Goedendag allen.
Ik heb thuis een ziggo modem (connect box) met daarbij een een internet kabel in de lan1 naar mijn Router .
De router die ik heb is een asus rt n66u.
Nu heb ik de pc beneden aangesloten op de asus router .
en de pc die boven staan aangesloten op de Ziggo connect box in lan poort 4 .
nu wil ik graag bestanden delen over het netwerk en het liefst alles wat verbonden is kunnen zien op de hoofd pc .
Bij windows 10 verkenner/ netwerken.
ik heb verschillende site gelezen over dhcp instellingen .wan en lan adressen subnet etc etc maar ik krijg het niet werkend.
mijn ziggo zit op de 192.168.100.1 en de asus op de 192.168.1.1 .
dhcp van de asus is dan ook 192.168.1.2 tot 200 en die van de ziggo pakt 192.168.178.10 tot 200.
waarom de ziggo cb ineens op 178 zit weet ik ook niet .
Te weinig verstand van maar hoop dat jullie me kunnen helpen.
de asus staat in router mode met wifi aan ,de ziggo staat ook in router mode maar wifi uit.anders vervallen de lan poorten (als hij in bridge staat ).
Hoe krijg ik nu alles in 1 netwerk ?zodat ik makkelijk bestanden kan delen tussen de bekabelde pc's
Ik heb thuis een ziggo modem (connect box) met daarbij een een internet kabel in de lan1 naar mijn Router .
De router die ik heb is een asus rt n66u.
Nu heb ik de pc beneden aangesloten op de asus router .
en de pc die boven staan aangesloten op de Ziggo connect box in lan poort 4 .
nu wil ik graag bestanden delen over het netwerk en het liefst alles wat verbonden is kunnen zien op de hoofd pc .
Bij windows 10 verkenner/ netwerken.
ik heb verschillende site gelezen over dhcp instellingen .wan en lan adressen subnet etc etc maar ik krijg het niet werkend.
mijn ziggo zit op de 192.168.100.1 en de asus op de 192.168.1.1 .
dhcp van de asus is dan ook 192.168.1.2 tot 200 en die van de ziggo pakt 192.168.178.10 tot 200.
waarom de ziggo cb ineens op 178 zit weet ik ook niet .
Te weinig verstand van maar hoop dat jullie me kunnen helpen.
de asus staat in router mode met wifi aan ,de ziggo staat ook in router mode maar wifi uit.anders vervallen de lan poorten (als hij in bridge staat ).
Hoe krijg ik nu alles in 1 netwerk ?zodat ik makkelijk bestanden kan delen tussen de bekabelde pc's