Ervaring met Restaurantkaart

Pagina: 1
Acties:

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Beste Tweakers,

Zoals waarschijnlijk genoeg bezoekers hier hou ik er ontzettend van om lekker buiten de deur te eten. Ik ben een student dus let altijd op de prijs, en ik zie bij het zoeken steeds vaker de Restaurantkaart langskomen. De site claimt dat je in je eentje, met 2 personen of in sommige gevallen meer maarliefst 50% korting krijgt op je rekening. Dit alles voor maar 7 euro per maand. Zij geven zelf aan dat dit kan omdat:
Op een gemiddelde avond staan er opgeteld ruim 800.000 stoelen leeg in alle restaurants die Nederland rijk is. Tegelijkertijd zijn er wel inkopen gedaan, staat er een kok in de keuken en het personeel paraat. Zonde! Onze missie is dan ook om mensen vaker uit eten te laten gaan bij de allerleukste restaurants van Nederland. Hierdoor vullen we dagelijks een gedeelte van deze lege stoelen op en in ruil hiervoor krijgen onze leden, die gek zijn op uit eten gaan, 50% korting op de foodrekening.
Dit klinkt natuurlijk erg aantrekkelijk. In mijn stad alleen zijn er al tientallen restaurants waar je dus heel goedkoop kan eten. Daar zitten goedkope restaurants tussen maar ook restaurants waar je normaliter ruim 50 euro per persoon kwijt bent. Ik kan alleen nergens echt vinden hoe het hier nou mee zit. Krijg je echt 50% korting? Doen restaurants hier niet moeilijk over en zitten er geen addertjes onder het gras?

Mocht je zo'n kaart hebben of iemand kennen en weet je meer? Dan hoor ik dat heel graag!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

Om te beginnen: de korting geldt alleen op het eten, niet op de drankjes. Daarnaast is de korting maar geldig voor maximaal 2 personen en als je met meer mensen komt eten, wordt de korting automatisch verrekend op de goedkoopste gerechten. Tevens niet geldig tijdens feestdagen.

Uit mijn ervaring beslaat de drankrekening toch vaak een groot deel van de rekening én halen ze hier echt grote marges op. Ze kunnen zich dus veroorloven om hoge kortingen te geven op het eten zelf.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• Mr.D78
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-11 23:24
De keuze van restaurants buiten de Randstad vind ik erg beperkt, ter illustratie:
Arnhem - 4
Nijmegen - 5
Den Bosch - 5
Deventer - 4
Breda - 5
Groningen - 11 (als positieve uitschieter)

Addertje: "Per restaurant staat in de app aangegeven op welke dagen en op welke tijdstippen zij RestaurantKaart accepteren."

Verwijderd

Grappig topic. Toen ik als student op de prijs lette ging ik amper uiteten (frietje halen ofzo was prima) en zeker geen geld maandelijks uitgeven om uit eten te kunnen (alsnog duurder dan zelf koken). Leuk idee dus, maar als je daadwerkelijk op geld moet letten, niet echt een goed idee. Of jouw idee van weinig geld hebben is anders dan dat in mijn studententijd.

@Ardana als je 1 a 2 frisdrankjes neemt valt die drankrekening eigenlijk altijd mee. Alleen is dat nogal persoonlijk.

• Ardana

Ardana

Mens

Verwijderd schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 07:55:
@Ardana als je 1 a 2 frisdrankjes neemt valt die drankrekening eigenlijk altijd mee. Alleen is dat nogal persoonlijk.
I know. Ik drink zelden alcohol als ik uit ga (ben meestal de Bob, en dan hou ik er gewoon een 0%-beleid op na), hou eigenlijk alleen van water en muntthee en vind het onzin om € 3 te betalen hiervoor. Dus dan heb je al snel zoiets van 'nah, laat maar, I'm good'. Maar je zit alsnog met mensen aan tafel die 4-5 glazen wegtikken, of meer.

Ik denk overigens dat als je zoiets 'flikt', dat de restaurents (terecht?) niet blij zijn als je zo'n kaart gebruikt. Dan lijden ze er nl. wel verlies op.

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ardana schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 08:26:
[...]

I know. Ik drink zelden alcohol als ik uit ga (ben meestal de Bob, en dan hou ik er gewoon een 0%-beleid op na), hou eigenlijk alleen van water en muntthee en vind het onzin om € 3 te betalen hiervoor. Dus dan heb je al snel zoiets van 'nah, laat maar, I'm good'. Maar je zit alsnog met mensen aan tafel die 4-5 glazen wegtikken, of meer.

Ik denk overigens dat als je zoiets 'flikt', dat de restaurents (terecht?) niet blij zijn als je zo'n kaart gebruikt. Dan lijden ze er nl. wel verlies op.
Wij hebben eigenlijk altijd wel een actie als we uit eten gaan... Via VakantieVeilingen of een actie op couverts of iets dergelijks..vaak een 3 of 4 (verassing menu) gangen menu voor de halve prijs oid... En beiden drinken we geen alcohol en zijn meestal wel klaar met 2x cola pp en soms nog wat gratis kraanwater als je erom vraagt.

Laatst nog in Lelystad voor 50% van de prijs een 5 gangen menu op dinsdagavond gehad (ik was jarig)
Restaurant was verder helemaal leeg! Stond 3 man in de keuken te koken en 1 iemand te bedienen.

Als ze hier verlies op leiden dan moeten ze het niet aanbieden...

• Ardana

Ardana

Mens

True, is ook weer zo.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 07:55:
Grappig topic. Toen ik als student op de prijs lette ging ik amper uiteten (frietje halen ofzo was prima) en zeker geen geld maandelijks uitgeven om uit eten te kunnen (alsnog duurder dan zelf koken). Leuk idee dus, maar als je daadwerkelijk op geld moet letten, niet echt een goed idee. Of jouw idee van weinig geld hebben is anders dan dat in mijn studententijd.

Ik werk vrij veel tegenwoordig en woon heel goedkoop dus ik heb denk ik een ruimer besteedbaar inkomen dan de meeste studenten. Idem voor vriendin, we geven beiden liever geld uit aan af en toe lekker eten dan onszelf klemzuipen in de kroeg (als ik al drink dan is dat bij mijn vereniging en daar betaal ik een schijntje van wat je elders betaalt).

Thanks voor de reacties in ieder geval. Vind het het denk ik niet echt waard. Ik drink meestal 2 glaasjes fris als ik uit eten ga dus in het drinken zit de prijs niet, maar om nou alleen te kunnen eten met korting wanneer een restaurant dat wil is ook weer zo wat. Ik heb door de weeks toch geen tijd om buiten de deur te eten.

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02:57
Ardana schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 08:26:
[...]

Het is toch niet verplicht een x aantal drankjes af te nemen? Dat jij slechts een water of een cola drinkt is niet jouw probleem? Zou een beetje gek zijn als restaurants daar boos over worden. Kunnen ze beter de voorwaarden aanpassen imo.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
TripleQ schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 08:53:
[...]

Wij hebben eigenlijk altijd wel een actie als we uit eten gaan... Via VakantieVeilingen of een actie op couverts of iets dergelijks..vaak een 3 of 4 (verassing menu) gangen menu voor de halve prijs oid... En beiden drinken we geen alcohol en zijn meestal wel klaar met 2x cola pp en soms nog wat gratis kraanwater als je erom vraagt.

Laatst nog in Lelystad voor 50% van de prijs een 5 gangen menu op dinsdagavond gehad (ik was jarig)
Restaurant was verder helemaal leeg! Stond 3 man in de keuken te koken en 1 iemand te bedienen.

In sommige gevallen worden restaurants ook een beetje gedwongen om mee te doen... Heel veel restauranthouders waren echt niet blij met die actie destijds van de AH. Maar ja, als je buurman meedoet, dan gaat iedereen naar jouw buurman, dat wil je natuurlijk ook niet. Ik denk dat dit bij de restaurantkaart ook kan spelen. Ik vind het eigenlijk ook een walgelijke manier van winst maken van de AH. De AH betaalt geen flikker aan de restaurants. De restaurants moeten zelf de korting die ze geven betalen.

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:43

Honesty

kattenneus!

Ik zal zeker eens kijken op groupon of social deal en zo zijn er nog tig andere aanbieders, die bieden ook vaak 40 tot 50% korting aan en ook op sterrententen, dan zit je niet per maand vast voor die 7 euro en kan je er uit halen wat je wilt.
Persoonlijk doen we dat ook vaak, moet ook wel zeggen dat ik niet het type ben om een avond op een drankje te gaan zitten, dus meestal is de drankrekening vaak meer dan de eeltrekening via die aanbieders, maar als ik gewoon naar een restaurant ga ben ik zeker meer kwijt.

Festina lente

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:43

Honesty

kattenneus!

Maarten_E schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 17:54:
[...]

Het is toch niet verplicht een x aantal drankjes af te nemen? Dat jij slechts een water of een cola drinkt is niet jouw probleem? Zou een beetje gek zijn als restaurants daar boos over worden. Kunnen ze beter de voorwaarden aanpassen imo.
Helemaal mee eens en als een restaurant het er niet mee eens is kunnen ze ook een menu aanbieden met een aantal drankjes, maar dan is de animo meestal een stuk minder. Ik zie vaak als ik via social deal of groupon zit dat andere mensen die ook via die partij zitten 1 drankje drinken per 3 gangen menu en dan denk ik zelf ook dat het best iets meer kan zijn, zelf denk ik als je het niet hebt kook dan zelf iets voor de prijs van die aanbieder dan heb je de drankjes toch al gratis.

Festina lente

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-11 08:18
Uit eten vind ik gewoon veel te duur tegenwoordig (werk zelf ook in een hotel/restaurant btw ;) ) en zonder een leuke korting is het gewoon lastig/niet verstandig dit te doen. Als er dan 50 procent af gaat is dat alleen maar leuk. Je komt een keer in een zaak waar je anders nooit was geweest en je hebt, meestal, een leuke avond.

De uitbaters hoeven achteraf niet te balen aangezien er voldoende marge gegenereerd is d.m.v. liquide middelen inname.

Vind echter meestal, ook met 50 procent korting op het eten, de rekening vaak best/te hoog 8)

Maar als ik zie wat men "hier" betalen moet is het wel weer acceptabel eigenlijk.

Nickname does not reflect reality

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-11 10:05

Bestla

Kvinne

TripleQ schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 08:53:
[...]

Ik zou mij eerder afvragen waarom het restaurant leeg is. ;)

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:35

Nogne

>.<

hoi1234 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 22:42:
[...]

[...]

In sommige gevallen worden restaurants ook een beetje gedwongen om mee te doen... Heel veel restauranthouders waren echt niet blij met die actie destijds van de AH. Maar ja, als je buurman meedoet, dan gaat iedereen naar jouw buurman, dat wil je natuurlijk ook niet. Ik denk dat dit bij de restaurantkaart ook kan spelen. Ik vind het eigenlijk ook een walgelijke manier van winst maken van de AH. De AH betaalt geen flikker aan de restaurants. De restaurants moeten zelf de korting die ze geven betalen.
Dit verhaal heb ik vaker gehoord, maar als je een AH actie nodig hebt om klanten/gasten te krijgen is er iets mis met je restaurant. Toen die actie er was deden de betere restaurants hier in de buurt die meestal vol zijn niet mee.

PS/XBL: Nogne

Pagina: 1