Platenspeler aansluiten op samsung soundbar via denon verste

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1216996

Topicstarter
Goedemiddag, mijn naam is Ricky en heb wat problemen met het aansluiten van mijn platenspeler (Pioneer pl-516x). Ik heb een versterker (denon pma-915r) en een samsung soundbar met aux aansluiting. Ik heb de platenspeler aangesloten op de versterker via de phono ingang. Vanuit de versterker met een RCA > AUX de soundbar verbonden. Ik krijg echter geen geluid. Platenspeler geeft wel zacht geluid zoals het is zonder de versterker.

Wat doe ik verkeerd?

Bij voorbaat dank,

Ricky

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Geeft de platenspeler wel geluid als je hem op de phono aansluiting van de versterker zet (en met ik neem aan normale speakers er aan)? Zou vewachten van wel.

Aangenomen dat die aux van je soundbar een ingang is (maar check dat)
Platenspeler op de phono, en dan een rca kabel van de record out tape 1 naar je soundbar. Vervolgens de record out selector aan de voorkant even juist zetten.

Hou er wel rekening mee dat je geen volume gaat kunnen regelen zo, dat moet je via de soundbar doen. Wat hierbeschreven is is feitelijk het inzetten van je Denon als phonovoorversterker voor je platenspeler.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1216996

Topicstarter
The Eagle,

Het is gelukt. Bedankt. Rca moest inderdaad in rec 1. Dat was het probleem.