ervaring met windscherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinlunenborg
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10-06-2024
Hallo allemaal,

Zojuist een set van 2 windschermen gekocht voor mijn Peugeot 206 (3 deurs), mijn auto beschikt helaas niet over een airco dus werkt de arko als prima alternatief. Enig nadeel wat ik ondervond is dat geklapper constant. Daarom maar die windschermen gekocht, Is er iemand hier op het forum die hier ervaring mee heeft? :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shazjia
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-12-2024
Ik heb de zijwindschermen van ClimAir op mijn Polo (2010) en ben daar tevreden over.
Ze zijn makkelijk te bevestigen en zien er sportief uit.
Houdt er wel rekening mee dat je op de snelweg wat meer geluid hoort omdat de wind er langs heen suist.

Wat voor geklapper ondervind jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinlunenborg
Shazjia schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 11:19:
Ik heb de zijwindschermen van ClimAir op mijn Polo (2010) en ben daar tevreden over.
Ze zijn makkelijk te bevestigen en zien er sportief uit.
Houdt er wel rekening mee dat je op de snelweg wat meer geluid hoort omdat de wind er langs heen suist.

Wat voor geklapper ondervind jij?
Ik heb constant een zwaar geklapper op de snelweg, ik doe natuurlijk alle ramen open voor een goede luchtcirculatie.. als ik de achterste ramen niet open doe is het geklapper trouwens nog erger.. iig, is het alsof je constant in een auto zit die de BASS op standje 1000 heeft, bij wijze van :P :P ..
Om het nog even gezegd te hebben, als ik de ventilator op zijn hardst zet krijg ik lekker hete gebakken lucht dat over de motor wordt verwarmt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shazjia
melvinlunenborg schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 11:27:
[...]

Ik heb constant een zwaar geklapper op de snelweg, ik doe natuurlijk alle ramen open voor een goede luchtcirculatie.. als ik de achterste ramen niet open doe is het geklapper trouwens nog erger.. iig, is het alsof je constant in een auto zit die de BASS op standje 1000 heeft, bij wijze van :P :P ..
Om het nog even gezegd te hebben, als ik de ventilator op zijn hardst zet krijg ik lekker hete gebakken lucht dat over de motor wordt verwarmt :P
Maar dat geklapper komt dus door de ramen aan de bestuurder- en bijrijderskant?
Ik zou sowieso niet je raam helemaal open zetten wanneer je op de snelweg rijd.
Met de windschermen kan je je raam +/- 5 CM open zetten zonder dat de wind naar binnen slaat.
Of het je luchtcirculatie zal verbeteren kan ik zo niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvinlunenborg
Shazjia schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 11:33:
[...]

Maar dat geklapper komt dus door de ramen aan de bestuurder- en bijrijderskant?
Ik zou sowieso niet je raam helemaal open zetten wanneer je op de snelweg rijd.
Met de windschermen kan je je raam +/- 5 CM open zetten zonder dat de wind naar binnen slaat.
Of het je luchtcirculatie zal verbeteren kan ik zo niet zeggen.
Hmm, daar kan je best eens gelijk in hebben.. dan zal ik het eerst eens moeten ondervinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shazjia
Wanneer je voor- en achter een stukje open hebt staan voel je natuurlijk de wind wel trekken.
Maar persoonlijk heb ik mn ramen nooit open op de snelweg want ik vind het te lawaaierig.
Ik zou zeggen, plaats ze en ervaar het ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-05 22:32

AlexanderB

7800 rpm

geklapper is grotendeels op te lossen door 1 raam links-voor en 1 raam rechts achter open te doen, en de andere 2 dicht te houden. En de lucht stroomt dan ook gelijk een stuk beter door dan alle 4 de ramen open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Die schermpjes voegen weinig toe voor koeling imo. Ik heb ze ooit eens gehad in 1 van mijn eerste auto's. Je moet het meer zien als middel om frisse lucht naar binnen te halen als het regent, of als je rookt ofzo :P
Beter is idd om je raam linksvoor en rechtsachter open te houden

Vaak bu'j te bang!

Pagina: 1