Beste Tweakers,
Ik gebruik een een Asus RT-N66U als router en een Netgear R7000 als acces point.
Daarbij is zijn de volgende overwegingen genomen:
* Per aangesloten harde schijf via USB: uitgebreide opties voor het toekennen van mappen, users, logins etc
** Geen verlies van verbinding, stabiele webinterface die alle browsers ondersteund en altijd benaderbaar (zonder reset)
Samengevat: De Asus router gebruik ik voor het bedieningsgemak (vele functies, gebruiksvriendelijkheid en de stabiliteit!). De Netgear voor de Wifi snelheid en het Wifi bereik.
Echter heb ik hier een externe USB schijf liggen die wil aansluiten op het netwerk. Dus ik dacht ik sluit deze wel aan op de Netgear (USB 3 en AC). Maar tot mijn grote schrik ligt Netgear mijlen ver achter op Asus met betrekking op de functies van een aangesloten HDD*.
Nu kwam ik het volgende tegen: XWRT-VORTEX
Als ik het goed begrijp heb ik de hardware voordelen van de R7000 (USB3 en AC Wifi) en heb ik dezelfde vele functies als de Asus router.
Echter loop ik bij de downloadpagina tegen heet volgende aan:
Daarbij worden twee versies aangeboden:
NG Branch
Legacy Branch (wordt niet meer doorontwikkeld).
Bij de NG Branch staat:
- Backup the /jffs partition because the flashing will erase all data;
- When coming from 380 to 384/NG You MUST flash the 380.70 build first;
- You MUST to do a factory default reset after flashing the NG build;
- Clear your browser cache after flashing the 384/NG.
Backup the /jffs partition: Wat houdt dit in? Ja ik heb al via Google gezocht maar kom er niet uit.
Ik gebruik een een Asus RT-N66U als router en een Netgear R7000 als acces point.
Daarbij is zijn de volgende overwegingen genomen:
- | Asus RT-N66U | Netgear R7000 |
Firmware | Asus (3.0.0.4.382_50702) | Netgear (V1.0.9.64_10.2.64) |
Functie | Router | Acces point |
IEEE 802.11n | V | V |
IEEE 802.11ac | X | V |
USB 2 | V | V |
USB 3 | X | V |
Network Place (SAMBA)* | V | X |
Stabiel** | V | X |
* Per aangesloten harde schijf via USB: uitgebreide opties voor het toekennen van mappen, users, logins etc
** Geen verlies van verbinding, stabiele webinterface die alle browsers ondersteund en altijd benaderbaar (zonder reset)
Samengevat: De Asus router gebruik ik voor het bedieningsgemak (vele functies, gebruiksvriendelijkheid en de stabiliteit!). De Netgear voor de Wifi snelheid en het Wifi bereik.
Echter heb ik hier een externe USB schijf liggen die wil aansluiten op het netwerk. Dus ik dacht ik sluit deze wel aan op de Netgear (USB 3 en AC). Maar tot mijn grote schrik ligt Netgear mijlen ver achter op Asus met betrekking op de functies van een aangesloten HDD*.
Nu kwam ik het volgende tegen: XWRT-VORTEX
Als ik het goed begrijp heb ik de hardware voordelen van de R7000 (USB3 en AC Wifi) en heb ik dezelfde vele functies als de Asus router.
Echter loop ik bij de downloadpagina tegen heet volgende aan:
Daarbij worden twee versies aangeboden:
NG Branch
Legacy Branch (wordt niet meer doorontwikkeld).
Bij de NG Branch staat:
- Backup the /jffs partition because the flashing will erase all data;
- When coming from 380 to 384/NG You MUST flash the 380.70 build first;
- You MUST to do a factory default reset after flashing the NG build;
- Clear your browser cache after flashing the 384/NG.
Backup the /jffs partition: Wat houdt dit in? Ja ik heb al via Google gezocht maar kom er niet uit.