Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 878397

Topicstarter
Mijn vraag
Ik wil een upgrade uitvoeren naar een beter GPU, die heeft namelijk een 8 pins connector voor de voeding.
Helaas heeft mijn MOBO 1 aansluiting voor 8 pins connector waar mijn waterkoeling op aangesloten staat.

Nu is mijn vraag aangezien ik ten minste 2 mogelijke 4 molex connectors vrij heb die direct van mijn voeding komen.

Kan ik een molex converter naar 8 pins kabel op verantwoordelijke wijze toepassen voor de voeding van de videokaart?

Relevante software en hardware die ik gebruik
GPU 1050 Ti 4gb
650 Xilence 82+ bronze uitvoering.
TUF Z370 pro gaming MOBO
I3 8350K

Diverse connectors vrij, 2 platte 15 of 20 pins(gok ik )
2-4 molex connectors vrij voor gebruik.
enkele varierende hoeveelheid connectors op MOBO waar ik ook geen snars wijzer van word.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
fora en diverse online teksten spreken elkaar tegen en voor ik een dure uitgave spendeer met risico op falen heb ik liever duidelijkheid alvorens te handelen.

Beste antwoord (via Anoniem: 878397 op 31-05-2019 13:46)

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:01
Anoniem: 878397 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 12:17:
Xilence 600W Performance C 12mm82X voeding
P4+4 (CPU)          1
P4 (CPU)            -
PCI-E 6-pin (GPU)   -
PCI-E 6+2-pin (GPU) 1
dus met andere woorden de kaart aansluiten middels een converter op de voeding kan ik dus neit doen ?
Waarom zou je? Er zit gewoon een officiële aansluiting op. Ook de aansluiting voor op je moederbord (waar je nu dus, want je reageert daar niet ontkennend op [ook niet bevestigend], je waterkoeling op hebt zitten).
want dat was mijn vraag :)
Dan kun je betere naar een ander forum gaan, want hier denken we graag met je mee.

En kun je niet meerdere keren achter elkaar antwoorden maar gewoon je laatste post uitbreiden? Door middel van de quote-knopjes kun je prima meerdere mensen in één post quoten.

[ Voor 10% gewijzigd door Paul op 31-05-2019 13:01 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quadrofource
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 27-05 17:37
Voeding is van zeer dramatische kwaliteit en ik raad je aan deze te vervangen voor een gerenomeerd merk zoals bequiet of seasonic.

AMD Ryzen 9 7900X3D + RX 9070 + 32GB DDR5 @ 5200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Anoniem: 878397 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 11:07:
Mijn vraag
Ik wil een upgrade uitvoeren naar een beter GPU, die heeft namelijk een 8 pins connector voor de voeding.
Helaas heeft mijn MOBO 1 aansluiting voor 8 pins connector waar mijn waterkoeling op aangesloten staat.
Je mobo? Je hoort een 8pin kabel van de voeding op je mobo aan te sluiten, niet die aansluiting op je moederbord te gebruiken als bron voor andere dingen :)

Welke voeding is het precies? Want op 650 Xilence 82+ bronze krijg ik niet veel gevonden (ook niet op https://www.xilence.net); deze ( pricewatch: Xilence XP650R9 ) komt het dichtst bij qua naam naar die heeft überhaupt maar 2 molex aansluitingen dus die is het niet?

Alles wat ik bij die fabrikant in de buurt van 650 Watt kan vinden heeft minimaal één PCI-e aansluiting (en een 4+4 EPS, die in je moederbord moet in plaats van je waterkoeling) die je dus rechtstreeks in de GPU kunt doen.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Anoniem: 878397 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 11:07:

Kan ik een molex converter naar 8 pins kabel op verantwoordelijke wijze toepassen voor de voeding van de videokaart?
Nee, gewoon nee. ;)
Koop een fatsoenlijke voeding en begin niet met molex converters...

Serieus, als je nu een "650W" voeding hebt die niet eens twee aparte 6+2 PCI-E kabels heeft, dus niet een kabel met twee 6+2 aansluitingen, nee twee aparte kabels, dan is het ding bagger. Koop zoiets als pricewatch: be quiet! Pure Power 11 400W.

Los hiervan zou ik ook overwegen om minstens te wachten tot na E3. De GTX1660Ti is alles behalve een hoogvlieger, zeker voor de prijs. Ik zou dus wachten wat AMD gaat aankondigen omtrent Navi. :)

[ Voor 13% gewijzigd door DaniëlWW2 op 31-05-2019 11:45 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 03:25
Vervang je voeding voor een goede voeding, dat is een stuk beter dan met molex adaptertjes werken. Deze voeding is heel matig.

[ Voor 110% gewijzigd door iCore op 31-05-2019 12:29 ]

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Paul schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 11:19:
[...]
Je mobo? Je hoort een 8pin kabel van de voeding op je mobo aan te sluiten, niet die aansluiting op je moederbord te gebruiken als bron voor andere dingen :)

Welke voeding is het precies? Want op 650 Xilence 82+ bronze krijg ik niet veel gevonden (ook niet op https://www.xilence.net); deze ( pricewatch: Xilence XP650R9 ) komt het dichtst bij qua naam naar die heeft überhaupt maar 2 molex aansluitingen dus die is het niet?

Alles wat ik bij die fabrikant in de buurt van 650 Watt kan vinden heeft minimaal één PCI-e aansluiting (en een 4+4 EPS, die in je moederbord moet in plaats van je waterkoeling) die je dus rechtstreeks in de GPU kunt doen.
dus met andere woorden de kaart aansluiten middels een converter op de voeding kan ik dus neit doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
iCore schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 11:44:
Vervang je voeding voor een goede voeding. Deze voeding is heel matig. (Oh en ik neem aan dat dit een prebuilt is? aangezien de wat rarae keuzes + slechte voeding)
Wel een beetje arrogant je houding omtrent deze topic, ik stel een vraag en je geeft simpelweg geen antwoord. je bekritiseert enkel mijn keuzes op welke hardware ik gebruik.

lijkt op zeer puberaal gedrag!
niet leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 11:40:
[...]

Nee, gewoon nee. ;)
Koop een fatsoenlijke voeding en begin niet met molex converters...

Serieus, als je nu een "650W" voeding hebt die niet eens twee aparte 6+2 PCI-E kabels heeft, dus niet een kabel met twee 6+2 aansluitingen, nee twee aparte kabels, dan is het ding bagger. Koop zoiets als pricewatch: be quiet! Pure Power 11 400W.

Los hiervan zou ik ook overwegen om minstens te wachten tot na E3. De GTX1660Ti is alles behalve een hoogvlieger, zeker voor de prijs. Ik zou dus wachten wat AMD gaat aankondigen omtrent Navi. :)
Geen idee, heb dit ding niet gebouwd. en weinig verstand omtrent hardware builds.
Vandaar ook mijn vraag die ik stel aan eventuele mensen die begrijpen wat ik bedoel.
Kan geen antwoord geven of ik uberhaupt een 6+2 pins aansluiting heb op de voeding.
Als ik deze dus zou hebben kan ik de kaart simpelweg dus wel koppelen aan de pc(voeding) zonder gezeur ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iCore
Anoniem: 878397 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 12:19:
[...]

Wel een beetje arrogant je houding omtrent deze topic, ik stel een vraag en je geeft simpelweg geen antwoord. je bekritiseert enkel mijn keuzes op welke hardware ik gebruik.

niet leuk!
Ik geef zeer zeker wel antwoord, jij zegt zelf dat je geen geld wilt uitgeven aan een optie met mogelijkheid op falen. Ik geef daar antwoord op met dat het slim is om je voeding te vervangen.

Oh en dat jij dit als arrogant / puberaal gedrag interpreteert, doe jij. Dat is nooit mijn bedoeling geweest, dat jij zoiets vind betekent niet gelijk dat dat met opzet was.

En ik mag het toch best een rare keuze vinden? (i3 + (overpriced) z370 bord + overpriced 1660 (de meeste 1660 hebben een prijs rond de 230) + matige (kwaliteit) voeding)

[ Voor 7% gewijzigd door iCore op 31-05-2019 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
iCore schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 12:24:
[...]

Ik geef zeer zeker wel antwoord, jij zegt zelf dat je geen geld wilt uitgeven aan een optie met mogelijkheid op falen. Ik geef daar antwoord op met dat het slim is om je voeding te vervangen.

Oh en dat jij dit als arrogant / puberaal gedrag interpreteert, doe jij. Dat is nooit mijn bedoeling geweest, dat jij zoiets vind betekent niet gelijk dat dat met opzet was.

En ik mag het toch best een rare keuze vinden?
Wat heeft opzet hier mee te maken??? kwestie van bewust zijn hoe je zelf reageert op een vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Paul schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 11:19:
[...]

kom er achter dat ik degelijk een 6+2 connector heb op mijn voeding dit belachelijk slecht is verwerkt. zit helemaal achter mijn voeding en amper toegankelijk om te benutten.
ik heb em dus wel, dus deze zou ik dan kunnen gebruiken voor een videokaart die een 8 pins aansluiting heeft voor de extra voeiding ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
quadrofource schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 11:09:
Voeding is van zeer dramatische kwaliteit en ik raad je aan deze te vervangen voor een gerenomeerd merk zoals bequiet of seasonic.
als je geen antwoord op mijn vraag kan geven, zeg dan niks.
mijn voeding is prima voor mijn gebruik, en de normen die er aan gesteld zijn, bieden mij genoeg garanties dus qua merk maakt het geen donder uit als de gestelde eisen maar genoeg te bieden hebben waar de vraag naar is ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-05 17:14

Mavamaarten

Omdat het kan!

Anoniem: 878397 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 12:35:
[...]

mijn voeding is prima voor mijn gebruik, en de normen die er aan gesteld zijn, bieden mij genoeg garanties dus qua merk maakt het geen donder uit als de gestelde eisen maar genoeg te bieden hebben waar de vraag naar is ;)
Mag ik even opmerken dat je zelf heel hard op de man speelt, en totaal niet openstaat voor feedback van anderen? Het is duidelijk dat de veiligheid van je systeem je totaal geen drol kan schelen. En in dat geval: ga ervoor! Soldeer lekker 8-pins connectors op de uiteindes van je Molexen en geniet ervan.

Maar kom niet huilen als de magische rook uit je moederbord verdwijnt.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:44
[...]

Ja ja.

Nou, success dan. ben benieuwd hoe lang je pc nog werkt.

Wees niet zo eigenwijs en koop gewoon een degelijk product , zoals de rest hier probeert te zeggen. Je zit er echt naast.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
Eens met de 2 commentaren hierboven ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:05
Echt, je hebt geen 600w voeding maar een 300w. Dat ding presteert erg slecht, kan amper 300w stabiel leveren en door het ontbreken van DC-DC is die niet eens geschikt voor je systeem. Als je nog langer van je systeem wil genieten koop je zsm een nieuwe voeding. Be quiet System Power 9 400w is al ruim voldoende en voldoet aan de vereiste specs, ATX2.4, voor je systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quadrofource
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 27-05 17:37
[...]

Als de waarheid hard is stel dan ook geen vragen ;)

AMD Ryzen 9 7900X3D + RX 9070 + 32GB DDR5 @ 5200

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Paul
Anoniem: 878397 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 12:17:
P4+4 (CPU)          1
P4 (CPU)            -
PCI-E 6-pin (GPU)   -
PCI-E 6+2-pin (GPU) 1
Waarom zou je? Er zit gewoon een officiële aansluiting op. Ook de aansluiting voor op je moederbord (waar je nu dus, want je reageert daar niet ontkennend op [ook niet bevestigend], je waterkoeling op hebt zitten).
Dan kun je betere naar een ander forum gaan, want hier denken we graag met je mee.

En kun je niet meerdere keren achter elkaar antwoorden maar gewoon je laatste post uitbreiden? Door middel van de quote-knopjes kun je prima meerdere mensen in één post quoten.

[ Voor 10% gewijzigd door Paul op 31-05-2019 13:01 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Paul schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:00:
[...]

[...]

[...]

[...]

Die heb ik inderdaad gevonden toen ik mijn kast open deed en ondervond dat deze aansluiting helmaal verborgen zat in mijn kast. vandaar dat ik deze op eerste kijk er op niet kon vinden.
De vraag is beantwoord door u en bedankt hiervoor.

Meedenken prima maar zou het dan niet zo prettig zijn om dan constructief feedback te geven suggestief blijven. ipv bekritiseren wat ik gebruik?

ik stel naar mijn weten een duidelijke vraag omtrent de molex connector en krijg reacties als 'koop een andere want je hebt troep' of 'als je niet eens een 6+2 pins heb, heb je bagger'?

Dus logisch dat ik mij verdedig hierin, en als het gaat om per persoon reageren.....
als dit voor mij werk wie doe ik hier kwaad mee dan ?

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 878397 op 31-05-2019 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mavamaarten schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 12:44:
[...]

Mag ik even opmerken dat je zelf heel hard op de man speelt, en totaal niet openstaat voor feedback van anderen? Het is duidelijk dat de veiligheid van je systeem je totaal geen drol kan schelen. En in dat geval: ga ervoor! Soldeer lekker 8-pins connectors op de uiteindes van je Molexen en geniet ervan.

Maar kom niet huilen als de magische rook uit je moederbord verdwijnt.
aannames aannames aannames. is het zo moeilijk om de vraag of een molex aansluiting middels een connector naar een 8 pins omgezet kan worden te beantwoorden zonder andere onderwerpen aan te snijden in een constructieve feedback en niet simpelweg maar wat roepen en je mening te delen over een onderwerp waar ik geen feedback op vraag . dus kweenie hoe simpel moet ik het maken voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:17
Anoniem: 878397 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:54:
[...]

aannames aannames aannames. is het zo moeilijk om de vraag of een molex aansluiting middels een connector naar een 8 pins omgezet kan worden te beantwoorden zonder andere onderwerpen aan te snijden in een constructieve feedback en niet simpelweg maar wat roepen en je mening te delen over een onderwerp waar ik geen feedback op vraag . dus kweenie hoe simpel moet ik het maken voor je?
Komt hij met zijn 1e topic en gelijk al bonje.
Ik vond het leuker toen je nog geen topic had gemaakt waarin je mensen aanvalt en 300x dubbelpost (de tekst die je waarschuwt dat je de laatste bent geweest die gereageerd heeft en je je reactie gewoon aan moet passen, staat er.niet voor niets).

Ga niet gelijk in de aanval, als je iets niet zint, negeer dat comment gewoon.

[ Voor 9% gewijzigd door White Feather op 31-05-2019 14:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:38

Umbrah

The Incredible MapMan

@dudey101 Een aanvulling op het antwoord, want ook ik raad je aan die voeding te vervangen. De voeding is de basis van een PC, en een slechte voeding kan door gebrekkige beveiliging (waar jij bijna overheen was gestapt...) in het beste geval een instabiele computer veroorzaken, en in het slechtste geval zelfs hardware (langzaam) vernietigen. De voeding die je hebt heeft vrij goedkope componenten, met een korte levensduur.

Dat gesteld hebbende, gelukkig dat je de 6+2 connector hebt gevonden! Deze is namelijk gewaardeerd op 150W vermogen, terwijl een molex natuurlijk een stuk minder kan vervoeren (11A is de max maar dat is niet veilig, 5A is zo ongeveer de max waar ik constant op zou durven belasten). Naast natuurlijk de (gebrekkige) aansluitweerstand die je had geïntroduceerd, had je ook het risico gelopen om veel te veel vermogen over een plug die er niet voor gemaakt is te versturen.

@Visgek82 brengt het misschien bot, maar hij heeft het beste met je voor. Dit is een forum voor en door enthousiastelingen, en grof gezegd, dit soort vragen hoort er niet helemaal thuis. Maar toch helpen we graag hoor. We denken alleen graag mee. Als we zien dat iemand een "net aan" voeding heeft, en er ineens een dikke videokaart aan wil hangen, en niet alleen een (brand)gevaarlijke situatie wil introduceren, maar ook nog eens een voeding heeft die gewoon... slecht is (en dat is niet een aanval op persoonlijke keuze, dat is een objectieve observatie op basis van de meetbare kwaliteit van de componenten van die voeding), dan zou het een gekke tweaker zijn die er niet iets van zegt. Dat kun je óf als een aanval beschouwen, óf beschouwen als een welbedoeld stukje hulp. Door mee te lopen met letterlijk 'wat is de vraag' schiet niemand iets op, de vraag zelf kan namelijk ook fout zijn. Je markeert nota bene zelf een antwoord als correct wat niet eens een antwoord op je vraag was, maar een compleet andere oplossing. Goedbedoelende tweakers aanvallen is dan niet helemaal zoals het hoort, zeker niet als het je eerste post is en dan ook al gelijk een eerste eigen topic IPV dat je eerst meeloopt wat anderen te helpen...

[ Voor 11% gewijzigd door Umbrah op 31-05-2019 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Umbrah schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 14:00:
@dudey101 Een aanvulling op het antwoord, want ook ik raad je aan die voeding te vervangen. De voeding is de basis van een PC, en een slechte voeding kan door gebrekkige beveiliging (waar jij bijna overheen was gestapt...) in het beste geval een instabiele computer veroorzaken, en in het slechtste geval zelfs hardware (langzaam) vernietigen. De voeding die je hebt heeft vrij goedkope componenten, met een korte levensduur.

Dat gesteld hebbende, gelukkig dat je de 6+2 connector hebt gevonden! Deze is namelijk gewaardeerd op 150W vermogen, terwijl een molex natuurlijk een stuk minder kan vervoeren (11A is de max maar dat is niet veilig, 5A is zo ongeveer de max waar ik constant op zou durven belasten). Naast natuurlijk de (gebrekkige) aansluitweerstand die je had geïntroduceerd, had je ook het risico gelopen om veel te veel vermogen over een plug die er niet voor gemaakt is te versturen.

@Visgek82 brengt het misschien bot, maar hij heeft het beste met je voor. Dit is een forum voor en door enthousiastelingen, en grof gezegd, dit soort vragen hoort er niet helemaal thuis. Maar toch helpen we graag hoor. We denken alleen graag mee. Als we zien dat iemand een "net aan" voeding heeft, en er ineens een dikke videokaart aan wil hangen, en niet alleen een (brand)gevaarlijke situatie wil introduceren, maar ook nog eens een voeding heeft die gewoon... slecht is (en dat is niet een aanval op persoonlijke keuze, dat is een objectieve observatie op basis van de meetbare kwaliteit van de componenten van die voeding), dan zou het een gekke tweaker zijn die er niet iets van zegt. Dat kun je óf als een aanval beschouwen, óf beschouwen als een welbedoeld stukje hulp.
Alvorens hartelijk bedankt voor je feedback, hier heb ik wat aan.

Zoals eventueel begrepen zou kunnen worden de toon maakt de muziek.

Ik stel een vraag en verwacht een antwoord op deze specifieke vraag, als men een ander beeld hierbij heeft mag iemand dan ook de moeite nemen om dit te verduidelijken ipv een korte en botte reactie te geven zonder enige opheldering en verwachten dat iemand dit sportief kan opvatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
en ik kennelijk onjuiste info heb verschaft.
is dit de link naar de juiste voeding:

pricewatch: Xilence Performance A+ 630 watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Wat even van belang is, ondanks de kwaliteit van de voeding, is dat je gebruikt wat waarvoor het bedoeld is. Zo is er een speciale PEG 6+2 voor video kaarten, deze moet je gebruiken. Andere aansluitingen met molex naar 8 kan je het beste uit je hoofd zetten. Zelf uit ervaring gezien dat een molex naar PEG gewoon in vlammen op kan gaan (geen geintje) bij hoge stroom aanvragen (heeft mij een 660ti + voeding + HDD gekost). Je kan beter je waterkoeling op een molex aansluiten want die vreet nagenoeg geen stroom in verhouding tot je GPU. En wat betreft de 2*4 (Die voor je CPU) die kan je splitsten, maar bij gebruik van 1 van de twee de andere NOOIT voor iets anders gebruiken indien je 1 van de 2 over hebt, dat is vragen om problemen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Wim-Bart schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 14:23:
Wat even van belang is, ondanks de kwaliteit van de voeding, is dat je gebruikt wat waarvoor het bedoeld is. Zo is er een speciale PEG 6+2 voor video kaarten, deze moet je gebruiken. Andere aansluitingen met molex naar 8 kan je het beste uit je hoofd zetten. Zelf uit ervaring gezien dat een molex naar PEG gewoon in vlammen op kan gaan (geen geintje) bij hoge stroom aanvragen (heeft mij een 660ti + voeding + HDD gekost). Je kan beter je waterkoeling op een molex aansluiten want die vreet nagenoeg geen stroom in verhouding tot je GPU. En wat betreft de 2*4 (Die voor je CPU) die kan je splitsten, maar bij gebruik van 1 van de twee de andere NOOIT voor iets anders gebruiken indien je 1 van de 2 over hebt, dat is vragen om problemen.
het kan ook zijn dat de connector die op mobo zit waarvan ik vermoed dat die van mijn waterkoeling is wellicht de aansluiting is die direct van mijn voeding afkomt.
omdat ik nu weet dat er maar 1 6+2 connector is en deze dus onbenut is.
en inderdaad omleggen van kabels is nooit aan te raden maar gezien ik online genoeg converters tegen kom wilde ik even toetsen of dit daardwerklijk een optie is of zoals elk ander in deze topic zegt nooit doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 878397 op 31-05-2019 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Anoniem: 878397 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 14:31:
[...]

het kan ook zijn dat de connector die op mobo zit waarvan ik vermoed dat die van mijn waterkoeling is wellicht de aansluiting is die direct van mijn voeding afkomt.
omdat ik nu weet dat er maar 1 6+2 connector is en deze dus onbenut is.
en inderdaad omleggen van kabels is nooit aan te raden maar gezien ik online genoeg converters tegen kom wilde ik even toetsen of dit daardwerklijk een optie is of zoals elk ander in deze topic zegt nooit doen.
Ik heb op mijn MB een connector die speciaal is voor de waterkoeling, dat is een soort fan header die maximaal 1A kan leveren. Maar ik ken geen MB's die een 4-pins connector hebben voor hogere vermogens.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:05
Anoniem: 878397 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 14:10:
en ik kennelijk onjuiste info heb verschaft.
is dit de link naar de juiste voeding:

pricewatch: Xilence Performance A+ 630 watt
Die heeft twee 6+2 pins connectors en is geen heel beroerde voeding.
Het gebruik van verloopjes is sterk af te raden.

[ Voor 5% gewijzigd door Uszka op 31-05-2019 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:13
Mensen zijn hier toch wel erg gebonden aan de standaarden die duidelijk niet heilig zijn.

Interessant voer wat laat zien hoe weinig het daadwerkelijk uitmaakt.

YouTube: PCIe Cables: So much does your GPU really need!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:38

Umbrah

The Incredible MapMan

computerjunky schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 14:52:
Mensen zijn hier toch wel erg gebonden aan de standaarden die duidelijk niet heilig zijn.

Interessant voer wat laat zien hoe weinig het daadwerkelijk uitmaakt.

YouTube: PCIe Cables: So much does your GPU really need!
Hoewel ik Der8auer doorgaans érg hoog heb zitten, slaat hij af en toe de plank vies mis. Door deze video met een multimeter te doen ipv een oscilloscoop gaat hij één belangrijk ding uit de weg: piekspanning. En dat is waar juist dit soort voedingen écht instort... de cap's zijn vaak van zulke beperkte Farad dat ze een vrij forse dip kunnen vertonen, zeker als ze al wat ouder zijn wat niet goed is voor hun capaciteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 07:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 878397 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 12:19:
[...]

niet leuk!
Pardon :?

Allereerst reageer je op een volkomen ongepaste manier op volstrekt normale, behulpzame posts van anderen. Daarnaast schijn je te denken dat ons forum een helpdesk is waar je 'recht' hebt op een antwoord, en dan ook nog eentje die past bij je vooringenomen meningen. Tenslotte spam je ons forum vol met (drie)dubbelposts waar dat nadrukkelijk niet de bedoeling is, ook nadat anderen er wat van zeggen. Zo werkt het hier niet. Dicht.

Als je in de toekomst wel vruchtbaar gebruik wil maken van Gathering of Tweakers wil ik je met klem aanraaden om je eerst te verdiepen in hoe het hier werkt. Ik ga je zodadelijk een link geven waar dat in uitgelegd staat, maar de essentie is in twee zinnen te vatten:

- toon zelf inzet en doe wat je kunt voor je hier om hulp komt vragen, en als dat niet helpt, toon evenveel inzet in je topicstart hier.
- post on-topic, respectvol en vriendelijk of post niet.

Nu, die link:
Het algemeen beleid #quickstart

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 31-05-2019 23:58 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.