Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinbraam
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-08-2024
Hallo allemaal,

Momenteel gebruik in een Toon icm een ketelmodule (Nefit Ecomline HR Excellent).
Ik overweeg een Nest V3 te plaatsen icm met een heatlink van Nest.

Echter wordt aangegeven dat je dat beter kunt laten doen.

Mijn vraag is de volgende: omdat ik er een ketelmodule al tussen heb zitten, is installatie dan niet zo, dat ik de aansluiting 1 op 1 kan doen, en dus makkelijk zelf?

Ik heb me ingelezen en goed gezocht, maar kom niet echt tot een duidelijke oplossing.

Kan iemand mij advies geven? Ben wel handig, maar niet in uitlezen / meten van waarden etc.

Groet en fijne dag,

Alwin

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwinbraam
Antwoord gevonden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:06
Kan je dat antwoord hier ook delen? Dan hebben anderen er misschien ook wat aan :)

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-06 09:31
Heb hetzelfde voornemen, zou inderdaad erg mooi zijn dat ik niet het spreekwoordelijke wiel zelf hoef uit te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinbraam
Ik heb de vraag uitgezet bij Coolblue, omdat zij ook installatie kunnen verzorgen. Zij zeggen:

Ik heb navraag voor je gedaan, maar bij de Nest V3 moet een volledige nieuwe installatie gedaan worden. Er is dus geen connectie te maken tussen de huidige Ketelmodule en de Heatlink van Nest.

En:

Hij kan inderdaad niet 1 op 1 vervangen worden. Dit is de uitleg bij de installatieservice: Binnen 24 uur na aankoop ontvang je een mail met als onderwerp 'Jouw installatie-afspraak plannen'. Hier staat de link in om een afspraak te maken. Je hebt hiervoor je factuurnummer nodig. (Deze vind je linksboven op de factuur die je per mail ontvangt.) Hoe dit precies werkt, lees je boven de specificaties onderaan deze productpagina.

Al heb ik wel mijn twijfels hoor. Snap eigenlijk niet hoe dit kan, dus was nog niet tevreden.

Via een andere website kreeg ik deze info:

Beste Alwin,

Bedankt voor je bericht. Leuk om te vernemen dat je interesse hebt in de Nest thermostaat. Ik begrijp dat je nog een aantal vragen hebt, ik beantwoord deze graag.

De installatie van de Nest V3 is niet heel erg lastig. Echter kan het wel complex zijn om de ketelmodule te installeren. De installatie van de Nest E is wel een stuk makkelijk (je vindt de Nest E terug via onze partner webshop 50five).
Wanneer je interesse hebt in onze installatie service dan kun je dit tijdens het bestel proces selecteren, of je besteld apart een installatie voucher bij.

De ketelmodule van de Toon kun je vervangen met de Heat Link van Nest, controleer wel altijd of de aansluiting correct is voor de aansluiting voor de Nest (aan/uit of OpenTherm). https://wifithermostaten.nl/advies/aansluittabellen.html

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
XXXX van Wifithermostaten

En eigenlijk hoop ik dat iemand mij wat meer info kan geven hier. Lijkt me leuk om zelf te doen namelijk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_delaat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-05 17:03
@alwinbraam, @Fore! ik heb nog een nest thermostaat V3 te koop.
Installatie (en de-installatie) heb ik destijds zelf gedaan. Is niet moeilijk.
Mocht je interesse hebben in mijn thermostaat kan ik je evt wel (op weg) helpen.

PVOutput - Panasonic Hit Kuro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvee
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-02 00:58
Tweakers zijn toch techneuten?
Het is gewoon een kwestie van een paar draadjes aansluiten, moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0rien
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-06 09:00
Omdat ik er nu zelf tegenaan gelopen ben even de oplossing voor toekomstige tweakers:

De Toon ketelmodule faked OpenTherm waarachter weer een reguliere potentiaalvrije aan/uit naar de eerste twee poorten van een Nefit Ecomline HR gaat.

Oplossing is de ketelmodule ertussenuit halen en de 2 aderige draad direct weer op de ketel aansluiten. Daarna poort 2 en 3 gebruiken op de Nest Homelink en niet de OpenTherm poorten.

De ketel zelf moduleert al op basis van aanvoer en retourtemperatuur.
Pagina: 1