Vraag

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik zoek een?
Smartphone. Gewoon een standaard ding. M'n vader heeft nu eentje van de Aldi waar hij al langer dan 5 jaar mee doet. Het moet wel een dual-sim zijn.

Wat is je budget?
M'n vader heeft niet echt een budget genoemd, maar wil niet teveel uitgeven, omdat hij toch niet zo heel veel nodig heeft.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
ING bankieren (dit is de reden dat hij een nieuwe zoekt, omdat je minimaal Android 5 nodig hebt), Whatsapp en Microsoft Authenticator

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1SmartphonesNokia 5.1 Plus Blauw€ 141,-€ 141,-
1SmartphonesNokia 7 Plus dual sim Zwart€ 279,05€ 279,05
1SmartphonesNokia 7.1 (4GB ram, 64GB opslag) Blauw€ 229,-€ 229,-
1SmartphonesXiaomi Mi A2 Lite (4GB intern, 64GB opslag) Zwart€ 172,-€ 172,-
1SmartphonesXiaomi Redmi 6 (3GB intern) 64GB Zwart€ 134,26€ 134,26
1SmartphonesXiaomi Redmi Note 7 (4GB ram, 64GB opslag) Zwart€ 186,98€ 186,98
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.142,29

Nokia 5.1 is erg goedkoop en ik heb begrepen dat de software van Nokia vaak toch wat stabieler is dan die van Xiaomi. Helaas heeft deze telefoon geen NFC. Dit is nu misschien niet nodig, maar wie weet waar we over 4 jaar zijn met de techniek.

Nokia 7+, zelfde reden als de 5.1, alleen heeft deze wel NFC en een lekker snelle processor en veel RAM-geheugen.

Nokia 7.1, zelfde als de andere nokia's en heeft een redelijk snelle cpu en ook NFC.

Xiaomi mi a2 lite goedkoop en android one, helaas geen NFC. Ik denk trouwens dat de A2 ondertussen een betere keus is, gezien het kleine prijsverschil.

redmi 6 goedkoop

redmi note 7 goedkoop, maar toch vrij stevige hardware.
Welke vragen heb je hier nog over?
Welke van de telefoons is het meest geschikt voor een lange tijd? En hoe zit het precies met updates?

Alle reacties

Verwijderd

In mijn optiek heb jezelf al het huiswerk gedaan. Jij kent je vader het beste, dus zou het ook eenvoudig moeten zijn een keuze te kunnen maken. Als ik het zo lees, kan enkel de nokia 7 plus, aangezien hij dual-sim absoluut nodig heeft? Als hij de dual-sim wil laten vallen, dan zou ik voor de nokia 5.1 gaan. Dit is de beste prijs, kwaliteit en NPC? Je vader is vast al wat meer op leeftijd en die wil denk ik gewoon blijven pinnen, dat draadloze gebeuren is meestal wat teveel voor de oudere generatie! ;) Succes!

• hoi1234
Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 15:10:
In mijn optiek heb jezelf al het huiswerk gedaan. Jij kent je vader het beste, dus zou het ook eenvoudig moeten zijn een keuze te kunnen maken. Als ik het zo lees, kan enkel de nokia 7 plus, aangezien hij dual-sim absoluut nodig heeft? Als hij de dual-sim wil laten vallen, dan zou ik voor de nokia 5.1 gaan. Dit is de beste prijs, kwaliteit en NPC? Je vader is vast al wat meer op leeftijd en die wil denk ik gewoon blijven pinnen, dat draadloze gebeuren is meestal wat teveel voor de oudere generatie! ;) Succes!
Dual sim is echt een hele harde eis! Het interesseert m'n vader nauwelijks wat, zolang er maar Dual sim op zit. Waar ik een beetje bang voor ben, is dat m'n vader over 4-5 jaar zijn telefoon weg moet doen, omdat hij dan NFC nodig heeft. Hij doet echt lang met zijn smartphone. Aan de andere kant, je kunt nooit future proof kopen. Misschien is NFC over 5 jaar ook weer vervangen en zit je alsnog met je "opvolger van NFC-loze" telefoon die je dan weg moet doen.

Ik ga hem denk ik laten kiezen uit de Xiaomi mi A2 64GB of Xiaomi mi A2 128GB, Nokia 7.1 en Nokia 7.1+. Als ik het zo hoor, ben ik niks vergeten. Misschien laat ik hem ook de Pocophone F1 zien. Maar die zal wel te duur zijn. Hij heeft die specs immers niet nodig.

Ik heb nog wel een vraag. Heeft 128GB + 6GB RAM i.p.v. 4GB + 64GB nou echt zin voor 50 euro extra. Hij heeft nu 8GB en komt door prima mee uit. Het zou echt alleen zijn om future-proof te zijn. En als techneut, vind je het ook gewoon leuk, als je vader een dikke telefoon koopt.

[ Voor 6% gewijzigd door hoi1234 op 31-05-2019 15:20 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• hoi1234
Had ik ook al gezien. Neem ik zeker mee. Maar ik denk dat m'n vader liever de 7.1 heeft dan. Ook NFC, iets snellere CPU en dubbel geheugen, voor niet veel extra. Voor dat verschil heeft mijn vader liever iets duurders, als hij weet dat dat ook beter is. Heeft de 7.1 overigens ook android one, of is dat alleen de 6?

Verwijderd

Optie van Hackus (dual sim), rest van alle features lijkt mij niet nodig voor je vader als ik het zo lees. Jij vind het leuk, dat snap ik, maar de telefoon is voor je vader toch? ;)

• hoi1234
Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 15:25:
Optie van Hackus (dual sim), rest van alle features lijkt mij niet nodig voor je vader als ik het zo lees. Jij vind het leuk, dat snap ik, maar de telefoon is voor je vader toch? ;)
Klopt... Vergeet ik soms... Maar ik wil natuurlijk ook iets goeds adviseren. Bedoel ik raad de telefoon wel aan. Een vriend van mij weet erg veel van auto's. Ik zou het ook vervelend vinden als hij mij een auto laat kopen die na 1 jaar rijp is voor de sloop.

Verwijderd

Ik ken menig geen die minder tijd stoppen in het uitzoeken van een toestel voor hun vader, dus dikke prima :) Fijn weekend!

• hoi1234
Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 15:44:
Ik ken menig geen die minder tijd stoppen in het uitzoeken van een toestel voor hun vader, dus dikke prima :) Fijn weekend!
Tja, ik vind het ook leuk om te doen. En m'n vader kan echt wel de eerst beste telefoon kopen. Maar hij weet dat ik er veel van af weet en het leuk vind om het uit te zoeken. En ja, m'n vader weet ook dat de eerste beste telefoon niet altijd een goede keuze is.

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:37

servies

Veni Vidi Servici

hoi1234 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 15:20:
[...]

Dual sim is echt een hele harde eis! Het interesseert m'n vader nauwelijks wat, zolang er maar Dual sim op zit.
Waarom? Uit alles wat ik lees komt naar voren dat jij dat eist, niet hij...
Daarnaast: bij de Nokia 7.1 zou ik in jouw vaders geval voor de 32GB versie gaan ipv de 64GB... je geeft zelf al aan dat hij nu al aan 8GB genoeg heeft...

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:21
En waarom heeft hij die dual sim zo hard nodig?

Verder is Nokia zeker prima onwille van de stock Android en dus snelle updates.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• hoi1234
servies schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 15:50:
[...]

Waarom? Uit alles wat ik lees komt naar voren dat jij dat eist, niet hij...
Daarnaast: bij de Nokia 7.1 zou ik in jouw vaders geval voor de 32GB versie gaan ipv de 64GB... je geeft zelf al aan dat hij nu al aan 8GB genoeg heeft...
Waarom denk je dat? Het is toch echt mijn vader die dat als eis gegeven heeft. Hij heeft namelijk twee sim-kaarten. Wou hem zelfs mijn oude telefoon geven :) Eerste wat hij vroeg was of het wel Dual sim is. Niet of dat ding niet te traag is of zo of dat er wel genoeg geheugen op zit.

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:18

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ik zou lekker voor de Nokia 7.1 gaan. De Qualcomm chipset is imho op een aantal vlakken stukken beter dan die van MediaTek (in de 5.1 bijvoorbeeld). O.a. voor VoLTE-support, wat Qualcomm echt stukken beter voor elkaar heeft. Is nu nog niet zo'n hot item maar gaat dat wel worden in de nabije toekomst.

Daarnaast vind ik het ook een fijner toestel om vast te houden en het beeldscherm is fijner om naar te kijken (en wat groter, wat met de loop der jaren ook handig kan zijn).

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• hoi1234
FooLsKi schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 15:57:
Ik zou lekker voor de Nokia 7.1 gaan. De Qualcomm chipset is imho op een aantal vlakken stukken beter dan die van MediaTek (in de 5.1 bijvoorbeeld). O.a. voor VoLTE-support, wat Qualcomm echt stukken beter voor elkaar heeft. Is nu nog niet zo'n hot item maar gaat dat wel worden in de nabije toekomst.

Daarnaast vind ik het ook een fijner toestel om vast te houden en het beeldscherm is fijner om naar te kijken (en wat groter, wat met de loop der jaren ook handig kan zijn).
En waarom die verkiezen boven de 6.1?

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

hoi1234 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 15:59:
[...]

En waarom die verkiezen boven de 6.1?
Geen idee, ik heb geen ervaring met dat toestel, dus die kan ik aan- noch afraden :)

Ik zie dat er een Qualcomm chipset in zit en een IPS-beeldscherm, dus dat lijkt me wel goed te zitten. Allebei ook Android One op versie 9. The choice is yours. Ik persoonlijk zou geen Xiaomi aanraden aan iemand die er lang mee wil doen. Van wat ik heb begrepen is hun manier van updates testen in feite uitrollen en wachten of/tot er klachten komen. Dat is wel een stukje anders bij Nokia :)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

motorola g6

dual sim en ook ruimte voor een sd kaart inc nfc. en werkt uitstekend

zo te zien de opvolger g7 ook

Iperf

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Fish schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 16:07:
motorola g6

dual sim en ook ruimte voor een sd kaart inc nfc. en werkt uitstekend

zo te zien de opvolger g7 ook
Zijn ook zeer zeker aanraders :) Ook lekker cleane Android.

• hoi1234
Het is uiteindelijk toch de mi A2 geworden. En achteraf precies de juiste keuze. Deze was het goedkoopst en zelfs deze heeft allemaal functies die m'n vader niet gaat gebruiken.
Pagina: 1