Feature om je kortingscodes optimaal te benutten.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Toen ik in het kortingscodetopic keek drong zich plotseling een heel aardig idee aan me op. :)

Stel je krijgt een kortingscode van een webshop voor bijv. 10% of €10, maar je weet niet zo snel waar je die code evt. voor zou kunnen gebruiken. Je bent momenteel niet echt op zoek naar iets wat door die winkel verkocht wordt. Daarom bieden mensen hun ongebruikte kortingscodes natuurlijk ook in dat topic aan. Maar je hebt natuurlijk ook weer niet het hele assortiment van die webshop in je hoofd.

Wat kun je dan gebruiken? Tromgeroffel..... :P

K©O ™ natuurlijk. (KortingsCode Optimalisatie) 8)

Je kunt dan in de Pricewatch de webshop kiezen en de grootte van de kortingscode in procent of als aantal euro en dan krijg je een opsomming van producten te zien waarvan die shop de goedkoopste aanbieder is of minder dan een door jou op te geven X% of Y€ (afhankelijk van of je korting in procent of euro is) duurder is dan de goedkoopste aanbieder van het product.

Dus bij een kortingscode van 10% bijv. alle producten die maximaal 5% duurder zijn dan de goedkoopste aanbieder en bij €10 alle producten die maximaal €5 duurder zijn dan de goedkoopste aanbieder. Met de artikelen in die lijst wéét je dan dat je met die code voordeliger uit bent dan bij de goedkoopste aanbieder. :9

Dan is het nog een kwestie van evt. met behulp van (categorie)filters en sortering zoeken of er tussen de artikelen in die lijst misschien tóch iets zit waar je niet zo snel aan gedacht had maar dat je eigenlijk best wilt hebben. Zo niet dan kun je de code altijd nog in het kortingscodetopic weggeven.

Webshops verkopen meer spul. Jullie meer commissie? Tevreden kopers onder de GoTters. Iedereen blij.
*O* *O* *O*

Ideaal toch? d:)b

Interesse Tweakers? Lijkt me niet heel moeilijk te implementeren. Is voornamelijk voortbouwen op bestaande filterfunctionaliteit in de Pricewatch.

Er is alleen wel mógelijk een reële kans dat dit voor diverse partijen reële financiële voordelen op kan leveren. Dan lijkt een 'goed gedaan jochie' misschien niet helemaal in verhouding te staan. Dus dat © en ™ is niet helemáál als grapje bedoeld. Lijkt me niet onredelijk. :*)

Wel één onvermijdelijke disclaimer. Ik kan natuurlijk alleen niet voorspellen óf er met zo'n filtering überhaupt producten uit zullen rollen. Daar kom je pas écht achter als je het implementeert. Misschien dat e.e.a. provisorisch uitgetest kan worden door enkele goedgekozen testqueries op de database los te laten door iemand die daarmee om weet te gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door CaptJackSparrow op 30-05-2019 17:04 ]