Betaalbare open koptelefoon voor muziekproductie / spelen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een fijne koptelefoon voor het maken van muziek, maar ook het mixen, etc.

Mijn Beyerdynamic DT-770 Pro ben ik echt heel blij mee, maar dat is een gesloten koptelefoon en hoewel alles loepzuiver klinkt, vind ik het toch niet altijd even prettig omdat het je echt volledig af sluit van de omgeving.

Dus ben ik aan het nadenken over een koptelefoon met een eveneens zo vlak mogelijke frequentiekarakteristiek die ik kan gebruiken voor zowel het maken / spelen van muziek als het mixen en masteren d'r van. (Puur hobbymatig overigens, ik rommel wat met keyboards, synthesizers, een digitale piano, mijn DAW en met muzieknotatie software.)

De DT-770 zit rond de €120,- da's ook wel ongeveer het bedrag dat ik er maximaal aan wil uitgeven al mag het wel *iets* meer zijn. Ook wil ik velours oorkussens, geen (kunst)leer, dat vind ik toch minder prettig voor lange sessies.

Uittredend geluid is niet erg (en logisch bij een open koptelefoon), zolang het maar zó zacht is dat het buiten de kamer niet te horen is. Ik wil vooral het effect benaderen van mijn monitorspeakers. Dus het gevoel krijgen eigenlijk niet met een koptelefoon op te spelen.

Kabel is uiteraard geen probleem, het hoeft niet draadloos, ik prik 'm gewoon in mijn USB audio interfaces waar alles aan hangt.

Oh ja, gewenste impendantie is ~32 Ohm, 80 Ohm kan denk ik ook wel, daarboven liever niet omdat ik dan met voorversterkers moet gaan werken.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerfreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02-2024
om bij je merk te blijven -> Beyerdynamic DTX 910?

Battle.net :: FazerFreak#2695

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
fazerfreak schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 15:21:
om bij je merk te blijven -> Beyerdynamic DTX 910?
Merk maakt me eigenlijk niet uit, maar die 910 word gepromoot als HiFi koptelefoon en da's vrees ik niet helemaal wat ik zoek. ;)

Nu heb ik niet van die heel getrainde oren, verre van, maar juist daarom wil ik graag af gaan op zaken als een vlakke frequentiekarakteristiek om niet te wennen aan een koptelefoon met afwijkende karakteristiek in dingen waarbij zoiets belangrijk is.

Voor normaal spelen zal het allemaal niet zo veel uitmaken, maar ik zit op momenten ook te prutsen met het zelf in elkaar fabrieken of tweaken van geluiden en wil er ook mee kunnen mixen. (Ook al is het zuiver hobby en heb ik vooralsnog niet eens de intentie iets te maken dat ook voor andere oren dan die van mij geschikt is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

unezra schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 15:27:
[...]

Merk maakt me eigenlijk niet uit, maar die 910 word gepromoot als HiFi koptelefoon en da's vrees ik niet helemaal wat ik zoek. ;)
Hoezo denk je geen High Fidelity nodig te hebben? Een koptelefoon met een (kaars) rechte frequentiekarakteristiek, voor een prijs van 120-150 is een utopie trouwens. 't kan wel maar dat kost je minimaal 10keer zoveel. In het prijs segment waarin je aan het kijken bent, zijn praktisch alle koptelefoons gekleurd.

Nog wat praktische zaken waaraan je misschien niet gedacht hebt ":
https://www.minidsp.com/a...eadphone-eq-with-rew-ears

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
Lip schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 19:44:
[...]
Hoezo denk je geen High Fidelity nodig te hebben? Een koptelefoon met een (kaars) rechte frequentiekarakteristiek, voor een prijs van 120-150 is een utopie trouwens. 't kan wel maar dat kost je minimaal 10keer zoveel. In het prijs segment waarin je aan het kijken bent, zijn praktisch alle koptelefoons gekleurd.
Ik dacht dat die DT770 Pro wel aardig in de buurt kwam qua vlakheid. Het enige probleem dat ik met dat ding heb, is dat 'ie gesloten is. :)

Volkomen vlak hoeft ook niet, het is maar hobbygebruik maar vanwege het specifieke gebruik zou ik wel graag willen kijken naar een koptelefoon die specifiek bedoeld is voor studiogebruik en niet voor HiFi gebruik. Hoe vlakker hoe beter.
Nog wat praktische zaken waaraan je misschien niet gedacht hebt ":
https://www.minidsp.com/a...eadphone-eq-with-rew-ears
Daar ga ik later even naar kijken. (As in, als ik niet meer toch stiekem wel een beetje moe ben van een zaterdag werken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

https://reference-audio-a...dynamic-dt-770-pro-80.php

Zeker niet slecht, maar onderin toch +6dB harder. Je kan dat mierenneuken noemen, maar de eerste 2 octaven van een vleugel, worden minimaal 2 tot 4 keer harder weergegeven dan de opvolgende octaven tot de 3kHz.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appul
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 10:37
Ik zou je de Audio Technica ATH-AD500X aanraden, ik gebruik 'm zelf ook voor vergelijkbare doeleinden.
Deze is op amazon te koop voor €129, dus valt in het budget.

De respons is redelijk lineair, zie ook de metingen. Klinkt verder zeer ruimtelijk, goed detail en is zeer licht.
Mocht je commentaar lezen over afzakken door de flapjes in plaats van de doorlopende hoofdband, komt dit waarschijnlijk van personen die hem zelf niet hebben, aangezien de band aan de bovenzijde van staal is welke je wat in elkaar kan drukken waardoor hij wat strakker op je hoofd klemt.

Het enige nadeel is de stugge, vaste kabel welke nooit volledig recht wordt.
Pagina: 1