Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Intel 2500k - Spectre/Meltdown etc exploits

Pagina: 1
Acties:

• huyanglee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-06-2023
Ik zit met volgend dilemma.
In mijn huidige build heb ik een i5 2500k (dus geen hyperthreading) zitten.Met het oog op de komende Zen2 launch zou ik eventueel willen upgraden. Mijn oude build zou ik dan naar mijn vader willen doorschuiven. Echter ik lees toch geregeld dat er voor de Intel-processors telkens nieuwe Spectre-achtige exploits gevonden worden. Ik wil echter eerst zeker zijn dat het systeem voor zover mogelijk dichtgetimmerd zit.

Mijn moederbord is een Z68-V van Asus, de recentste bios-versie is er nog eentje van 16/09/2013...
Windows-versie 1803, zonet nog eens update gedraaid en zou up-to-date moeten zijn.

Ik lees vanalles over microcode-updates doch hoop dat deze gewoon in Windows Update zitten, vind niet direkt een duidelijk antwoord op internet terug.

Mijn vraag: Is mijn systeem veilig? Kan ik mijn pa hiermee zorgeloos laten surfen. Let wel, mijn vader klikt meestal eerst op een link en denkt dan pas na 8)7 . Normalerwijze zou mijn virusscanner de troep wel buitenhouden doch gezien dit specifieke cpu-problemen zijn wil ik dit toch even voorleggen aan de mensen die hier beter van op de hoogte zijn?

Alvast bedankt voor de hulp.

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 15:26

MrMonkE

★ EXTRA ★

versie 1903 nu?

Ja, in de zin dat wij dat vrijwel allemaal doen.
En als het nu veilig is dan hoeft het morgen niet veilig te zijn natuurlijk.
Gewoon bios (waar het security fixes betreft) en windows up to date houden en een virusscanner en evt malware protection.

★ What does that mean? ★

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Als iemand eerst op een link klikt en dan pas nadenkt is niets veilig. Virusscanner of niet dan moet je er gewoon vanuit gaan dat de Windows installatie besmet is. Dit probleem ga je niet oplossen door iemand een wel/niet spectre/meltdown CPU te geven.

Tevens kan hij de 2500k prima gebruiken. Gewoon alle updates (bios/Windows) installeren en virusscanner up-to-date houden. Dat is dan net zo veilig als nu.

[ Voor 4% gewijzigd door xh3adshotx op 30-05-2019 14:31 ]

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
xh3adshotx schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 14:31:
Als iemand eerst op een link klikt en dan pas nadenkt is niets veilig. Virusscanner of niet dan moet je er gewoon vanuit gaan dat de Windows installatie besmet is. Dit probleem ga je niet oplossen door iemand een wel/niet spectre/meltdown CPU te geven.

Tevens kan hij de 2500k prima gebruiken. Gewoon alle updates (bios/Windows) installeren en virusscanner up-to-date houden. Dat is dan net zo veilig als nu.
Iedere log-in beginnen met een image terugzetten. 8)7 :+ Er zijn programma's voor consumenten die dat kunnen. Maar het werkt wel verschrikkelijk irritant, omdat ook bestanden verwijderd worden.

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
hoi1234 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 14:34:
[...]

Iedere log-in beginnen met een image terugzetten. 8)7 :+ Er zijn programma's voor consumenten die dat kunnen. Maar het werkt wel verschrikkelijk irritant, omdat ook bestanden verwijderd worden.
Ja, en dan klikt diegenen eerst even op de links van alle spam mailtjes om vervolgens rustig te gaan internetbankieren _/-\o_

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
huyanglee schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 14:26:

Mijn vraag: Is mijn systeem veilig?
Elk systeem heeft sowieso tientallen tot misschien wel honderden lekken. De meesten zijn ongetwijfeld nog niet eens bekend. Zolang er complexe CPU's bestaan en zolang er complexe besturingssystemen bestaan zitten ze al vol met lekken en fouten en dat zal niet gaan veranderen binnenkort. Maar tenzij je vader een zeer belangrijk persoon is en dus interessant is voor hackers is er weinig reden om je zorgen te maken.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:40

nelizmastr

Goed wies kapot

De kans dat de spectre/meltdown achtige exploits ook echt actief misbruikt worden is dusdanig klein dat ik er niet paranoïde van zou durven worden. In principe is elk systeem in dat opzicht per definitie onveilig, gezien de mens geen perfecte software en hardware kan maken.

Het grootste gevaar is uiteindelijk de gebruiker zelf, dus ik zou daarop focussen ;)

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Pagina: 1