Raad voor nieuwe geluidsinstallatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345a
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12-03-2023
Ik heb een kleine ruimte van ±12m² waarin mijn muziekinstallatie staat: mengpaneel + 2cd-spelers (Pioneer). Hieraan hangt een Denon (PMA-900V) versterker met 2 oude B&O-luidsprekers (versterker en luidsprekers heb ik ooit van mijn vader gekregen en denk niet dat dit veel waarde heeft).
Ik heb het gevoel dat hier niet genoeg uitkomt, vooral qua bass dan (draai vooral dance/house). Heb ook al getest met mijn 2 x KRK RP5 luidsprekers maar is ook onvoldoende (heb ik indertijd aangekocht om te producen) want deze moeten perfect en gericht opgesteld staan om een goede geluidservaring te hebben en bij het 'draaien' zijn we regelmatig met 2 en staan we dus niet altijd op dezelfde plaats.

Ik heb niet zoveel verstand van luidsprekers/versterkers (wel van dj-gear) en als ik op google zoek, zie ik door de bomen het bos niet meer...
Dus mijn vraag is nu: wat raden jullie mij aan van versterker en luidsprekers? Er moet zeker genoeg kracht achterzitten maar mag ook TE zijn, eventueel subwoofer apart? Het is ook de bedoeling dat dit later mee verhuisd wordt (wonen momenteel in een starterswoning) en dus ook van pas komt in grotere kamers!

Ter info: ben een Bose- en B&W-fan (geluid en design heb ik altijd super gevonden)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 19:14
Dat is een hele kleine ruimte. Misschien de krk’s hoger zetten en een subwoofer erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@12345a Aankoopadvies dus een verhuizing van dit topic naar CEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:36
Ik zou in jouw geval naar monitoren kijken, bijvoorbeeld naar KRK, of naar JBL, als een 5" woofer niet voldoet neem dan bijvoorbeeld een set JBL 308P Mk II of Pricewatch:KRK met een 8" woofer. In een kleine ruimte gaat de bas snel overheersen, groter dan dit formaat zou ik niet gaan, en als je later een grote kamer hebt kun je altijd nog een subwoofer erbij doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
In die ruimte kun je ook makkelijk een grote sub kwijt als je het maar goed afstelt.
Als je het toch mee wilt nemen naar een volgend huis zou je een receiver kunnen kopen met losse boekenplank speakers.
Later kun je de serie dan compleet maken naar 5.1 als je dat wil.
Wat is je budget?

[ Voor 3% gewijzigd door Goofy1978 op 31-05-2019 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345a
Goofy1978 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 11:58:
In die ruimte kun je ook makkelijk een grote sub kwijt als je het maar goed afstelt.
Als je het toch mee wilt nemen naar een volgend huis zou je een receiver kunnen kopen met losse boekenplank speakers.
Later kun je de serie dan compleet maken naar 5.1 als je dat wil.
Wat is je budget?
Receiver + luidsprekers mag ± €1000 zijn.
Zit te denken aan volgende speakers:
  • B&W 707 S2
  • B&W 685 S2
  • B&W 686 S2
  • B&W CM1 S2
Wil gewoon ook eens vernieuwen en moeten gewoon degelijke speakers zijn, wat B&W wel kan bieden. Maar betaal je hier niet gewoon ook het merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:36
Met dat budget kun je voor serieuze monitoren gaan zoals deze Pricewatch:Adam's, die zijn gewaagd aab de B&W's uit jouw lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
12345a schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 18:22:
[...]

Receiver + luidsprekers mag ± €1000 zijn.
Zit te denken aan volgende speakers:
  • B&W 707 S2
  • B&W 685 S2
  • B&W 686 S2
  • B&W CM1 S2
Wil gewoon ook eens vernieuwen en moeten gewoon degelijke speakers zijn, wat B&W wel kan bieden. Maar betaal je hier niet gewoon ook het merk?
Je betaalt altijd voor een bekend merk das ook bij focal, dali, canton, svs, enzo verder.
Ook een nieuwe serie is vaak duurder dan de oude omdat hij zoals ze zeggen beter is :P
Ik denk dat je bij jou uitgezochte speakers weinig miskoop kan doen :)
Mij lijken de svs ultra Bookshelfs ook heel erg goed, al heb ik er enkel maar reviews van gekeken op YouTube :9~

[ Voor 7% gewijzigd door Goofy1978 op 31-05-2019 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Jup, wat @martyw zegt. Adams klinkt erg goed... Maar weet je zeker dat je wel op zoek bent naar dit soort speakers? Studiomonitoren zijn over het algemeen neutraler van klank. Misschien zijn de B&W speakers iets te hifi voor jouw genre muziek. Het zijn hele mooie speakers trouwens!

Het best kun je veel luisteren om te bepalen wat het best klinkt voor jouw doel en smaak. Ik ben destijds naar een speciaalzaak geweest om verschillende speakers te beluisteren voordat ik uit kwam op mijn Kef speakers, iets dat ik vooraf niet had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
Waar wil je het voor gebruiken?

Gebruik je het vooral voor te draaien, dan zou ik je echt aanraden om een Syrincs M3-220DT set aan te schaffen. Via Thomann te koop. Haal er een set langere kabels voor de satellieten bij en microfoonstandaarden met zware voet en je hebt voor 500-600 euro een set die echt veel geluidsdruk en bass kan genereren terwijl het loepzuiver blijft.

Enige nadeel is dat het voor home cinema niet zo geschikt is, maar voor DJ'en echt perfect. Gewoon XLR vanuit je mixer direct de set in en klaaarrr. Ik heb al een jaar of 6 een dergelijk setje en ik ben nog niks tegengekomen wat én zo hard kan, én zo degelijk is (ingebouwde limiters) én zo makkelijk aan te sluiten is aan je mengpaneel zonder allemaal rommel er tussen én relatief mooi en zuiver klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345a
Dirk33 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 13:18:
Waar wil je het voor gebruiken?

Gebruik je het vooral voor te draaien, dan zou ik je echt aanraden om een Syrincs M3-220DT set aan te schaffen. Via Thomann te koop. Haal er een set langere kabels voor de satellieten bij en microfoonstandaarden met zware voet en je hebt voor 500-600 euro een set die echt veel geluidsdruk en bass kan genereren terwijl het loepzuiver blijft.

Enige nadeel is dat het voor home cinema niet zo geschikt is, maar voor DJ'en echt perfect. Gewoon XLR vanuit je mixer direct de set in en klaaarrr. Ik heb al een jaar of 6 een dergelijk setje en ik ben nog niks tegengekomen wat én zo hard kan, én zo degelijk is (ingebouwde limiters) én zo makkelijk aan te sluiten is aan je mengpaneel zonder allemaal rommel er tussen én relatief mooi en zuiver klinkt.
Die Syrincs M3-220DT is blijkbaar niet meer te koop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345a
martyw schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 22:41:
Met dat budget kun je voor serieuze monitoren gaan zoals deze Pricewatch:Adam's, die zijn gewaagd aab de B&W's uit jouw lijst
Deze zien er wel minder fraai uit vind ik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 12345a
Ter info: ben voor de Adam's T7V gegaan, klonken super in de winkel!
Pagina: 1