DIR-868L op DD-WRT perikel met WiFi-clients

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-10 20:13
Hoi tweakers!

Om het bereik en de stabiliteit van het netwerk thuis te verhogen. Heb ik besloten om mijn DIR-868L Rev B(1) te voorzien van DD-WRT. De firmware draait en alles lijkt te werken. Ik heb alleen één klein perikel waar ik tegenaan loop.

Elke keer wanneer iemand met het WiFi-netwerk verbindt (zowel het 2,4GHz als 5GHz netwerk) duurt het +/- een minuut voordat deze persoon internet heeft. Het verbinden gaat prima. Maar je hebt een minuut lang geen internet. De browsers geven aan dat er een DNS-probleem is.

Relevante software en hardware die ik gebruik
  • DIR-868L rev B(1)
  • Meest recente versie van DD-WRT
  • Modem is een Draytek van T-Mobile.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
DNSMasq staat uit, alle andere features, zover ik weet ook. De DIR-868L moet alleen een access point worden.

Is er iemand die hier eerdere tegenaan is gelopen? Ik wil er vanavond eventjes voor zitten. Het vrouwtje is van huis, dus ik mag tijdelijk geen WiFi hebben. Als het maar werkt wanneer ze er weer is. :+

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Hoe heb je de D-Link ingesteld? Weet je zeker dat hij nu als accesspoint werkt? Heb je het probleem ook als je een computer met kabel verbindt met de D-Link?

Even gezocht, hierbij een tutorial":
https://wiki.dd-wrt.com/wiki/index.php/Wireless_access_point

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-10 20:13
lier schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 12:01:
Hoe heb je de D-Link ingesteld? Weet je zeker dat hij nu als accesspoint werkt? Heb je het probleem ook als je een computer met kabel verbindt met de D-Link?

Even gezocht, hierbij een tutorial":
https://wiki.dd-wrt.com/wiki/index.php/Wireless_access_point
Ik heb inderdaad, dat stappenproces nagelopen om de D-link in te stellen. Héél misschien staat de Firewall nog wel aan. Het is gewoon raar, het duurt altijd, ongeveer, een minuut voordat je internet hebt. Ook al zet je WiFi een seconde uit. Na een minuut heb je perfect internet.

Het gebeurt met bestaande clients als met nieuwe clients. Het maakt dus helemaal niet uit of je al eerder bent verbonden met het netwerk.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x