Help Tweakers en ga met ons in gesprek

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Topicstarter
@Ginz

ter info; aardig die Surveymonkey maar is het geen idee dat Tweakers ervoor betaalt of een eigen survey-server opzet? Vind het uitermate onprofessioneel dat je bij 100% invullen wordt geredirect naar "maak nu je eigen vragen".

Oh, en nog een dingetje; als je ingelogd bent EN op aanmelden hebt geklikt, blijft het grote blauwe bannertje terugkomen op elke pagina. Ook niet erg gebruikersvriendelijk.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 13:47

Ginz

Trek Superfly 5 powered

@Lancelot, kan jij hier even op reageren

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
@Ginz Is het ook mogelijk om later mee te doen?
Het is precies in de periode dat ik op vakantie ben :P

Computer says no

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lancelot
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-07 23:02
Ik begrijp goed dat het irritant is dat je na het invullen van de vragenlijst geredirect wordt naar "maak nu je eigen vragen". Echter voor het aantal surveys die wij jaarlijks doen is het niet te verantwoorden om zelf een survey programma te ontwikkelen.

Gebruikers moeten de blauwe message banner inderdaad actief wegklikken. Ik zal dit bij mijn product collega's aankaarten. Het zou zeker gebruiksvriendelijker zijn als deze ook verdwijnt wanneer er op 'Aanmelden' is geklikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lancelot
Meekoh schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:27:
@Ginz Is het ook mogelijk om later mee te doen?
Het is precies in de periode dat ik op vakantie ben :P
We willen alle interviews graag zoveel mogelijk in dezelfde periode doen. Vanaf wanneer zou jij wel kunnen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Topicstarter
Lancelot schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:29:
Ik begrijp goed dat het irritant is dat je na het invullen van de vragenlijst geredirect wordt naar "maak nu je eigen vragen". Echter voor het aantal surveys die wij jaarlijks doen is het niet te verantwoorden om zelf een survey programma te ontwikkelen.
Checkbox & Form zijn toch standaard elementen sinds HTML1.0? Een gratis CMS als Wordpress heeft tientallen (vrij goede) survey-opties. Win-akties op de voorpagina zijn ook (semi pre-filled) formulieren waar de gebruiker nog iets moet aanvinken. Lijkt me dus vrij sterk dat een survey niet mogelijk is binnen de hele Persgroep?

Dank voor het aankaarten van het balkje wel/niet weghalen na aanklikken; sowieso mobiel scheelt het meters qua oppervlakte ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:30
Leuk initiatief!

Ik heb mij ook opgegeven. Wel is het zo dat ik uit de opgegeven periode alleen op 1 of 2 juli kan i.v.m. vakantie.

Mocht dat problematisch zijn....dan gaat het over.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
Lancelot schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:31:
[...]

We willen alle interviews graag zoveel mogelijk in dezelfde periode doen. Vanaf wanneer zou jij wel kunnen?
Vanaf 2 juli :p Ik kom op 2 juli weer terug in NL.

[ Voor 6% gewijzigd door Meekoh op 31-05-2019 13:47 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:07
Lancelot schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:31:
[...]

Bijna idem bij mij, maar ik heb in mijn naam al aangegeven alleen 1 en 2 juli te kunnen ;). (daarna overigens ook)

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancelot
MAX3400 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:35:
[...]

Checkbox & Form zijn toch standaard elementen sinds HTML1.0? Een gratis CMS als Wordpress heeft tientallen (vrij goede) survey-opties. Win-akties op de voorpagina zijn ook (semi pre-filled) formulieren waar de gebruiker nog iets moet aanvinken. Lijkt me dus vrij sterk dat een survey niet mogelijk is binnen de hele Persgroep?

Dank voor het aankaarten van het balkje wel/niet weghalen na aanklikken; sowieso mobiel scheelt het meters qua oppervlakte ;)
Dank voor je tips! Ik ga eens onderzoeken wat de mogelijkheden zijn

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:10
Lancelot schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:44:
[...]

Dank voor je tips! Ik ga eens onderzoeken wat de mogelijkheden zijn
Het helpt ook om accurater antwoorden te krijgen.

- Hoevaak ik Tweakers bezoek
- Hoelang ik al op tweakers zit
- Hoeveel van je bezoeken log je in (Niet helemaal)
- Wat mijn username is
- Of ik een bijdrage heb geleverd
- Hoe vaak ik een bijdrage heb geleverd
- Op welke manier ik heb bijgedragen

Al deze info staat inprincipe gewoon in jullie DB en zou als het vooraf ingevuld word alleen maar aangepast te worden(Indien meerdere accounts, niet altijd ingelogd etc) of toegelicht te worden door de Tweaker zelf.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:35:
[...]

Simpele oplossingen zijn er inderdaad voldoende. Om nou een wandelende backdoor met CMS functionaliteit te gaan draaien voor die ene incidentele enquete lijkt me wat veel van het goede.

Google Forms zou ik zelf naar kijken overigens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

chriistiix schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:49:
Al deze info staat inprincipe gewoon in jullie DB en zou als het vooraf ingevuld word alleen maar aangepast te worden(Indien meerdere accounts, niet altijd ingelogd etc) of toegelicht te worden door de Tweaker zelf.
offtopic:
Function creep FTW, ondertussen dienen de devvers al een eigen enquete-tool te maken incl. single sign on, prefill en allerhande skippatronen op basis van bestaande databases, etc. En natuurlijk beveiliging (men gaat hopelijk niet een random ongepatcht CMS toegang geven tot alle data), aandacht voor privacy, etc. :P Ik zou zeggen: liever dat de devvers de tijd besteden aan handiger maken van de site zelf :)

Zie ook hierboven. Iets zegt me dat een deel vd Tweakers wegens privacy geen zin heeft in Google Forms, zou ik daarom (ongeacht wat ik er zelf van vindt) niet aanraden.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ondanks dat ik zeer graag meewerk aan het onderzoek en best wel wat suggesties heb, vraag ik mij af waarom een klik op [Deelnemen] niet voldoende was. Zeker omdat de antwoorden op de vragen gewoon al bij Tweakers bekend zijn en aangezien ik betalend lid ben, mijn gegevens ook bekend zijn bij Tweakers.

Wat mij stoorde was dat ik bij iedere vraag iets had van... Huh, dat weten ze toch en dan ook nog op het einde mijn contact gegevens vragen. Wat gaat er met die data gebeuren, want ik wil niet dat dat mijn gegevens bij Survey monkey in de database blijft staan.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:10
F_J_K schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 14:30:
[...]

offtopic:
Function creep FTW, ondertussen dienen de devvers al een eigen enquete-tool te maken incl. single sign on, prefill en allerhande skippatronen op basis van bestaande databases, etc. En natuurlijk beveiliging (men gaat hopelijk niet een random ongepatcht CMS toegang geven tot alle data), aandacht voor privacy, etc. :P Ik zou zeggen: liever dat de devvers de tijd besteden aan handiger maken van de site zelf :)

Zie ook hierboven. Iets zegt me dat een deel vd Tweakers wegens privacy geen zin heeft in Google Forms, zou ik daarom (ongeacht wat ik er zelf van vindt) niet aanraden.
Zit een logica in.

Maar een simpel eigen survey systeem moet niet de moeite zijn?
Het zal daardoor in iedere geval een stuk gebruiksvriendelijker zijn, oogt ook een stuk proffesioneler.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 12:43
Gister op HQ geweest voor een sessie met een aantal medetweakers.
Erg interessant om te discussieren met medetweakers onderling en na afloop nog even met @WoutF over de redactionele kant.
Veel zaken die werden besproken herkende ik en stonden ook in mijn vooraf opgestelde stukken maar interessant om te zien dat daarom heen elke tweaker afwijkende punten had. 'DE tweaker' bestaat natuurlijk niet.

Zeker ook interessant om te horen dat er serieus wordt nagedacht over bepaalde zaken op HQ (gelukkig) maar dat sommige dingen die wij als tweakers graag zouden zien natuurlijk een utopie zijn maar wel iets om over na te denken en daar punten uit te halen die wel haalbaar zijn. Ik had er in ieder geval een goed gevoel bij.
Dank in ieder geval voor de gastvrije ontvangst ook aan @Ginz en het andere aanwezige personeel waarvan ik de username niet weet.

[ Voor 14% gewijzigd door Arjant2 op 26-06-2019 21:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Het was zeker enorm interessant, en ondanks dat ik al jaren meedraai als user is het natuurlijk ehmm... Wel grappig als je dan hoort dat de nieuwsredactie uit 5 personen bestaat. 😅 Ik had het idee dat er een stuk of 12 personen waren.

Dé user bestaat inderdaad niet en ondanks dat anderen en ik soms fel uit de hoek zijn gekomen, zal er vast wel een kern van waarheid in de besproken elementen zitten. Nu is het aan jullie om die kern eruit te halen, veel succes en plezier! Terugdenkend is het belangrijkste denk ik wel uitgesproken en hebben jullie genoeg om het komende jaar op te teren. Het was overigens nooit mijn bedoeling om mensen af te fakkelen, ik kwam naar het evenement uit liefde voor tweakers (en pizza en cadeaubon en gezelligheid). Heb ik dat uiteindelijk wel gedaan, excuses ik zat in the heat of the moment.

Overigens vond ik die pizza's best wel goed te doen!

Aan alle dames en heren van tweakers, en medetweakers: bedankt voor deze leuke en nuttige ervaring.

Kleine kanttekening voor het onderzoeksbureau, omdat er altijd wel iets te zeuren moet zijn: daarvoor ben ik immers tweaker :P . Ik vond het stiekem wel wat jammer dat ze (onderzoeksbureau) niet wisten waar wij als tweakers het soms over hadden. Dingen als Pricewatch en v&a ondanks dat dat ze gaande weg wel duidelijk werd, maar meer over dat een user bijvoorbeeld kan posten in topics, maar ook het nieuws kan lezen. Dat dat niet gescheiden is etc... Misschien is dat ook wel onderdeel van de strategie, dat durf ik niet te zeggen want ik weet ook niet wat er precies met de data wordt gedaan. Ik denk echter als ze beter waren ingelezen ze diepere vragen konden stellen en wij minder tijd kwijt waren aan context geven, waardoor tweakers.net nog meer te weten kwam in de tijd dat we daar zaten.

Groeten,
Ginziseenbaas1337

[ Voor 11% gewijzigd door Frozen op 27-06-2019 01:17 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Komt er een verslag van de besproken onderwerpen (als in een soort notulen)?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ik zie dat de gesprekken inmiddels zijn geweest. Jammer dat ik niet uitgenodigd ben, maar ik neem aan dat al mijn informatie bij het onderzoeksbureau netjes vernietigd wordt. Ik zal het over enkele weken even checken of dit ook daadwerkelijk is gebeurd om ze even wat tijd te geven.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Of een reviewpost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Frozen schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 01:10:
Het was zeker enorm interessant, en ondanks dat ik al jaren meedraai als user is het natuurlijk ehmm... Wel grappig als je dan hoort dat de nieuwsredactie uit 5 personen bestaat. 😅 Ik had het idee dat er een stuk of 12 personen waren.
Het zijn er sowieso 6 (1x Nieuwscoördinator, 5x Nieuwsredacteur, 1x Eindredacteur) en dan nog 7x Reviewers en 5x Freelancers.

Pagina: 1