Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-10 09:41
Beste tweakers,

Helaas is mijn headphone jack kapot gegaan (Samsung galaxy s7)--> geluid komt alleen via de linker geluidschannel. Heb het met meerdere koptelefoons geprobeerd maar het probleem blijft nog bestaan.
Voorderest werken mijn telefoon en bedrade koptelefoon nog goed en vind ik het zonde om een nieuwe te kopen.

Om toch geluid via mijn telefoon te krijgen heb ik de volgende dingen gevonden:

1 Een micro-USB naar aux adapter --> https://tinyurl.com/y3lz8xz5
2 Een USB geluidkaart die ik via USB OTG verbind met de telefoon.---> https://tinyurl.com/y3kez4yd
De OTG adapter heb ik in de doos gekregen.
3 een USB c naar aux adapter. Een micro-USB naar USB C adapter heb ik thuis liggen.
4 een bluetooth audio receiver met een aux poort--> https://tinyurl.com/y6xotwgu

Welke van deze opties raden jullie aan? Zijn er andere oplossingen die ik over het hoofd heb gezien:) ?

Alvast bedankt _/-\o_

[ Voor 184% gewijzigd door tweakerjunior op 30-05-2019 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

tweakerjunior schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 15:22:
Zijn er andere oplossingen die ik over het hoofd heb gezien:) ?
De jack vervangen.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
Deze optie wilde ik graag vermijden :). Het is best duur om de jack te vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:25

DukeBox

loves wheat smoothies

Optie 4 is wel het meest makkelijke.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

tweakerjunior schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 15:32:
Deze optie wilde ik graag vermijden :). Het is best duur om de jack te vervangen.
Eur 4,95 inclusief verzendkosten: https://www.partly.nl/sam...-s7-koptelefoon-jack.html

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
Helaas ben ik niet handig genoeg om de reparatie zelf uit te voeren ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
tweakerjunior schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 15:41:
[...]

Helaas ben ik niet handig genoeg om de reparatie zelf uit te voeren ;(
Dat meende ik al te begrijpen, anders zou je zelfs voor ongeveer een eurootje al klaar zijn bij een onderdelenwinkeltje. Heb je niet een wel wat handiger kennis met een soldeerbout die dat zo even voor je fikst? Het is echt maar een fluitje van een cent zo'n klusje, kwestie van minder dan een minuut, moeilijkheidsgraad nul komma nul, dus praktijkervaring is hoegenaamd niet vereist. Even laten voordoen en die soldeerbout lenen moet voor zoiets buitengewoon simpels wel lukken.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
Techneut schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 16:07:
[...]

Dat meende ik al te begrijpen, anders zou je zelfs voor ongeveer een eurootje al klaar zijn bij een onderdelenwinkeltje. Heb je niet een wel wat handiger kennis met een soldeerbout die dat zo even voor je fikst? Het is echt maar een fluitje van een cent zo'n klusje, kwestie van minder dan een minuut, moeilijkheidsgraad nul komma nul, dus praktijkervaring is hoegenaamd niet vereist. Even laten voordoen en die soldeerbout lenen moet voor zoiets buitengewoon simpels wel lukken.
.
Ik ga me erin verdiepen door wat youtube filmpjes te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:01
Techneut schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 16:07:
[...]

.
Hoe durf je te zeggen dat het makkelijk is als je niet eens weet hoe het moet? Je hoeft een headphone jack op een Galaxy S7 helemaal niet te solderen. Er is wel ander gereedschap als een heatgun nodig.

YouTube: Galaxy S7 Headphone Jack Replacement—How To

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
Flamesz schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 16:17:
[...]

Hoe durf je te zeggen dat het makkelijk is als je niet eens weet hoe het moet? Je hoeft een headphone jack op een Galaxy S7 helemaal niet te solderen. Er is wel ander gereedschap als een heatgun nodig.

Ik zie dat ik de waterdichtheid zal verliezen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:01
Je zou een Samsung service point kunnen bellen om te vragen hoeveel het bij hen zou kosten. Zij hebben de kennis/apparatuur om het te repareren zonder de waterdichtheid te verliezen. Of je kan voor één van de andere opties gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:46

kraats

Ik rol

@tweakerjunior Weet je zeker dat hij kapot is en er niet gewoon wat rotzooi in de aansluiting zit? Scheelt een hoop moeite als dat het blijkt te zijn.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerjunior
kraats schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 17:18:
@tweakerjunior Weet je zeker dat hij kapot is en er niet gewoon wat rotzooi in de aansluiting zit? Scheelt een hoop moeite als dat het blijkt te zijn.
Ik heb hem schoongemaakt, er zat verder geen stof of zoiets er in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

tweakerjunior schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 16:19:
Ik zie dat ik de waterdichtheid zal verliezen ...
Bij het assembleren van de telefoon kun je de lijm voor Eur 1,95 ook opnieuw aanbrengen.

[ Voor 13% gewijzigd door 8088 op 30-05-2019 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Flamesz schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 16:17:
[...]

Ik moet toegeven dat ik de Galaxy S7 niet ken, ik ben niet zo thuis in de smartphone-wereld, en ging er even van uit ging dat het een heel ander ding is met een kabeltje er aan. Ik ging er van uit dat het de kabel aan de headphone betrof en dat je dan dat kabeltje gemakkelijk even doorknipt. Ik weet niet hoe het operatieveld er uitziet, maar als de operatie met behulp van een heatgun zou lukken, dat nadrukkelijk vooropgesteld (zou je misschien ook ergens kunnen lenen), dan zou het misschien ook lukken met een fijn scherp mesje. Komt meer op priegelwerk aan dan op kennis van zaken.

[ Voor 3% gewijzigd door Techneut op 30-05-2019 17:40 ]

Pagina: 1