Mij vraag
kan je het bord nog schoon krijgen en hoe.
Relevante software en hardware die ik gebruik
labtop dell n5010
kan je het bord nog schoon krijgen en hoe.
Relevante software en hardware die ik gebruik
labtop dell n5010
Hoi
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
je hebt helemaal gelijk,maar niet iedereen (zelfs niet elke tweaker) heeft er eentje op de werkbank staan.Damic schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 11:06:
Alles eraf wat er af kan en in de de ultrasoon steken.
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Ben zelf mss iets te voorzichtig, maar contact spray op PCB's doe ik bijna nooit, en alleen met tandenstoker/wattenstaafje op exact de plek die nodig is.Tinda schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 11:45:
wat los wel suiker op is contact spray chemie goed
[ Voor 11% gewijzigd door Tens op 31-05-2019 11:57 ]
Laat staan 1 waar een volledig atx mobo in kanTens schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 11:34:
[...]
je hebt helemaal gelijk,maar niet iedereen (zelfs niet elke tweaker) heeft er eentje op de werkbank staan.
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
FreeReef.nl
Ik zou dit niet adviseren als je nog lang met je moederbord plezier wilt hebben.World Citizen schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:44:
Mocht het nou niet lukken.. dan doe ik altijd iets wat ik eigenlijk enkel adviseer bij Toetsenborden muizen, maar ikzelf doe het stiekem ook met koelers/ moederborden/ Videokaarten en whatever niet kan oplossen. Het enigste wat ik echt echt echt niet adviseer is je voeding (al doe ik dat zelf ook)
Vaatwasser en dan sneldrogen.
Vaatwasser op de heetste stand, geen zeep en als hij klaar is direct acuut alles eruit halen zodat het meeste water verdampt. Daarna zet je rond je moederbord een aantal ventilators zodat al het water binnen 10/15 min opgedroogd is. Vervolgens laat je het nog een uur of 2 aanstaan voor extra droging.
Dan is het gegarandeerd schoon en droog, en is het hopen dat er niet te veel aantasting is door de limonade en evt het water. Maar als hij het nog doet... gaat dit wel lukken.
(ervanuitgaande dat je meer last van plak dan corrosie hebt)
Maar nogmaals
DIT IS OP EIGEN RISICOIk adviseer het nooit maar doe het zelf altijd. Als ik een oude PC schoon moet maken gaat alles de vaatwasser in.. en droog ik het zsm.
[ Voor 4% gewijzigd door jctjepkema op 31-05-2019 13:53 ]
Klopt. Al is in Nederland het kalk gehalte wel heel laag (ik hoop trouwens niet dat hij in Belgie woont, want dan scheelt het 200% per 5 km in sommige gebieden)jctjepkema schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:51:
[...]
Ik zou dit niet adviseren als je nog lang met je moederbord plezier wilt hebben.
Waarom? Zoals eerder genoemd zit er kalk en dus mineralen in ons leiding water. Zelfs als je een waterontharder hebt zit er nog een beetje kalk in, anders gaan we namelijk dood als we dat zouden drinken.
Dus doe het lekker in een teiltje en zoals eerder genoemd meng een flesje alcohol(ipa) van bijvoorbeeld de etos, met demiwater en maak het daarmee schoon. Demiwater kan je halen bij een auto handel of strijkwater van de kruidvat.
EDIT:
Voor de condensatoren, gebruik bijvoorbeeld een autowasborstel met haren van paardenhaar. Die zijn veel minder stug en breken niet zomaar een condensator af.
FreeReef.nl
Limonade bevat voor het grootste deel water & suiker. Suiker is nauwelijks oplosbaar in alcohol, wel in water. Dus schoonmaken met gedemineraliseerd water is de enige goede methode. Daarna goed drogen en alles moet weer werken. Demi water is niet geleidend, alleen de opgeloste mineralen zorgen voor geleiding dus schade kan er niet ontstaan.Tinda schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 10:54:
het bord kleeft al schoongemaakt met isopropyl blijft kleven.
Weet ikAnoniem: 472287 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:23:
[...]
Knappe laptop waar een ATX bord in zit
[ Voor 4% gewijzigd door _ferry_ op 31-05-2019 16:00 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq