Chrome overschrijft mijn adresbalk urls

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-10 16:25
Beetje vage vraag, maar normaal als ik een bepaalde website vaak bezocht (en dat is dan o.a. tweakers.net) dan hoefde ik maar de T in te drukken en dan werd dat zelf aangevuld met tweakers.net, dus T + enter is tweakers.net.

N werd dan gauw nu.nl en F facebook.com etc.

De laatste tijd merk ik echter dat als ik de adresbalk gebruik om dingen te zoeken dat als ik zoek op 'tafelkleed' dat de volgende keer dat ik de T in druk, ik het woord 'tafelkleed' aangevuld krijg in de adresbalk.
Ik bezoek dus 100x tweakers.net, maar de eerstvolgende keer dat ik de T gebruik komt eerst 'tafelkleed' naar voren. Ik moet dan vervolgens TW indrukken om tweakers.net te krijgen...

Dit is een gedrag van Chrome dat ik niet gewend ben, en het lijkt dan ook eerder een voorkeur te hebben naar het laatst ingevulde woord/url dan het meestgebruikte woord/url.

Klinkt mensen dat bekend in de oren? En hoe kan ik dat fixen?

Litebit.eu voorraad check :).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:34
Herkenbaar (helaas) afgelopen week iets gezocht met een T en iedere keer kom ik nu daar op uit omdat ik gewent was T enter te doen om zo op tweakers uit te komen.

[ Voor 78% gewijzigd door HKLM_ op 30-05-2019 23:09 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

SHIFT+ALT+DEL suggestie weg als die highlighted is in de suggestie lijst.

[ Voor 23% gewijzigd door 42dpi op 30-05-2019 23:10 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Messje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-10 12:11
Ook gemerkt ja. Eigenlijk zou je Google zoek resultaten moeten kunnen weren uit de adresbalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:04

DataGhost

iPL dev

Tab niet sluiten? Firefox heeft iig op een optie om een "shortcut" toe te wijzen aan een bookmark, dat heeft Chrome vast ook. Dan kan je instellen dat als je t[spatie][enter] doet, je op tweakers.net komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:43
Messje schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 23:10:
Ook gemerkt ja. Eigenlijk zou je Google zoek resultaten moeten kunnen weren uit de adresbalk.
Firefox nemen en de aparte zoekbalk weer inschakkelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
42dpi schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 23:08:
SHIFT+ALT+DEL suggestie weg als die highlighted is in de suggestie lijst.
Dat helpt in ieder geval al een beetje (y) :)
DataGhost schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 23:11:
Tab niet sluiten? Firefox heeft iig op een optie om een "shortcut" toe te wijzen aan een bookmark, dat heeft Chrome vast ook. Dan kan je instellen dat als je t[spatie][enter] doet, je op tweakers.net komt.
Ik heb diverse forum topics (gathering.tweakers.net/...) in mijn bookmarks staan, maar als ik de G indruk wordt deze aangevuld met Geenstijl (welke niet is gebookmarked). Wat overigens - voor mij - wenselijk gedrag is, ik zit er dan weer niet op te wachten om elke bookmark als eerste hit aangereikt te krijgen. Deze komt overigens wel in de 'shortlist' te staan als ik de eerste letter van de gebookmarkte url intik.

Ik bezoek niet veel websites dagelijks, dus een dergelijke optie om een bepaalde site 'voorrang' te geven als de eerste letter daarvan wordt ingevoerd zou ook makkelijk zijn.

Maar het allerliefst heb ik het oude gedrag van Chrome terug, dat gewoon de meest bezochte url voorrang krijgt.

50 keer tweakers.net bezocht? Dan kan ik 49x twitter.com invullen, maar pas bij de 51x keer komt twitter naar voren als ik de T in toets. Dit is in ieder geval het gedrag wat ik al jaren herken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:03
Klinkt alsof Chrome tegenwoordig een soort dynamisch systeem ervoor heeft.
"Oh, meneer heeft de afgelopen 3 dagen gezocht op tafelkleed, en geen Tweakers bezocht. Daarom vullen wij nu de t aan met tafelkleed, de kans is groter dat meneer dat zoekt in plaats van Tweakers."
Is mij wel opgevallen dat de andere suggestes eronder willen wisselen van volgorde, kan daar alleen geen grote lijn in ontdekken.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik herken de optie uit Firefox, en daar heb ik het indertijd gewoon uit kunnen zetten (ik werd er wat moe van dat iedere keer als ik "Jes" intypte, FF dacht dat ik naar ' Jesse Klaver' wilde zoeken, in plaats van een veelbezochte eigen profielpagina ;)
En inderdaad, ik flikker (met enige regelmaat) 'tafelkleden' weg ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonder.h
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
BLACKfm schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 23:19:
Ik bezoek niet veel websites dagelijks, dus een dergelijke optie om een bepaalde site 'voorrang' te geven als de eerste letter daarvan wordt ingevoerd zou ook makkelijk zijn.

Maar het allerliefst heb ik het oude gedrag van Chrome terug, dat gewoon de meest bezochte url voorrang krijgt.

50 keer tweakers.net bezocht? Dan kan ik 49x twitter.com invullen, maar pas bij de 51x keer komt twitter naar voren als ik de T in toets. Dit is in ieder geval het gedrag wat ik al jaren herken.
Wat je in ieder geval kunt proberen als workaround is om bepaalde sites 'voorrang' te geven door deze als 'search engine' toe te voegen i.c.m. een 'keyword'. Dat klinkt misschien vreemd, maar dat doet volgens mij wel ongeveer precies wat je omschrijft, het openen van een bepaalde site na het invoeren van een letter.
Settings > Search engine > Manage search engines
of
chrome://settings/searchEngines
[Add]
Bijvoorbeeld:
Search engine: Tweakers
Keyword: t
URL: https://tweakers.net

Als het goed is, ga je nu vanaf de adresbalk/omnibox met "t" + Enter direct naar Tweakers.

Op de 'Manage search engine' pagina tref je waarschijnlijk ook een reeks van andere 'search engines' aan die Google/Chrome zelf heeft toegevoegd, maar dat is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-10 11:18
BLACKfm schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 23:06:
Beetje vage vraag, maar normaal als ik een bepaalde website vaak bezocht (en dat is dan o.a. tweakers.net) dan hoefde ik maar de T in te drukken en dan werd dat zelf aangevuld met tweakers.net, dus T + enter is tweakers.net.

N werd dan gauw nu.nl en F facebook.com etc.

De laatste tijd merk ik echter dat als ik de adresbalk gebruik om dingen te zoeken dat als ik zoek op 'tafelkleed' dat de volgende keer dat ik de T in druk, ik het woord 'tafelkleed' aangevuld krijg in de adresbalk.
Ik bezoek dus 100x tweakers.net, maar de eerstvolgende keer dat ik de T gebruik komt eerst 'tafelkleed' naar voren. Ik moet dan vervolgens TW indrukken om tweakers.net te krijgen...

Dit is een gedrag van Chrome dat ik niet gewend ben, en het lijkt dan ook eerder een voorkeur te hebben naar het laatst ingevulde woord/url dan het meestgebruikte woord/url.

Klinkt mensen dat bekend in de oren? En hoe kan ik dat fixen?
Enige tijd geleden had ik hier ook last van. Dit was voor mij de oplossing:

type chrome://flags/ in your address bar
search for "Omnibox Google Drive Document suggestions" in the search bar on the chrome://flags/ page.
disable "Omnibox Google Drive Document suggestions"
relaunch chrome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
xinix03 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 09:30:
[...]

Enige tijd geleden had ik hier ook last van. Dit was voor mij de oplossing:

type chrome://flags/ in your address bar
search for "Omnibox Google Drive Document suggestions" in the search bar on the chrome://flags/ page.
disable "Omnibox Google Drive Document suggestions"
relaunch chrome
Ik ga het eens bekijken, het lijkt nu in ieder geval al te werken 8), al mijn reguliere sites zijn met de eerste letter al gelijk aangevuld.

Pagina: 1