Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• pannalicour
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21-11 12:53
Beste leden,

Ik heb flink op internet gekeken maar ik kan niet echt de juiste software vinden om te kijken hoe heet mijn vrm wordt.

Ik zie dat Aida 64 rond de 52 graden aangeeft (ryzen 1700 3.75 ghz oc met prime 95 op de achtergrond) maar ik betwijfel of die klopt. Soortgelijk bij de hwinfo die niks zegt over vrm maar over temp 1 t/4. Zie foto.

Mijn vraag is hoe ik deze temperatuur toch kan controleren en hoe goed die vrm op dat bord is. Ik las dat het een 6+4 phases is maar dat wil ook niet alles zeggen.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/q0bYQX8/IMG-20190531-143251.jpg

Verwijderd

Hwinfo64 heeft in de mobo sectie een vrm mos temp. Deze klopt mi aardig.
Waar maak jij je zorgen over?

• pannalicour
Hmm net even gekeken maar zie daar toch niks van terug.

Ik ben aan het overclocken (experiment) en soms gaat de pc uit. Nu wil ik weten of dat komt door te weinig voeding of overheat vrm. Dat laatste voelt soms warmer aan dan wordt aangegeven. Vandaar mijn zorgen.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Uh, je maakt je echt zorgen om niks. :P
Ik heb zoals ik je eerder al zei dus ook dit bord en een 1700.

Het gaat om zes fasen met CSD 87350 40A dual mosfets voor vcore. Dan nog eens vier van dezelfde mosfets voor SoC. Voor SoC gaat het om bezopen overkill en daar hoef je niet eens naar te kijken. Het bord was ook met gemak het beste sub €180 X370 bordje dat je kon krijgen en dat komt mede door deze VRM setup. Te vergelijking heeft de C6H acht fasen met dezelfde mosfets. Zeker beter, maar dit is nog steeds erg goed.

Verder weet ik dat Hardware64 vrij accuraat is met dit bord en heb ik net even een paar minuten Prime 95 gedraaid.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Npl38iifPzxn8K9rvRH5cAai/full.jpg
Het liep na de 60c al heel langzaam op. Je zit hartstikke veilig en mijn 1700 deed gewoon 130W+.

Temp 3-6 lijkt allemaal VRM relateert te zijn. Je mosfets mogen maximaal 125 graden worden. Bij die temperatuur zou je als het goed is een automatische shutdown van je PC krijgt. Beter is maximaal 105 graden aanhouden omdat de sensoren op omgevingstemperatuur zullen werken. De meeste condensatoren vinden 105+ namelijk niet leuk en die zitten nu eenmaal naast mosfets. Condensatoren hebben ook geen koelblokken om de hitte af te kunnen voeren.

[ Voor 12% gewijzigd door DaniëlWW2 op 31-05-2019 16:00 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Verwijderd

pannalicour schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 15:34:
Hmm net even gekeken maar zie daar toch niks van terug.

Ik ben aan het overclocken (experiment) en soms gaat de pc uit. Nu wil ik weten of dat komt door te weinig voeding of overheat vrm. Dat laatste voelt soms warmer aan dan wordt aangegeven. Vandaar mijn zorgen.
Zo ziet het er bij mij uit tijdens het draaien van prime:

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/21o4pcl.png

• pannalicour
Dat is apart dat jij deze waardes wel hebt

Verwijderd

pannalicour schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 16:02:
Dat is apart dat jij deze waardes wel hebt
Ik zie dat ik een andere sensor chip heb, mogelijk verklaart dat het verschil.

• pannalicour
Ja dus ik kan ervan uit gaan dat pc crash niet door de vrm komt. Ik zie inderdaad ook geen afname aan cpu snelheid (throttle). Dus zal wel door voltage komen denk ik.

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 27-11 17:51
De meeste moederborden hebben helemaal geen temperatuursensor op de vrm. Daarom kan je het waarschijnlijk ook niet vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door WEBGAMING op 31-05-2019 18:19 ]

Pagina: 1