Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een degelijke PC samenstellen die een aantal jaren mee kan daar mijn huidige systeem sterk is verouderd. De PC zal dagelijks worden gebruikt voor het producen van muziek (FL Studio, Ableton) en allerlei 'lichte' programma's als word/excel, chrome. Wel vaak veel windows tegelijk open. Incidenteel zal er een keer een shooter worden gespeeld en een videotje geedit (Sony Vegas).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst <700,- Kan met goede motivatie wel iets opgehoogd worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het systeem moet de pixels pushen naar een LG 34-UC88-B 3440x1440 display met daarboven een BenQ 24" FHD display, welke op termijn zal worden vervangen door een 27" 1440 display.
Ik heb al een SSD en 2 HDD schijven, vandaar dat deze niet in de lijst staan.
Ook benodigde randapparatuur als KB&M, audio interfaces, etc. is reeds aanwezig
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle componenten zoals benoemd in onderstaande lijst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specifiek. Echter staat de nzxt case vast (Het oog wil ook wat
)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet vooral snel en soepel draaien, wellicht zijn de gekozen componenten ook wat 'te veel van het goede' voor mijn gebruik, maar ik wil gewoon een goed, snel systeem wat een aantal (laat zeggen 5) jaren mee kan
Ga je overklokken?
Lijkt me wel, om te optimaliseren. Heb hier verder niet veel verstand van, advies welkom.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag weten of alle componenten goed met elkaar corresponderen en of alles op elkaar 'past'. Ik heb inmiddels aardig wat gelezen en video's bekeken, maar gezien dit de eerste PC wordt die ik zelf samenstel wil ik graag een deskundige dubbelcheck. Alle advies en/of kritiek is welkom. Overigens komt het systeem grotendeels uit de best buy guide, welke ik heb aangevuld met een krachtigere voeding vanwege de vele randapparatuur. Denk hierbij aan USB midi controllers, audio interfaces met phantoom, zowel XLR als USB mic, webcam, RGB KBM etc etc. De USB poorten van de monitor zijn al bezet.
Alvast dank voor jullie controle en advies!
Ik wil een degelijke PC samenstellen die een aantal jaren mee kan daar mijn huidige systeem sterk is verouderd. De PC zal dagelijks worden gebruikt voor het producen van muziek (FL Studio, Ableton) en allerlei 'lichte' programma's als word/excel, chrome. Wel vaak veel windows tegelijk open. Incidenteel zal er een keer een shooter worden gespeeld en een videotje geedit (Sony Vegas).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst <700,- Kan met goede motivatie wel iets opgehoogd worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het systeem moet de pixels pushen naar een LG 34-UC88-B 3440x1440 display met daarboven een BenQ 24" FHD display, welke op termijn zal worden vervangen door een 27" 1440 display.
Ik heb al een SSD en 2 HDD schijven, vandaar dat deze niet in de lijst staan.
Ook benodigde randapparatuur als KB&M, audio interfaces, etc. is reeds aanwezig
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle componenten zoals benoemd in onderstaande lijst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specifiek. Echter staat de nzxt case vast (Het oog wil ook wat
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet vooral snel en soepel draaien, wellicht zijn de gekozen componenten ook wat 'te veel van het goede' voor mijn gebruik, maar ik wil gewoon een goed, snel systeem wat een aantal (laat zeggen 5) jaren mee kan
Ga je overklokken?
Lijkt me wel, om te optimaliseren. Heb hier verder niet veel verstand van, advies welkom.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag weten of alle componenten goed met elkaar corresponderen en of alles op elkaar 'past'. Ik heb inmiddels aardig wat gelezen en video's bekeken, maar gezien dit de eerste PC wordt die ik zelf samenstel wil ik graag een deskundige dubbelcheck. Alle advies en/of kritiek is welkom. Overigens komt het systeem grotendeels uit de best buy guide, welke ik heb aangevuld met een krachtigere voeding vanwege de vele randapparatuur. Denk hierbij aan USB midi controllers, audio interfaces met phantoom, zowel XLR als USB mic, webcam, RGB KBM etc etc. De USB poorten van de monitor zijn al bezet.
Alvast dank voor jullie controle en advies!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 130,95 | € 130,95 |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4-F | € 69,- | € 69,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1660 Ventus XS 6G OC | € 243,- | € 243,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H400 Zwart | € 91,90 | € 91,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16 | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Voedingen | BitFenix Formula Gold 550W | € 66,01 | € 66,01 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 675,76 | ||