IBM DTLA 307045

Pagina: 1
Acties:

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 13:06
Beste lui,

Wij hebben hier een server staan met 1 zo'n dtla 307045 disk. Kan het zijn dat dit een slechte lichting is geweest?
Gaarna snel een antwoord, want het is erg belangrijk.

bvd.

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:13
tuurlijk kan dat, gewoon zorgen dat je een backup van die disk hebt, mocht het mis gaan.

ik heb hier ook een dtla307045, draait al een half jaartje zonder problemen, maar ik heb wel belangrijke dingen veilig staan

• Eastern
Maar is het nu een slechte serie? Of iets anders?

Wij krijgen de volgende foutmelding:
The driver has detected that device \Device\ScsiPort1 has old or out-of-date firmware. Reduced performance may result.
Microsoft zegt:
While ATAPI enumerates devices attached to the EIDE controller, it checks to see if devices attached to the controller support advanced AT attachment interface commands.

The ATAPI device driver logs this error when a drive fails some ATA advanced features. (e.g. multi block I/O)

This may also be caused by a faulty device.

To isolate which device is causing this message, you can remove one device at a time from the controller reporting the error or swap devices between controllers to see when the error message follows a particular device. In some cases, the OEM manufacturer may have newer firmware available to resolve the problem.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Er is rond de hcc dagen vorig jaar een slechte lichting geweest jah, ik heb dezelfde, op de hcc dagen gekocht maar never problemen mee gehad...

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:21
Ik heb ongeveer 8-10 van die dingen gekocht, en ze worden veel gebruikt (servers enzo) en er is er nog geeneen kapot gegaan

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Heb d'r een op de hcc gekocht en 2 weken geleden is ie overleden. Heb um meteen om kunnen ruilen voor een Maxtor die het tot nu toe nog goed doet.

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Interessant. Ik heb hetzelfde probleem. IBM drive en je hebt waarschijnlijk ook Win2KServer?

Volgens mij hoeft het niet te betekenen hij kapot is. Ik verlies geen data ofzo tot nu toe. Ik had het probleem met Win2KSP1 na installeren van SP2, die ATA100 support levert, leek het probleem opgelost. Vreemd genoeg duiken ze nu toch weer op. De frequentie is wel afgenomen.
De foutmeldingen lijken niet te komen door data-corruptie, daar reageert Win2K anders op. Vreemd genoeg heb ik er op de IBM site niets over kunnen vinden.

Welke drivers gebruik jij? Ik heb de Intel ATA drivers gebruikt.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• Eastern
Wij hebben een Windows NT 4 Server met 512mb ram, P3 866, 1x 20gb western digital bb-series (ide0) en 1x 45gb ibm dtla 70 series (ide1) en 1x aopen 50x cdrom (ide1).

het bordt is een Asus CUV4x met via apollo pro 133 chipset en een 686a southbridge. We gebruiken de via busmaster ide driver. Uiteraard geen intel. Het is een test server voor sql en die geeft soms wel schijf problemen. Ik denk dat we hem dan toch maar gaan vervangen.

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Hmmm... Aangezien alles tussen onze systemen verschilt behalve de schijf is het duidelijk dat hij de oorzaak moet zijn.
Helaas is het bij ons geen testgeval en kan ik niet zomaar de schijf vervangen. Ik zoek wel verder naar een oplossing.

Mocht jij toch een andere oplossing tegenkomen zou je dat dan nog willen laten weten?

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

En heb je DFT van IBM al gedraaid.

And The Only One

Verwijderd

Op vrijdag 27 juli 2001 10:44 schreef Eastern het volgende:
Maar is het nu een slechte serie? Of iets anders?

Wij krijgen de volgende foutmelding:
[..]

Microsoft zegt:
[..]
Dit heeft toch niets met de hd te maken, maar met de controller :?
En dan nog, er is niets kapot... de firmware zou eventueel wel eens een upgrade kunnen gebruiken, maar dat is nog niet eens noodzakelijk.

Verder was er inderdaad een slechte lichting van de dtla-307045... zoek maar eens op 75gxp. Maar de symptomen van een hd uit die slechte serie zijn heel anders (krakend/piepend geluid en de hd houdt er na een paar uur/dagen mee op). Maar het is niet zo dat alle 75GXP's kapot gaan ofzo, het uitvalpercentage is alleen iets hoger dan normaal...

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:29
zie ook mijn topic uit die tijd:
[topic=129518]

succes

enne, ik heb er ondertussen ook 1, die me prima bevalt :)
Wel heb ik alles vast gebackupt, voor het geval dat het toch misgaat :P

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Bij mij lijkt het probleem nu opgelost.

Ik heb twee identieke IBM's en bij één van de twee trad de fout op, bij de ander niet.
Nu bleek bij één van de twee S.M.A.R.T. niet aan te staan in het BIOS.
Sinds bij beide schijven S.M.A.R.T. aan staat zijn de meldingen verdwenen.

Volgens mij is het trouwens niet ondenkbaar dat het installeren van SP2 ook noodzakelijk is. Sinds ik die had geinstalleerd nam het aantal meldingen al drastisch af. Komt vast door de ATA100 ondersteuning.

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:15

freshy98

Atari

Las eens dat de serie uit december 2000 niet lekker zou zijn.
Heb er zelf een uit december 2000 die nog geen enkel probleem heeft gehad.
Hopen dat ie goed blijft doen. Loopt erug lekker nl.

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 09:55 schreef Tom Weustink het volgende:
Las eens dat de serie uit december 2000 niet lekker zou zijn.
Heb er zelf een uit december 2000 die nog geen enkel probleem heeft gehad.
Hopen dat ie goed blijft doen. Loopt erug lekker nl.
Dit zou weleens kunnen kloppen, de mijne kwam twee dagen terug aanzetten met Bad Blocks...
Heb hem snel naar de winkel teruggebracht. Gelukkig heb ik nog garantie. Ik heb hem in januari 2001 gekocht, productiedatum december 2000. En nu maar hopen dat ik een nieuwe krijg ofzo...
Ondertussen heb ik maar snel even een andere harde schijf erin geplant, want voordat ik die schijf weer terug krijg ben ik zo weer een maand verder...

Zijn er meer mensen met deze ervaring?

• Diamon

Diamon

The Weird One

Euhmmm, heb een 60GB gekregen voor me 45GB.

And The Only One

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 12:45 schreef speedysplaza het volgende:

[..]

Dit zou weleens kunnen kloppen, de mijne kwam twee dagen terug aanzetten met Bad Blocks...
Heb hem snel naar de winkel teruggebracht. Gelukkig heb ik nog garantie. Ik heb hem in januari 2001 gekocht, productiedatum december 2000.meer mensen met deze ervaring?
Fokking hell.. een jaar na productiedatum kapot?? Die van mij (alletwee! na anderhalve maand / 2 maanden) hebben laatste tijd wel 24/7 gedraaid.
Hoe heb jij die schijf van jou gebruikt? Paar uurtjes per dag.. 24/7??

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 17:17 schreef xoploosx het volgende:

[..]

Fokking hell.. een jaar na productiedatum kapot?? Die van mij (alletwee! na anderhalve maand / 2 maanden) hebben laatste tijd wel 24/7 gedraaid.
Hoe heb jij die schijf van jou gebruikt? Paar uurtjes per dag.. 24/7??
Ik gebruik hem ongeveer 10uur per dag, 7 dagen per week.
Wel vrij intensief, er vliegt van alles heen en weer over die schijf.

Verwijderd

Op woensdag 14 november 2001 16:10 schreef Diamon het volgende:
Euhmmm, heb een 60GB gekregen voor me 45GB.
Kreeg je deze direct in de winkel?
Of werd die 60GB door IBM opgestuurd?
Hoe lang duurde het voordat je een andere had?

• Diamon

Diamon

The Weird One

Mijn schijf heb ik toen via stage gekocht (automatiseringsbedrijf).
Gezien het weinig uitmaakt wie hem opstuurd, heb ik dat gedaan.
Naar IBM in Berkenbosch oid, en had met 7 werkdagen d8 ik een nieuwe.

And The Only One

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Op woensdag 14 november 2001 21:21 schreef speedysplaza het volgende:

[..]

Kreeg je deze direct in de winkel?
Of werd die 60GB door IBM opgestuurd?
Hoe lang duurde het voordat je een andere had?
Ik heb hetzelfde gehad: 45gb kappoo, opgestuurd en toen na 4 weken (de 60gb waren niet op voorraad werd me in een mailtje verteld) de nieuwe 60gb versie, nieuwe productie datum EN een 60gxp in plaats van de brakke 75gxp serie.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Verwijderd

Beter :)
Hopen dat ik ook zo'n 60GB krijg ofzo...
Dan ben ik ook weer tevreden *D

Thnx voor jullie verhaal.
Pagina: 1