs tweelingsnoer klinkt hetzelfde maar het is wel fijn om mooi spul te hebben. Meer zou ik er niet aan uit willen geven.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
MAX3400 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 18:18:
Puur een observatie; je bent gaan luisteren en komt uit op een setje van €850. Dat is bijna 45% onder je maximale budget. Helemaal economisch dus maar heb je ook geluisterd naar, bijvoorbeeld, een receiver van €600 of een set speakers van €1000?

Niet veel receivers kan je via een app besturen dus allicht kan je je ipv daarvan focussen op receivers die geen IR gebruiken maar RF gebruiken; dan kan je kast inderdaad dichtblijven. Of een alternatieve bediening zoals een Logitech Harmony.
Ik zie dat er maar 1 speaker in het lijstje staat. Komt dus nog eens 500 euro bij :)

RF receiver is inderdaad nog wel iets om naar te kijken als alternatief ja.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:52

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Waarom dab+? Met TuneIn radio kan je via internet streams hetzelfde en meer ontvangen en wordt je receiver keuze veel groter.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
Jorgen schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 03:56:
Waarom dab+? Met TuneIn radio kan je via internet streams hetzelfde en meer ontvangen en wordt je receiver keuze veel groter.
Het is inderdaad een pioneer zonder dab+ geworden, maar met TuneIn inderdaad.
Prettig ook omdat ze chromecast ondersteunen, en de app prima werkt.
En zo nodig multi room audio, al staat dat nog niet op de planning.

Dank voor alle antwoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-10 16:51

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

chevsticks schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 15:09:
[...]

Het is inderdaad een pioneer zonder dab+ geworden, maar met TuneIn inderdaad.
Prettig ook omdat ze chromecast ondersteunen, en de app prima werkt.
En zo nodig multi room audio, al staat dat nog niet op de planning.

Dank voor alle antwoorden
Wat heb je uiteindelijk besteld dan? :)

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
Kon de sx-n30ae voor een leuk prijsje krijgen hier in de buurt. Ging eigenlijk voor de nc-50. Maar kon 50% korting krijgen op de n30.
Tot nu toe geen spijt van, komt prima geluid uit. Kan altijd nog eens opwaarderen naar wat anders, al vraag ik me af hoeveel het toe gaat voegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:52

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@chevsticks Dat gaat he-le-maal niks toevoegen ;)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1