Airflow issues met msi 390x

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjardWillems
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09 23:27
Beste lezers,

Ik heb al iets meer dan twee jaar een msi 390x en hoogst waarschijnlijk is ie altijd te warm geweest.
Nu wordt ie zelfs zo warm tijdens het gamen dat mijn computer volledig vast loopt en ik de computer moet forceren om af te sluiten.

Ik heb mijn kaart al uit elkaar gehaald, nieuwe termal paste en met lucht schoongespoten.
Ik merk dat de kaart een intake fan heeft en een backplate. Bij de backplate wordt het ontzettend warm.

Ik heb dit in een prachtige paint foto verwerkt, blauwe peilen zijn koele lucht en rood warm, rode ovaal is waar het zo warm is.
Afbeeldingslocatie: https://imge.to/i/vYxHY

Wat kan ik het beste doen?
Wat ik zelf had bedacht was de cpu koeler omdraaien (volgens mij is dat mogelijk maar weet ik niet zeker), zodat ie of naar boven of jiust naar beneden richt.
Of mijn gpu fans omkeren en als exaust laten werken ( maar ook geen idee of dit kan)

Ik denk zelf dat de airflow van de voorkant, naar cpu koeler naar achterkant zo gestroomd is dat de gpu niet gekoeld wordt hiermee?

En als laatste dacht ik aan water koelen maar dat wordt dan wel mijn last resort ben ik bang..

mijn componenten:
gallery: SjardWillems

[ Voor 4% gewijzigd door SjardWillems op 31-05-2019 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:10

rdejongjr

Gnome

Heet worden die krengen sowieso.

Backplate mag ook prima 60+ worden, het is ook niet de bedoeling dat je met de tengels in de pc zit tijdens het gamen.

Wat ook kan helpen:
Sluit de kaart met 2 losse voedingssnoeren aan als je ze op de voeding hebt zitten, ze lusten nogal watt ;)
1 kabel met een lusje naar de volgende aansluiting kan soms net niet genoeg zijn...

Kun je eventueel ook hwinfo64 en/of gpu-z laten loggen totdat de pc weer vastloopt, kun je zien hoe heet het ding wordt bij het uitvallen?

edit: net even naar de voeding zitten gluren; maximaal 1 streng met 2x 6+2 pins er op helaas...

[ Voor 8% gewijzigd door rdejongjr op 01-06-2019 16:13 ]