Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:25
Mijn vraag:
Mijn grootouder heeft een Samsung A3 2017 en krijgt telkens als ze haar gsm opent een reclame te zien van Apps om deze te installeren. ze krijgt deze reclame sinds een week of twee en heeft sindsdien geen apps meer geïnstalleerd. Op zich is dit geen ramp maar fijn is het niet, het zijn ook niet echt alledaagse apps. Ik kan zelf wel goed overweg met Android maar het lukt me maar niet om de reclame uit te schakelen.
kan iemand me helpen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung A3 2017 met Android Oreo

Alvast Bedankt voor de hulp.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Welke apps heeft ze geïnstalleerd. Reclame kan ook komen na een update van een app.

Meeste reclames komen vanuit een app en als je die deïnstalleerd dan ben je er meestal vanaf.

Aangezien het om een Samsung gaat zou je ook eens kunnen kijken naar de volgende instelling:

In de instellingen zoeken (je kunt als het goed is deze term in het zoekbalkje in de instellingen invoeren) naar de term 'marketinginformatie'. Als deze aanstaat kun je deze op uit zetten.

Ik heb een S9 en hier staat deze instelling op de volgende plaatsen (weet niet of dit bij een A3 op dezelfde plek zit):
- Instellingen->Biometrie en beveiliging
- Game launcher-> drie puntjes -> instellingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:02
Druk tijdens de reclame op de multitask knop, waarschijnlijk zie je dan welke app de boosdoener is.