Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor 9 jarige dat interesse heeft in programming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:52
Mijn zoon word binnenkort 9 jaar. Nu heeft hij ervaring met het werken op een raspberry pi via een pi - topceed Het nadeel hiervan is dat hij steeds tegen geheugen beperkingen aanloopt waardoor dit niet echt aanmoedigt.

Wat wil ik dat hij met de laptop kan doen?
Scratch
Python
Minecraft

Wat is je budget?
Tussen de 200 en 300 euro

Wat ikzelf heb onderzocht
Allereerst heb ik gekeken naar een chromebook. Dit leek mij de ideale oplossing in eerste instantie. Echter lees ik dat programmeren op een chromebook niet zomaar te doen is.

Daarnaast kwam ik de HP stream 14 inch tegen. Deze schijnt eenvoudig van Windows 10s naar 10 home of pro op te waarderen te zijn echter twijfel ik of de processor goed genoeg is voor programmeren.

Hebben jullie suggesties, tips, etc die mij verder op weg kunnen helpen om mijn zoon te kunnen verrassen met een laptop op zijn verjaardag?

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || The Paddock Crew

Beste antwoord (via Hugo op 31-05-2019 14:57)

• sspiff
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-10 07:40
Voor dat budget zou ik voor een tweedehands bedrijfslaptop gaan. ThinkPads of een Dell Latitudes worden vaak in grote volumes afgedankt door bedrijven na 3-4 jaar, en naast het feit dat je vaak een stuk krachtigere laptop krijgt dan goedkope nieuwe toestellen, krijg je ook nog eens een toestel dat het gebruik van een 9-jarig kind makkelijker kan doorstaan.

Alle reacties

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:47

Mavamaarten

Omdat het kan!

Hmm. Voor dat budget - en gezien het feit dat je toch wel een krachtige machine wilt voor het geld - is een tweedehands laptop een optie?

Android developer & dürüm-liefhebber

• Hugo
Mavamaarten schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 09:49:
Hmm. Voor dat budget - en gezien het feit dat je toch wel een krachtige machine wilt voor het geld - is een tweedehands laptop een optie?
Het budget is inderdaad beperkt en ik vraag me af of een krachtige machine heel hard nodig is. Minecraft en Scratch zijn niet erg zwaar. Het gaat er met name om dat hij in ieder geval de basis van programmeren goed snapt en kan uitvoeren. Daarnaast zal de laptop gebruikt worden voor youtube en schoolwerk.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || The Paddock Crew

Acties:
  • Beste antwoord

• sspiff
Voor dat budget zou ik voor een tweedehands bedrijfslaptop gaan. ThinkPads of een Dell Latitudes worden vaak in grote volumes afgedankt door bedrijven na 3-4 jaar, en naast het feit dat je vaak een stuk krachtigere laptop krijgt dan goedkope nieuwe toestellen, krijg je ook nog eens een toestel dat het gebruik van een 9-jarig kind makkelijker kan doorstaan.

• latka
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:29
Klinkt als 2e hands. Zelf goede ervaringen met 2e hands thinkpads: die zijn om te beginnen al onverwoestbaar en worden vrij veel zakelijk gebruikt. De PW heeft alleen nieuwe hardware, maar op https://outlet.bluelink.nl/ vind je al een laptop die voldoet vanaf zo'n 150 euro (een T430).

Toevoeging: die N3060 in die HP versus een 3520m in die T430: https://cpu.userbenchmark...eleron-N3060/m50vsm130019 laat zien dat die 3060 een slak is. Klopt ook wel: ik heb zelf een kleine PC met een N2930 (voorloper van die 3060) en dat is echt geen feest in het gebruik.

[ Voor 35% gewijzigd door latka op 31-05-2019 10:28 . Reden: Vergelijking met die HP toegevoegd ]

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:21

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

een tweedehands zakelijke laptop biedt meer functies en stevigheid dan een nieuw budget laptopje
V&A aangeboden: Dell Latitude E7270-06VJ0

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:47

Mavamaarten

Omdat het kan!

Hugo schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 10:06:
[...]

Het budget is inderdaad beperkt en ik vraag me af of een krachtige machine heel hard nodig is. Minecraft en Scratch zijn niet erg zwaar. Het gaat er met name om dat hij in ieder geval de basis van programmeren goed snapt en kan uitvoeren. Daarnaast zal de laptop gebruikt worden voor youtube en schoolwerk.
Tgoh een echt krachtige machine heb je niet nodig, maar ik denk dat als je een eerstehands laptop koopt voor 300, dat je heel wat sneller een nieuwe laptop gaat moeten kopen dan dat je nu een tweedehands bedrijfslaptop koopt.

Een beetje naar de toekomst kijken kan geen kwaad :)

Met deze filter kom je wel een heel eind denk ik: https://tweakers.net/aanb...1N9EyuUrIwR3Mw8JSsjc9NaAA

Android developer & dürüm-liefhebber

• Hugo
Dank jullie wel voor de tips. Heb jullie advies voor een 2de hands ter harte genomen en er 1 gevonden. Morgen komt hij al binnen en dat is ruim op tijd voor zijn verjaardag.
  • Dell Latitude E7250
  • Intel Core i5 5e Gen.
  • 8 GB DDR3
  • 128 GB SSD
  • Windows 10
  • ULTRABOOK

• sspiff
Klinkt als een goeie koop, hopelijk beleeft hij er veel plezier aan!
Pagina: 1