Dolby vision/dolby atmos (LG C8) icm denon?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake-R32
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 19-11-2020
Beste leden,

Ik heb vandaag 2 klipsch dolby atmos speakers gekocht. Alles geconfigureerd op mijn denon X2400H en hij geeft nu ook dolby atmos op het scherm vanijn denon aan.
Echter op mijn LG c8 tv bij geluidinstellingen geeft hij dolby atmos grijs aan.
Als ik de film start geeft hij alleen dolby vision aan. Niet dolby vision en dolby atmos (rechts boven in)

Wie o wie heeft er hier meer kaas van gegeten;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Snake-R32 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 19:24:
Beste leden,

Ik heb vandaag 2 klipsch dolby atmos speakers gekocht. Alles geconfigureerd op mijn denon X2400H en hij geeft nu ook dolby atmos op het scherm vanijn denon aan.
Echter op mijn LG c8 tv bij geluidinstellingen geeft hij dolby atmos grijs aan.
Als ik de film start geeft hij alleen dolby vision aan. Niet dolby vision en dolby atmos (rechts boven in)

Wie o wie heeft er hier meer kaas van gegeten;
Je TV ondersteunt geen Atmos of überhaupt iets wat daarbij in de buurt komt (True-HD, DTS-HD). HDMI apparaten op je Denon aansluiten en je TV alleen maar op de monitor-out (ARC), die hoeft namelijk niets te doen. Wat probeer je exact te bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:43
Als hij Dolby atmos op je Denon aan geeft zit je goed, je Denon geeft namelijk de atmos aan je speakers door niet je tv.

Op je tv hoef je dus niets te doen behalve je geluid op 0 zetten.

Mocht je op je tv naar bv YouTube kijken (via de tv app) dan kan hij geen atmos doorsturen naar je versterker via Arc, enkel True-HD, DTS-HD zoals hierboven aangegeven.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 16:10
LuisjeNL schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 10:10:
Mocht je op je tv naar bv YouTube kijken (via de tv app) dan kan hij geen atmos doorsturen naar je versterker via Arc, enkel True-HD, DTS-HD zoals hierboven aangegeven.
Via ARC wordt hoogstens DTS en Dolby Surround weergegeven. De HD varianten zijn pas mogelijk bij eARC, mits je tv dat doorgeeft aan de receiver.

@Snake-R32, zoals reeds gezegd, als je materiaal afspeelt met een Atmos geluidspoor en je Denon geeft weer dat spoor te ontvangen dan is het goed. Die dolby atmos instelling op de tv is volgens mij alleen mogelijk als je het geluid via de tv speakers laat gaan. Dat is natuurlijk een gimmick en moet je niet naar kijken.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:06

Mikayu

.srt

Youtube zie ik nog niet zo snel meerkanaals ondersteunen.
Je hebt er alleen wat aan als je bijvoorbeeld de Netflix app op de tv gebruikt. Atmos in DD+ werkt prima over ARC