KB4497935 wil niet installeren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batch
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-07 09:43
Mijn vraag
Vanmorgen werd Windows Update KB4497935 aangeboden. Deze wordt gedownload en daarna begint ook de installatie en die eindigt met foutmelding 0x800f0988.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Hardware: HP Pavilion 595-p0954nd
Software: Windows 10 Home

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-Gegoogled op de foutmelding maar daar kom ik niet echt verder mee.
-Dism++ gedraaid en de boel opgeschoond.
-PatchCleaner gedraaid.
-CCleaner gedraaid.
-Tijdelijke bestanden verwijderd.
-De map c:\Windows\SoftwareDistribution leeg gemaakt en daarna gereboot. Helpt ook niet.

Heeft iemand dezelfde melding gehad? En wat zou de oplossing kunnen zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat je kunt proberen is kale pc/laptop, dus zonder usb gear aan muis of dergelijks. (deze update komt vaak met problemen, mocht ie uberhaupt aangeboden worden)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batch
Het is geen laptop maar een gewone pc, maar bedankt voor het meedenken. :)

Nog even ter aanvulling. Ik zit al op Windows versie 1903.Als ik de update handmatig uit de catalogus bij Microsoft download lukt de installatie ook niet, maar er komt geen reden waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Batch schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 11:30:
Het is geen laptop maar een gewone pc, maar bedankt voor het meedenken. :)

Nog even ter aanvulling. Ik zit al op Windows versie 1903.Als ik de update handmatig uit de catalogus bij Microsoft download lukt de installatie ook niet, maar er komt geen reden waarom niet.
Heb je achter PS/2 aansluiting of alleen USB ?
(kijk eens Settings > System > About. of je wel zeker 1903 hebt)
systeeminfo

[ Voor 8% gewijzigd door Hackus op 30-05-2019 11:35 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 14:41
Ik vermoed dat die gepulled is tenzij je in de insider ring zit ik heb pas voor het bedrijf 2 PC's (lees gisteren en pas geleden deze laptop) naar 1903 gebracht om te kijken of alles blijft werken.

Beide hebben deze update nog niet en krijgen deze ook niet binnen bij zoeken naar de betreffende update.

Sidenote:
Batch schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 11:22:

-PatchCleaner gedraaid.
-CCleaner gedraaid.
Ik hoop dat DISM++ en PatchCleaner en CCleaner geen standaardbeleid zijn bij je gebruik, ik heb bij meerdere gebruikers gezien dat deze tools (zonder deskundig gebruik) juist deze problemen kunnen veroorzaken.

Als je updates wil opschonen dan kan je beter de Microsoft methodes hiervoor gebruiken:
Disk Cleanup (of als je daar een configuratie aan wil hangen cleanmgr /sageset:* + cleanmgr /sagerun:* waar * een nummer tussen 0 en 65535 kan zijn).
En eventueel:
dism /online /cleanup-image /startcomponentcleanup /resetbase
(Let op dat je met het dism commando ook gelijk het installatie ongedaan maken van alle updates die al geïnstalleerd zijn onmogelijk maakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:16
Starke schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 11:39:
Ik vermoed dat die gepulled is tenzij je in de insider ring zit ik heb pas voor het bedrijf 2 PC's (lees gisteren en pas geleden deze laptop) naar 1903 gebracht om te kijken of alles blijft werken.
Wordt gewoon aangeboden via windows update als optionele download.
Ik heb deze update, KB4497935, zonet succesvol geinstalleerd.
(Acer Aspire 5535/ AMD Turion X2 RM-70/ Win10/Pro/64bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batch
Heb net even gecheckt, maar het is gewoon versie 1903. Net nog even Cleanmgr en Dism gedraaid maar het helpt niet. Mochten er binnen een paar dagen niet meer mensen met hetzelfde probleem komen dan maar Windows 10 "even" opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 14:41
The_Doman schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 11:52:
[...]

Wordt gewoon aangeboden via windows update als optionele download.
Ik heb deze update, KB4497935, zonet succesvol geinstalleerd.
(Acer Aspire 5535/ AMD Turion X2 RM-70/ Win10/Pro/64bit)
Dan zal het zijn omdat we via bedrijfsbeleid in de slow ring zitten ;). En ik waarschijnlijk te vroeg de betreffende PC (eergisteren) al in het Azure Domain heb ingerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batch
Ik heb net deze handleiding uitgevoerd (de handmatige oplossing).

https://pureinfotech.com/...dows_update_commandprompt

Heeft helaas ook niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfrancois
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-07 03:56
Batch schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 11:22:
Mijn vraag
Vanmorgen werd Windows Update KB4497935 aangeboden. Deze wordt gedownload en daarna begint ook de installatie en die eindigt met foutmelding 0x800f0988.

-Gegoogled op de foutmelding maar daar kom ik niet echt verder mee.
-PatchCleaner gedraaid.
-CCleaner gedraaid.
-Tijdelijke bestanden verwijderd.
-De map c:\Windows\SoftwareDistribution leeg gemaakt en daarna gereboot. Helpt ook niet.

Heeft iemand dezelfde melding gehad? En wat zou de oplossing kunnen zijn?
Aparte virus scanner die in de weg zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batch
Nee, ik heb alleen standaard Windows virusscanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:20

Wildfire

Joy to the world!

Microsoft kan de pot op met deze update. Ik draai hier een verse install van build 1903 (geïnstalleerd via een ISO aangemaakt door de Media Creation Tool), ik ben gèèn insider en deze update werd automatisch aangeboden. Ook hier mislukt deze met dezelfde foutcode. Op mijn 2e computer (AMD Ryzen 7 2700X) ging 'ie wel goed.

Mijn systeem waar het op fout gaat is een Core i7-7820X systeem. Met dus een clean install (geen update van een oude build) en ik had nog geen antivirus ofzo geïnstalleerd staan. Qua randapparatuur alleen mijn Logitech toetsenbord en muis.

De update handmatig downloaden en installeren werkt ook niet.

-- Edit: hmm, op https://support.microsoft...ndows-10-update-kb4498523 lees ik dat deze betreffende update voor de servicing stack juist het genoemde probleem zou moeten voorkomen:
Wordt een probleem opgelost dat optreden kan wanneer u een taalpakket is geïnstalleerd als een update in behandeling is. De update niet te installeren, en wordt de fout '0x800f0982'.
Maar deze servicing stack update is al geïnstalleerd hier.

[ Voor 31% gewijzigd door Wildfire op 01-06-2019 13:47 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batch
Het probleem is opgelost! Blijkbaar zat ik niet op de juiste versie van Windows 10 1903.

Ik had versie 10.0.18362.116

Het moest zijn: 10.0.18362.145

Ik had de "Update nu" knop gebruikt via deze link:
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Dat leidde tot versie 10.0.18362.116

Via de knop "Hulpprogramma nu downloaden" werd 10.0.18362.145 geïnstalleerd. Dit heeft het probleem opgelost. Ik heb de update gewoon er overheen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Wildfire schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 09:38:
Microsoft kan de pot op met deze update. Ik draai hier een verse install van build 1903 (geïnstalleerd via een ISO aangemaakt door de Media Creation Tool), ik ben gèèn insider en deze update werd automatisch aangeboden. Ook hier mislukt deze met dezelfde foutcode. Op mijn 2e computer (AMD Ryzen 7 2700X) ging 'ie wel goed.

Mijn systeem waar het op fout gaat is een Core i7-7820X systeem. Met dus een clean install (geen update van een oude build) en ik had nog geen antivirus ofzo geïnstalleerd staan. Qua randapparatuur alleen mijn Logitech toetsenbord en muis.

De update handmatig downloaden en installeren werkt ook niet.

-- Edit: hmm, op https://support.microsoft...ndows-10-update-kb4498523 lees ik dat deze betreffende update voor de servicing stack juist het genoemde probleem zou moeten voorkomen:
[...]
Maar deze servicing stack update is al geïnstalleerd hier.
Ik krijg ze zowel op mijn R7-1700 als mijn i7-3770 niet aangeboden. Echter handmatig nu op de i7 de Upgrade assistant gedraaid en kijken wat hij doet. Op dit systeem (ASUS) niet veel spectaculairs, alleen Logitech Cam, Muis, Toetsenbord, geen HDD's alleen SSD's en een Asus MB. GTX-660Ti met laatste drivers. Dus ik zal even rapporteren wat hij bij mij doet. Overigens draait daar 1803 en heb ik nooit 1809 daar aangeboden gekregen.

Systeem is bijgewerkt, geen issues behalve:
  • Duplicate folders and documents showing in user profile directory

[ Voor 4% gewijzigd door Wim-Bart op 02-06-2019 18:31 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Allen, check even HEEEEL goed: https://docs.microsoft.co...on/status-windows-10-1903

Voldoende errors / info.

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 02-06-2019 16:42 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1