ESD antistatische zakjes, mix. Waar kopen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:37
Ik zoek anti statische zakjes die je gebruikt voor memory sticks en videokaarten enzo. Volgens mij heet die standaard ESD.

Ik dacht dat het super simpel was maar ik vind niks. Alleen maar mega verpakkingen met 100 stuks.

Ivm versturen hardware heb ik ze nodig. Gewoon als particulier dus niet gelijk 100 stuks voor 30 euro oid. Waar kan ik een mooie mix krijgen? (dus voor videokaart/RAM/CPU etc)? Voor een normale prijs? Bubbeltjes zou ook mooi zijn.

Iemand een tip? Of zoek ik op de verkeerde query?

Beste antwoord (via TweakerVincent op 31-05-2019 21:29)

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:34
Conrad -ESD zakken

Ziet er naar uit dat je ze daar gewoon per stuk kan kopen... Overall is het ook per 100 op andere sites nog redelijk betaalbaar, maar dat is natuurlijk een beetje afhankelijk qua grootte.

Zie bijv: gripzakjes.net

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Aliexpress, zoeken op antistatic bag

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-06 14:35
Waar zoek je op dan?

Eerste hit voor mij is Conrad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Na even je vraag in Google te hebben gegooid: 'anti statische zakjes' krijg ik anders 86.500 resultaten waarvan de eerste paar:
ESD veilige verpakkingen | Alle soorten - Alle maten
Anti statische zakjes | Europese nr.1 in verpakkingen‎
Antistatische Zakjes? | Verschillende kleuren mogelijk
Antistatisch gelaagd zakje
ESD zakken

De eerste vijf resultaten zijn al gelijk (web)winkels die ze verkopen ;)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarathustra
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-04-2020
Wij gaven ze in de winkel gratis weg aan klanten die er om vroegen.

Veni, vidi, vici - ik kwam, zag en overwon de drempels van het leven - denk ik dan maar, en vond vriendschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Hm dan moet ik even beter zoeken. Raar?

Deze shop bv. Moet ik er gelijk honderden kopen... https://www.verpakkingshop.nl/groep/electronica-zakken

[ Voor 58% gewijzigd door TweakerVincent op 31-05-2019 18:10 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:34
Conrad -ESD zakken

Ziet er naar uit dat je ze daar gewoon per stuk kan kopen... Overall is het ook per 100 op andere sites nog redelijk betaalbaar, maar dat is natuurlijk een beetje afhankelijk qua grootte.

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Clueless schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 21:05:
Conrad -ESD zakken

HELD! Dit zocht ik! Had echt aardig wat links met die mega partijen. Super thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:19

dragonhaertt

@_'.'

Even opletten met die eerste (roze) zakjes op conrad. Die zijn ESD-dissipatief. Niet ESD-shielding. Dit is een hele andere toepassing!
Dissipatieve zakjes zorgen er voor dat je geen lading opbouwt in het zakje, maar je kan door een schok van buitenaf nog steeds iets in de zak beschadigen.

ESD shielding beschermt een stuk beter. Nadeel hievan is dan weer dat je wel iets aan lading kan opbouwen in de zak, dus altijd bij het eruit halen een ESD bandje dragen en/of op een dissipatieve ondergrond plaatsen.

[ Voor 20% gewijzigd door dragonhaertt op 31-05-2019 21:55 ]

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
dragonhaertt schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 21:54:
Even opletten met die eerste (roze) zakjes op conrad. Die zijn ESD-dissipatief. Niet ESD-shielding. Dit is een hele andere toepassing!
Dissipatieve zakjes zorgen er voor dat je geen lading opbouwt in het zakje, maar je kan door een schok van buitenaf nog steeds iets in de zak beschadigen.

ESD shielding beschermt een stuk beter. Nadeel hievan is dan weer dat je wel iets aan lading kan opbouwen in de zak, dus altijd bij het eruit halen een ESD bandje dragen en/of op een dissipatieve ondergrond plaatsen.
Ok dus die werken niet. Welke dan is de grote vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:19

dragonhaertt

@_'.'

TweakerVincent schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 23:34:
[...]

Ok dus die werken niet. Welke dan is de grote vraag...
Die werken wel, afhankelijk van wat je er mee wil doen.
Verdeorp op de pagina staan wel echte shielding zakjes. (metaal kleurig)

Was meer een waarschuwing dat er meerdere soorten ESD beveiliging zijn, en dat je je bewust moet zijn van wat je nodig hebt.
Als je iets in een zak wil stoppen en volledig beschermen van ESD van buienaf -> shielding.
Als je iets in een zak wil stoppen en met de hand er uit wil kunnen pakken zonder te beschadigen -> dissipatief.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:44

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Helder topic over waar deze te koop zijn. Ik zoek ze zelf ook.

Wat ik nog niet helemaal snap: als ik bij deze zakjes van Gripzakjes kijk, zie ik in de beschrijving dit:
"Materiaal: Dissipatief polyester buitenlaag en een dissipatief polyethylene binnenlaag met een aluminium coating."
"Statische Bescherming: E < 10 nJoule"

Zijn deze dan geschikt om hardware langere tijd in de kast te houden EN om regelmatig er in / uit te halen?

Ik zie niet staan dat ze shielded zijn (de merknaam Highshield let ik even niet op) maar zijn wel de enige in de rij.

Mijn retro-meuk ligt namelijk deels in kartonnen dozen gestapeld en dat wil ik wat beter organiseren.

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:49
Dissipatieve zakjes gebruik je normaal gesproken binnen een EPA (esd protected area), inderdaad om geen statische elektriciteit op te bouwen, geen bescherming voor gevaar van buitenaf.
Shielding zakjes zijn voor gebruik/transport buiten een EPA en beschermen de onderdelen. Echter als je ze inpakt/uitpakt bij verschillend potentiaal lost dat natuurlijk niks op...
Pagina: 1