Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoop
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-02-2022

spoop

spreek het uit als 'spoep'

Topicstarter
Hallo,

Via Google kan ik het nergens vinden, dus hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Ik heb eenHP 15-da0956nd met een 128 gb SSD, maar ik merk nu wel dat dit te weinig is. Nu zit ik met het idee om deze uit te breiden (niet vervangen maar dus met een extra schijf), maar ik kan dus nergens vinden of dit mogelijk is....

Iemand die mij kan helpen?

[ Voor 3% gewijzigd door spoop op 31-05-2019 14:33 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

YouTube: HP 15-da0956nd assembly

Even zoeken naar een assembly video op Youtube van jouw laptop, zie je vanzelf of er binnenin nog ruimte is. Gezien het een 15" laptop is zonder DVD denk ik dat er wel aan aansluiting kan zitten, moet je een bracket vinden wat ook geen probleem zal zijn op Amazon of Ebay.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoop

spoop

Topicstarter
True schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 14:33:
YouTube: HP 15-da0956nd assembly

Even zoeken naar een assembly video op Youtube van jouw laptop, zie je vanzelf of er binnenin nog ruimte is. Gezien het een 15" laptop is zonder DVD denk ik dat er wel aan aansluiting kan zitten, moet je een bracket vinden wat ook geen probleem zal zijn op Amazon of Ebay.
Ik heb dus rondgekeken op Ebay, maar hoe weet ik nou wat voor bracket ik nodig heb? Ik weet ook niet zeker wat voor opslag ik toe ga voegen. Ik zat te denken aan 1TB HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

A. Zoek jouw exact laptop model op YT op en kijk een video;
B: Is er ruimte, dan kan dat ook voor jouw type gelden;
C: Zoek jouw modelnummer + bracket for 2,5" harddisk/SSD op Ebay;
D: Als je het heel zeker weet haal je je laptop open (voorzichtig!) en controleer je het voordat je besteld;
E: na ontvangst monteer je die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoop

spoop

Topicstarter
True schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 15:09:
[...]
C: Zoek jouw modelnummer + bracket for 2,5" harddisk/SSD op Ebay;
[...]
Heb even op Ebay rondgekeken, maar ik heb geen bracket kunnen vinden dat exact aansluit bij mijn modelnummer. Ik weet niet in hoeverre dit eigenlijk uitmaakt, want zo veel zullen die modellen ook weer niet van elkaar verschillen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Dan zul je 'm dus moeten openen om te kijken wat er bij jouw mogelijk is, en gebaseerd op de afmetingen in jouw laptop iets moeten kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-07 15:47
Als je je DVD drive eruit kunt halen dan kun je gewoon zoiets gebruiken:

https://www.bol.com/nl/p/...XJBtdPqg.1.13.ProductPage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoop

spoop

Topicstarter
True schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 15:17:
Dan zul je 'm dus moeten openen om te kijken wat er bij jouw mogelijk is, en gebaseerd op de afmetingen in jouw laptop iets moeten kiezen.
Ik zal even kijken of mijn garantie vervalt zodra ik dat doe, dan ga ik dit overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Verona27 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 15:21:
Als je je DVD drive eruit kunt halen dan kun je gewoon zoiets gebruiken:

https://www.bol.com/nl/p/...XJBtdPqg.1.13.ProductPage
Die zit er niet in.
spoop schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 16:46:
[...]

Ik zal even kijken of mijn garantie vervalt zodra ik dat doe, dan ga ik dit overwegen.
Dat zou volgens mij niet mogen, je mag 'm sowieso wel loshalen (de behuizing) zonder dat dit invloed mag hebben op je garantie, mits je dit met beleid doet en er even een guide bij pakt, let op de kabels voor het toetsenbord en je trackpad als je dit los moet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Het makkelijkste is om uiteraard de servicehandleiding (even Engels selecteren daar) van HP te bekijken. Daar heb je niet alleen een handleiding die aangeeft hoe je de laptop handig uit elkaar kan halen, maar er staan ook onderdeelnummers in van onderdelen die je mogelijk nodig hebt om een schijf aan te kunnen sluiten. L20455-001, L20454-001 en L20456-001 heb je nodig om een harddisk aan te sluiten, als het meezit zitten die al in de laptop en anders zijn er wellicht ergens combinatiekitjes te krijgen die goedkoper zijn dan ze los bij elkaar zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-07 21:23
Ik neem aan dat in je HP nu een 2,5" SSD zit. Dat kan je gemakkelijk even zelf controleren door in Windows in Apparaatbeheer te kijken welke SSD erin zit ("Opslag") en op Google te kijken of dat een 2,5" SSD is of niet.

Dan zijn er twee opties:
1. de huidige SSD vervangen door een grotere, waarbij je de huidige SSD cloned naar de nieuwe SSD m.b.v. een externe 2,5" USB enclosure: pricewatch: LogiLink USB 3.0 HDD Enclosure for 2.5" SATA HDD/SSD Zwart
Je bouwt dan de nieuwe SSD ( bv. pricewatch: Crucial MX500 2,5" 500GB of de 1 TB uitvoering daarvan) even in de externe USB behuizing zonder die dicht te klikken, je gaat met die nieuwe SSD aangesloten op je HP naar de website van de SSD-fabrikant, installeert het gratis programma Acronis en je voert daarmee een automatische smart clone uit van je huidige SSD naar de nieuwe SSD. Daarna verwissel je beide SSD's.

2. de nieuwe SSD verder gebruiken in de externe behuizing en van daar af opstarten (mits je hebt gecloned) en werken. Zorg er dan voor dat je wel de snelste behuizing koopt die past op de SSD (bv. USB3 of USBC e.d.), anders benut je niet de volle snelheid van de SSD.
Pagina: 1