Complaint against moderator for removing my English Advert

Pagina: 1
Acties:
  • 1.668 views

• Mattukr
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-11 18:40
Dear all tweakers,

This morning I have made another advert for the sale of one of my graphics cards. I have been met with a swift removal by "Microkid". The reason being "Dutch language only, read the rules.":

(De reden hiervoor is dat je advertentie niet in het Nederlands is opgesteld. Wanneer je een volgende keer weer een advertentie wilt plaatsen, let dan even speciaal op de zaken die wij in de FAQ (https://tweakers.net/info/faq/va/) beschreven hebben.)

I've been selling and buying on Tweakers for a few years now, as you can see from my feedback close to 100 and always 5 stars - and not once have I come across an issue with all of my adverts being in English. I also struggled to find anywhere it says "Only Dutch adverts allowed" (Maybe I can't find it properly but I tried search function too).

I felt this was kind of unfair and hope that I'm permitted to continue posting my adverts. Would like some confirmation/feedback if I am allowed to stay here please?

Thanks in advance!

Kind regards,
Matt

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-12 12:35
[quote][

(De reden hiervoor is dat je advertentie niet in het Nederlands is opgesteld. Wanneer je een volgende keer weer een advertentie wilt plaatsen, let dan even speciaal op de zaken die wij in de FAQ (https://tweakers.net/info/faq/va/) beschreven hebben.)
/quote]

Ik heb ook even gezocht. Ik kan op de gelinkte FAQ ook niets vinden over de taal waarin de advertentie moet zijn. Maar wellicht mis ik ook iets.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-12 10:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn mening is dubbel: niet iedereen is de Engelse taal machtig waardoor kopen / begrijpen van een advertentie lastig is. Andersom, als je al jaren verkoopt, lijkt het me niet onmogelijk om langzaamaan je advertenties in het Nederlands te posten en onderaan een opmerking dat jezelf niet alle Nederlandse vragen 100% correct kam beantwoorden.

Even @Microkid taggen

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-10 14:30
Hier staat het beschreven:

V&A FAQ
Mag ik mijn advertentie in een buitenlandse taal opstellen?
Tweakers.net is een Nederlandstalige site die in Nederland gehost wordt en gericht is op een Nederlandstalig publiek in Nederland en België. De voertaal is derhalve Nederlands. Dit zie je overal: al onze reviews, nieuwsitems, prijsvermeldingen en zelfs het hele forum is in het Nederlands aangezien we ons op een Nederlandstalig publiek richten. Daar hoort Vraag & Aanbod vanzelfsprekend ook bij. Dat we hier in het Nederlands met elkaar communiceren staat niet letterlijk in de voorwaarden, aangezien we er in Nederland van uit gaan dat iedereen begrijpt dat de voertaal op Tweakers Nederlands is. We verwachten dus van je dat je je advertentie(s) in het Nederlands opstelt.

• Mattukr
@xinix03 Thanks for pointing it out. It was hard for me to find this, and it wasn't neccessarily in the link he provided.

There are a lot of registered citizens in NL increasingly that speak only English and not Dutch, so I would think it's fair to still allow English advertisements, but I digress.

Alternatively for the future, I can add a google translate to Dutch although it will probably not be the best translation around/accurate.

Thanks all!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:15
Mattukr schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 10:08:
Alternatively for the future, I can add a google translate to Dutch although it will probably not be the best translation around/accurate.
or learn Dutch >:)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• matthijs93
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-12 09:21
I disagree with the removal of English advertisements as indeed it is not stated in the terms and conditions of Tweakers.net all communication should be in Dutch. It is only 'expected' you communicate in Dutch which is rather unfair considering the large amount of expats residing in The Netherlands.

The point is: The rules should be clear and in this case they are not because it is kind of an 'unwritten' law. The fact you expect someone to write in Dutch does not mean they are obliged to do so unless it is written as a clear rule.

Verwijderd

Begrijpelijk dat ze verwijderd worden... Alles is in het nederlands, dus vind ik het niet meer dan logisch dat je advertenties in nl plaatst. Een advertentie in Nl's maken kan elke buitenlander die 2 woorden nederlandse kan. (google translate is je vriend.)

Evt de engelse tekst erbij en dat je het liefste communiceert in het engels.

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-12 09:44
De regels dienen hier inderdaad op aangescherpt te worden. Naar mijn mening is Engels als 2e taal op het forum onoverkomelijk ivm de tech waar wij mee te maken hebben, de bezoekers die je aantrekt en alle nationaliteiten die Nederland zijn of haar thuis noemt.

Het is een kwestie van tijd imo, het is alleen de vraag waar je de grens trekt. Want Chinees, Frans en Duits zijn ook flinke gebruikte talen maar daar kan ik persoonlijk weer niks mee :> .

• Audi-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:31

Audi-Arjan

★★★★★

Als we Engels toestaan, mag dan Frans ook?
Er zijn immers ook Franstalige belgen.

Wellicht dat Tweakers het iets duidelijker en minder vrijblijvend kan vermelden?

Eensch met @MAX3400 na jaren ads plaatsen kan je met een disclaimer best wel nl talige ads plaatsen.

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-12 14:46
Beetje jammer dit, vrijwel iedereen hier spreekt wel engels. Laat hem gewoon z'n ad posten.

Verwijderd

Fore! schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 12:23:
De regels dienen hier inderdaad op aangescherpt te worden. Naar mijn mening is Engels als 2e taal op het forum onoverkomelijk ivm de tech waar wij mee te maken hebben, de bezoekers die je aantrekt en alle nationaliteiten die Nederland zijn of haar thuis noemt.

Het is een kwestie van tijd imo, het is alleen de vraag waar je de grens trekt. Want Chinees, Frans en Duits zijn ook flinke gebruikte talen maar daar kan ik persoonlijk weer niks mee :> .
Ben ik het niet mee eens. Tweakers richt zich 100% op de nederlandstalig markt.. dan moet je geen grijs engels gebied gaan toelaten. Bovendien kan je het ook omdraaien.. zeker voor mensen die hier langer blijven (en nederland als hometown zien) mag je ook wel verwachten dat ze Nederlands gaan leren.

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:36
There are a lot of registered citizens in NL increasingly that speak only English and not Dutch, so I would think it's fair to still allow English advertisements, but I digress.
De gestage verengelsing in met name de grote steden is mij een doorn in het oog. De onwil om de taal van het land waar je (voor lange tijd) in woont te beheersen is naar mijn mening de opmaat naar onverschilligheid ten opzichte van de normen en waarden van dat land en dus een slechte zaak en getuigt op z'n minst van luiheid. Wanneer ik een advertentie plaats op een buitenlands forum, dan is dat in de taal van dat land en al helemaal wanneer ik in dat land zou wonen. Al zou het doorspekt zijn van spelfouten en een aantekening bevatten waarin je aangeeft de taal niet goed te beheersen en liever in het Engels communiceert, dat is mijns inziens beter dan uit gemak het maar in het Engels te schrijven.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:39

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Joep schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:11:
[...]

De gestage verengelsing in met name de grote steden is mij een doorn in het oog. De onwil om de taal van het land waar je (voor lange tijd) in woont te beheersen is naar mijn mening de opmaat naar onverschilligheid ten opzichte van de normen en waarden van dat land en dus een slechte zaak en getuigt op z'n minst van luiheid. Wanneer ik een advertentie plaats op een buitenlands forum, dan is dat in de taal van dat land en al helemaal wanneer ik in dat land zou wonen. Al zou het doorspekt zijn van spelfouten en een aantekening bevatten waarin je aangeeft de taal niet goed te beheersen en liever in het Engels communiceert, dat is mijns inziens beter dan uit gemak het maar in het Engels te schrijven.
Hoewel ik het met je eens ben, heeft TS ook wel een puntje omdat hij al jaren advertenties in het Engels plaatst (als dat werkelijk zo is, ga hier even op zijn eigen woorden af) zonder daarbij problemen te ondervinden.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Ik woon zelf ook in het buitenland, en met de laatste jaren ongeveer 2 jaar per woon"land" kan je in ieder geval de taal machtig worden wel vergeten.

Dat is gewoon niet rendabel, soms begin ik er niet eens aan behalve wat standaard Supermarkt en Bar-lokale taal.

Wat ik dan wel altijd doe is zoiets als advertenties met door Google Translate halen en bovenaan even vermelden dat <lokale taal> niet mijn taal is en daardoor communicatie iets verkeerd kan zijn, maar de strekking is altijd wel duidelijk.

Dus, @Mattukr , haal je advertentie even door google translate, zet er bovenaan in:
"sorry, ik ben niet vloeiend in Nederlands dus er kunnen wat spel- en taalfouten in de advertentie en communicatie zitten" en je bent good to go, om maar even wat ver-engelsing te gebruiken.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

@xinix03 Thanks for pointing it out. It was hard for me to find this, and it wasn't neccessarily in the link he provided.

Thanks all!
You want to live in this country, this country speaks Dutch.

It is true that a large chunk of the population speaks English, this is so that we can communicate with people abroad easily. The language for communicating between inhabitants is Dutch.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wat als mensen ook Franse en Duitse advertenties gaan plaatsen? Die talen hebben we ook gehad op school. Lijkt me niet handig en niet eerlijk tegenover de mensen die alleen Nederlands spreken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Brilsmurfffje schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:22:
[...]

It is true that a large chunk of the population speaks English, this is so that we can communicate with people abroad easily. The language for communicating between inhabitants is Dutch.
Dat soort intolerantie is altijd makkelijk neerplempen op internet, maar een taal meester worden in een land waar je wellicht niet van plan bent veel jaren te blijven is nogal energie-intensief, heb je het wel eens zelf geprobeerd naast een relocatie?

Laten we voor het gemak ook even niet over het feit heenskippen dat je niet weet waarom hij hier is. Wellicht door een NL werkgever hierheen gesleurd voor benodigde kwaliteiten. Niet iedereen is een gelukszoeker.

• Mattukr
[...]

It's very ignorant of you to assume certain things about my personal circumstances. I won't explain the reason for me having to live here, why I haven't learnt Dutch etc. Not everything is a choice in life.

My post was simply to explain my feelings and get an understanding for why it was deleted seemingly randomly after such time :)

@Verwijderd Thank you for your perspective and advice, I appreciate it!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Tell that to the thousands of expats living here for a (short) time to fulfill jobs that require expertise and manpower that is simply not available locally. The alternative for them is to simply go somewhere else causing us a lot of problems with our IT infrastructure since we don't have anyone to maintain it.

I understand that Tweakers wants to focus on a Dutch speaking audience and that seems reasonable when considering the forum and frontpage. But V&A is a subsection where English advertisements won't have much negative consequences. As long as the seller is a living is this country, even for a relatively short time, I don't see why we would want to ban his advertisements from this site.

Although you can even argue that the forum and frontpage could allow for English topics if the content is related to something specific to the Netherlands and is IT related. But that is a different discussion.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Joep
Freee!! schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:17:
Hoewel ik het met je eens ben, heeft TS ook wel een puntje omdat hij al jaren advertenties in het Engels plaatst (als dat werkelijk zo is, ga hier even op zijn eigen woorden af) zonder daarbij problemen te ondervinden.
Moet je het dan maar voor eeuwig gedogen? En waar trek je de grens? Op GoT wordt er van oudsher van iedereen verwacht dat er eerst zelf moeite wordt gestoken in het zoeken naar een oplossing voordat er een topic geopend wordt. De gedachte van ergens moeite voor doen doortrekken naar V&A is dan ook niet vreemd wat mij betreft. Ben benieuwd wat @Microkid hierover te zeggen heeft.

Rustaagh! O-)

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-12 05:15
En as ik in Frysk advertinsje wolle?

• matthijs93
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-12 09:21
Marzman schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:25:
Wat als mensen ook Franse en Duitse advertenties gaan plaatsen? Die talen hebben we ook gehad op school. Lijkt me niet handig en niet eerlijk tegenover de mensen die alleen Nederlands spreken.
Ik denk dat Engels meer is geaccepteerd als 'wereldtaal' dan Duits of Frans. Dit blijkt ook wel uit de mate van verengelsing, die zeker hier op Tweakers ook gaande is. Om de status van het Engels te vergelijken met andere talen vind ik dan ook niet terecht.

• Joep
mercapto schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:36:
En as ik in Frysk advertinsje wolle?
Doog wat se neet laote kins ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Joep op 31-05-2019 13:39 ]

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Tsurany schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:32:
[...]

Tell that to the thousands of expats living here for a (short) time to fulfill jobs that require expertise and manpower that is simply not available locally. The alternative for them is to simply go somewhere else causing us a lot of problems with our IT infrastructure since we don't have anyone to maintain it.

I understand that Tweakers wants to focus on a Dutch speaking audience and that seems reasonable when considering the forum and frontpage. But V&A is a subsection where English advertisements won't have much negative consequences. As long as the seller is a living is this country, even for a relatively short time, I don't see why we would want to ban his advertisements from this site.

Although you can even argue that the forum and frontpage could allow for English topics if the content is related to something specific to the Netherlands and is IT related. But that is a different discussion.
Als je hier komt wonen is Tweakers niet een verplicht onderdeel waar je je voor moet aanmelden he. Stel je komt hier als expat en wilt bij de lokale bridge club, moeten die dan ook maar ineens allemaal Engels praten?
Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:26:
[...]

Dat soort intolerantie is altijd makkelijk neerplempen op internet, maar een taal meester worden in een land waar je wellicht niet van plan bent veel jaren te blijven is nogal energie-intensief, heb je het wel eens zelf geprobeerd naast een relocatie?

Laten we voor het gemak ook even niet over het feit heenskippen dat je niet weet waarom hij hier is. Wellicht door een NL werkgever hierheen gesleurd voor benodigde kwaliteiten. Niet iedereen is een gelukszoeker.
Je kan altijd een poging wagen met google translate en aangeven dat je de Nederlandse taal niet machtig bent.
Tsurany schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:32:

De Engelse taal schrikt Nederlanders af die deze taal niet zo machtig zijn.

• Ionicawa
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-12 07:28
Er zijn natuurlijk genoeg scenario's te verzinnen waarom iemand die in Nederland woont geen Nederlands spreekt/schrijft (expats die hier maar voor een jaartje zijn etc). Het (in mijn opzien) elitaire standpunt dat je in Nederlands Nederlands MOET spreken is achterhaald. De globalisatie is al begonnen en zal doorgaan. Engels zal hoogstwaarschijnlijk (is het eigenlijk al) de taal zijn die stand zal houden. Dat zal niet het geval zijn voor een taal als Frans of Duits.

Maar eigenlijk boeit al die argumentatie niet voor deze case. Dit is een geval van beleid. Dit gaat er om hoe Tweakers hier mee om wil gaan. En het huidige beleid stelt dat advertenties in het Nederlands geschreven moeten zijn, zodat de doelgroep van Tweakers (Nederlanders en Vlamingen) het kan begrijpen. Dat het beleid tot nu toe niet is toegepast is wel apart, maar dat is geen vrijbrief om het dan maar in een andere taal te schrijven.

@Mattukr I think policy is policy, you'll have to provide Dutch descriptions unless the policy is changed. Google Translate is fine. Should be readable enough. I'm not sure why this is only happening now, since you've been doing this for a while, but at the end of the day that's not an reason to continue doing it. Most people here do speak English though, so if you indicate in your description that you prefer to communicate in English most of them should oblige. Good luck!

• Freee!!

Freee!!

Joep schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:33:
[...]
Moet je het dan maar voor eeuwig gedogen?
Heb ik niet gezegd, maar er is een middenweg tussen eeuwig gedogen en botweg zonder waarschuwing opeens verwijderen.
En waar trek je de grens?
Goede vraag, gelukkig ben ik niet verantwoordelijk voor het antwoord.
Op GoT wordt er van oudsher van iedereen verwacht dat er eerst zelf moeite wordt gestoken in het zoeken naar een oplossing voordat er een topic geopend wordt. De gedachte van ergens moeite voor doen doortrekken naar V&A is dan ook niet vreemd wat mij betreft.
Ik kan je niet helemaal ongelijk geven.
Ben benieuwd wat @Microkid hierover te zeggen heeft.
Je bent echt niet de enige.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Brilsmurfffje schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:39:
[...]

Als je hier komt wonen is Tweakers niet een verplicht onderdeel waar je je voor moet aanmelden he. Stel je komt hier als expat en wilt bij de lokale bridge club, moeten die dan ook maar ineens allemaal Engels praten?
Waarom niet? Als ik in een gezelschap ben waar iemand geen Nederlands spreekt maar wel Engels dan schakel ik over naar het Engels. Je wilt iedereen welkom laten voelen, of het nou toeristen zijn, expats of vluchtelingen. Vaak zie je dat zulke expats ook geen moeite hebben met het leren van Nederlands voor de kleine dingetjes. Bovendien verblijven ze in steden waar Engels vaak geen probleem is.
De Engelse taal schrikt Nederlanders af die deze taal niet zo machtig zijn.
Dat kan, dan slaan die deze advertentie over.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Freee!!

Freee!!

Tsurany schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:43:
[...]
Waarom niet? Als ik in een gezelschap ben waar iemand geen Nederlands spreekt maar wel Engels dan schakel ik over naar het Engels. Je wilt iedereen welkom laten voelen, of het nou toeristen zijn, expats of vluchtelingen. Vaak zie je dat zulke expats ook geen moeite hebben met het leren van Nederlands voor de kleine dingetjes. Bovendien verblijven ze in steden waar Engels vaak geen probleem is.
Mijn ervaring is, dat de meeste buitenlanders moeite hebben Nederlands te leren juist doordat Nederlanders vrijwel direct overschakelen op Engels.
Dat kan, dan slaan die deze advertentie over.
En daarmee wordt het bereik van de advertentie beperkt, maar dat is een probleem voor de adverteerder.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:55

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Geen reden om dit zo te bespreken. De regels zijn helder. Klachten kan je gewoon met de admin/moderator in kwestie bespreken. Ik zal dit verder per DM afhandelen.

[ Voor 26% gewijzigd door Microkid op 31-05-2019 14:03 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.