Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appayipyip
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 06-10-2022
Hallo allemaal. Ik heb hier een oude HP Compaq liggen die mijn neefje graag zou willen. Gamen lukt er bijna niet op, maar de snelheid valt wel mee. (Ik wou een nieuwe laptop / pc voor 'm kopen, maar hij wilt per se deze HP Compaq. Mijn vraag is: Hoe kan ik deze PC upgraden zodat er op gegamed kan worden? (Simpele games zoals Minecraft, spele.nl etc.)
-
Info over de HP Compaq
Het had ooit Windows Vista, heb 'm daarna geupgrade naar Windows 7 (Ik kon er toen minecraft mee spelen). Nadat ik 'm naar Windows 10 heb geupgrade kon ik er geen games meer mee spelen, en heb toen maar een andere pc gekocht.
Ik heb geen idee of dit aan de videokaartt of het RAM geheugen ligt. Zouden jullie mij daarmee willen helpen?
-
Dingen die ik in DxDiag vond:
Naam: HP Compaq dc7800p Small Form Factor
Processor: Intel(R) Core (TM)2 duo CPU
RAM: 4096mb RAM
Mocht ik iets missen, zeg dat dan aub... :P
Mis ik nog iets? :P

Beste antwoord (via Appayipyip op 31-05-2019 19:08)

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-08 20:12

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Enige mogelijke upgrade zou zijn een Core 2 Quad (Q6600 bijvoorbeeld) en een Low profile videokaartje (zoals GT1030). Wellicht ook een SSD als product: Kingston A400 zal helpen met de snelheid maar natuurlijk niet met de FPS...

Maar ga daar, zoals @TERW_DAN al zegt, geen wonderen van verwachten :)

Waarom wil je neefje ''perse'' die HP houden?
DarkSide schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 17:01:
[...]
Of als die compaq toch echt moet blijven. Kijken of je een moderner moederbord, CPU en processor kwijt kunt (let op de voeding! is waarschijnlijk niet overbemeten) in de compaq behuizing.
Iets nieuwers daarin proppen gaat waarschijnlijk ook niet werken i.v.m de OEM specifieke aansluitingen van de behuizing (de voeding heeft een aparte PWM aansluiting voor de fan.)

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor CPU zit erin? En wat voor videokaart.

Een C2D (ongeacht welke het is) is oud, dus ga geen wonderen meer verwachten van zo'n apparaat. Upgraden heeft ook niet echt zin meer, een snellere GPU zou kunnen, maar is de moeite niet echt waard meer. Het loont dan veel sneller om een wat recentere PC te halen.

Maar als je specs hebt, dan is er wel over te zeggen wat in theorie te upgraden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Waarom specifiek deze compaq?

De Core 2 Duo is behoorlijk oud.
4GB ram voor window prima. iets meer is wel fijn.
Er zit in vast geen GPU in. Daarbij is het een small form factor. Wat het ook lastig maakt om er een nieuwe GPU voor te vinden (ze zijn er wel).

Zou toch echt even kijken of je wat anders (2e hands) bij elkaar kunt sprokkelen.

Of als die compaq toch echt moet blijven. Kijken of je een moderner moederbord, CPU en processor kwijt kunt (let op de voeding! is waarschijnlijk niet overbemeten) in de compaq behuizing.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

Enige mogelijke upgrade zou zijn een Core 2 Quad (Q6600 bijvoorbeeld) en een Low profile videokaartje (zoals GT1030). Wellicht ook een SSD als product: Kingston A400 zal helpen met de snelheid maar natuurlijk niet met de FPS...

Maar ga daar, zoals @TERW_DAN al zegt, geen wonderen van verwachten :)

Waarom wil je neefje ''perse'' die HP houden?
DarkSide schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 17:01:
[...]
Iets nieuwers daarin proppen gaat waarschijnlijk ook niet werken i.v.m de OEM specifieke aansluitingen van de behuizing (de voeding heeft een aparte PWM aansluiting voor de fan.)

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plus de vraag wat er door het bios wordt ondersteund. Vaak zijn dit soort pc's beperkt qua upgrade mogelijkheden, cpu past misschien wel in de socket maar initialiseert vervolgens niet.
Je zou even kunnen zoeken op: 'HP Compaq dc7800p upgrades'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 17:41:
Plus de vraag wat er door het bios wordt ondersteund. Vaak zijn dit soort pc's beperkt qua upgrade mogelijkheden, cpu past misschien wel in de socket maar initialiseert vervolgens niet.
Je zou even kunnen zoeken op: 'HP Compaq dc7800p upgrades'
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qT4neQ5.jpg

Pagina: 1