Bataviastad steeds minder korting?Andere plekken voor kortin

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:14

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ik ben van het type zo goedkoop mogelijk fatsoenlijke kleding halen. Ik koop niet wat ik het leukst vind maar van de opties die ik het leukst vind kies ik het goedkoopste. Als ik 3 jassen op het oog heb van 70, 65 en 45 euro dan koop ik die van 45 euro ook al vind ik die van 70 misschien net iets leuker. Voor mij was/is Bataviastad dan wel een interessante plek als je op de juiste momenten daar komt. Kom je niet op de juiste momenten dan is de korting vrij beperkt. Maar een paar Nikes voor 25 euro, 3 stuks kleding bij Tenson met 70% korting totaal, PME Legend broeken voor 30 euro, ik heb het er allemaal al gehaald. Ik kan mij alleen niet aan het idee onttrekken dat de laatste tijd, wellicht sinds het nieuwe deel open is, de korting op de momenten dat je normaal goed kon scoren zoals het VIP weekend, echt een stuk minder is. Een leuke zomerjas vinden voor 30 euro is er niet meer bij, waar ik dat in het verleden nog wel kon vinden. Ik ben benieuwd hoe jullie dit ervaren.

Dan is mijn volgende vraag, zijn er nog plekken waar je wél leuke korting kan scoren? Natuurlijk heb je de reguliere uitverkoop in de winkelstraat. Daar kom je soms bij restpartijen mooie prijsjes tegen voor iets dat je aanspreekt. Online komt er nog wel eens iets voorbij. Maar fysiek? Heeft iemand daar nog ideeën voor?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:29

-tom-562

Oliesjeik

Mss jezelf wat minder blind staren op merken?
Verder heb ik al vaak goede koopjes gehaald bij de TK Maxx. Het aanbod is alleen superwisselend (per vestiging en per dag).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik wilde net een heel verhaal over mijn ervaringen met Amerikaanse outlets neerpennen, maar hier staat wat ik wilde zeggen https://www.cheatsheet.co...out-outlet-shopping.html/
Toen ik 15 jaar terug in Amerika woonde had je nog echte outlets die overschot en b-kwaliteit verkochten, maar dat is over het algemeen al jaren niet meer zo. Af en toe duiken er nog wel eens een echtr outlet op die nog echt overschot verkopen, maar een groot deel wordt vernietigd of doorverkocht naar ketens als Ross, Marshalls en TJMax.
In Nederland zijn nooit echte outets geweest al kon je in de beginjaren inderdaad nog eens merkschoenen voor 20 euro of Crocs voor 5 euro kopen, maar als je nu nog wat kan vinden ben je spekkoper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:31
Ik woon in Lelystad, en kom regelmatig bij Batavia.
Je moet het idd net treffen, maar als je vaker komt, score je wel meer (logisch... ;) ).
Het weekend moet je zien te vermijden, ik ga vaak door de weeks, en dan vroeg.

Hoop spullen gehaald, vooral Nike kleding en schoenen, maar ook bij diverse andere winkels. Fossil vind ik ook altijd interessant....
Je moet even de tijd nemen, en goed zoeken.

Wat je zelf ook al zegt, je moet er echt net tegen aan lopen, er is eigenlijk weinig echt outlet.

Een collega gaat regelmatig naar Limburg, daar zit (zitten?) een grote outlet, waar je ook echt goede deals treft.
Zelf nog nooit geweest, mij net even te ver weg.

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:52
hansie_k schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 19:18:
Een collega gaat regelmatig naar Limburg, daar zit (zitten?) een grote outlet, waar je ook echt goede deals treft.
Designer Outlet Roermond denk ik dat je bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 18:14

JT

VETAK y0

Topicstarter
-tom-562 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 17:54:
Mss jezelf wat minder blind staren op merken?
Verder heb ik al vaak goede koopjes gehaald bij de TK Maxx. Het aanbod is alleen superwisselend (per vestiging en per dag).
Ik heb ook broeken, truien en shirts van C&A ;) Nike past mij goed vanwege een brede voet met hoge wreef. Leuk is leuk, merk doet er eigenlijk niet echt toe. En het moet goed passen. Daarnaast moest ik góed ademende water- en winddichte kleding hebben. Wat je bij de Zeeman en Hema koopt is water-, wind- en ademdicht ;) Het was slechts om aan te geven wat ik aan deals kon vinden. C&A zit niet in Bataviastad ;)
Medione1210 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 19:12:
Ik wilde net een heel verhaal over mijn ervaringen met Amerikaanse outlets neerpennen, maar hier staat wat ik wilde zeggen https://www.cheatsheet.co...out-outlet-shopping.html/
Toen ik 15 jaar terug in Amerika woonde had je nog echte outlets die overschot en b-kwaliteit verkochten, maar dat is over het algemeen al jaren niet meer zo. Af en toe duiken er nog wel eens een echtr outlet op die nog echt overschot verkopen, maar een groot deel wordt vernietigd of doorverkocht naar ketens als Ross, Marshalls en TJMax.
In Nederland zijn nooit echte outets geweest al kon je in de beginjaren inderdaad nog eens merkschoenen voor 20 euro of Crocs voor 5 euro kopen, maar als je nu nog wat kan vinden ben je spekkoper!
Interessant linkje. Dank.

[ Voor 55% gewijzigd door JT op 31-05-2019 01:03 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-06 10:44
Outlets zijn in feite gewoon een marketingtrucje, om mensen bij elkaar te krijgen die net wat minder geld over hebben voor kleding. Die denken dan een leuke deal te hebben, terwijl de kleding onderhuids van mindere kwaliteit is. Het wordt vaak speciaal geproduceerd voor de outlets in aparte oplagen, en gaat bijv sneller kapot.

https://www.ad.nl/economi...om-waar-te-zijn~a7ceba97/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Medione1210 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 19:12:

Toen ik 15 jaar terug in Amerika woonde had je nog echte outlets die overschot en b-kwaliteit verkochten, maar dat is over het algemeen al jaren niet meer zo.
Wellicht werd er toen nog meer lokaal geproduceerd of was de QC nog in de VS? Nu de productie veelal naar Azië is verschoven zie je daar ook wel plekken opduiken. In Thailand heb je bijvoorbeeld 71 Export die van allerlei merken outlet heeft (voornamelijk geproduceerd in omringende landen, niet zozeer China).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Vorige week in Roosendaal geweest, maar wat een tegenvaller.
Net zoals de popupstores die hier en daar tevoorschijn komen, geven ze je alleen maar een gevoel van 'voordeliger'

Nu heb ik niet zo'n oog voor de prijzen, ben een geklede man ;)
Ik heb thuis de broek aan, maar mijn vrouw legt hem klaar !
Maar zelfs ik zag wel dat het dezelfde prijzen waren als online.
Ja ze waren goedkoper dan de lokale winkels ( inherent aan een dorp ) maar dat was het dan wel

Wat me wel overviel, was een 'pretpark' gevoel, aankleding en veel eet/koffietentjes

* FreshMaker gaat er niet meer naartoe iig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

nino_070 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 01:38:
Outlets zijn in feite gewoon een marketingtrucje, om mensen bij elkaar te krijgen die net wat minder geld over hebben voor kleding. Die denken dan een leuke deal te hebben, terwijl de kleding onderhuids van mindere kwaliteit is. Het wordt vaak speciaal geproduceerd voor de outlets in aparte oplagen, en gaat bijv sneller kapot.

https://www.ad.nl/economi...om-waar-te-zijn~a7ceba97/
Dat schreef Medione1210 in "Bataviastad steeds minder korting?Andere plekken voor kortin" al, zie link.
Experts say upwards of 85% of the merchandise sold in outlet stores is manufactured exclusively for these stores. These items can be sold for less because these items are made with thinner materials, less expensive buttons, or cheaper fabrics. The percentage of outlet merchandise that is actually factory seconds is around 1% to 5%, according to Rather-Be-Shopping.com.

[ Voor 22% gewijzigd door PcDealer op 31-05-2019 02:24 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Ja, maar het artikel van het AD gaat over een onderzoek wat deels is uitgevoerd in Nederland. Lijkt me nog iets specifieker om te bewijzen dat het ook hier gebeurr, dan een artikel uit Murica ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 13-06 20:56
nino_070 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 08:54:
[...]

Ja, maar het artikel van het AD gaat over een onderzoek wat deels is uitgevoerd in Nederland. Lijkt me nog iets specifieker om te bewijzen dat het ook hier gebeurr, dan een artikel uit Murica ;)
Van een aantal merken had ik van een vriendin die designer is bijvoorbeeld artikel codes gekregen waaraan je kon zien of het geproduceerd was voor outlet of de normale winkels. Veel merken voeren gewoon een dubbele collectie.

Ik vind dat niet zo’n ding: je ziet wat je koopt en wat je betaalt op het moment. Je favo merkje staat er gewoon op, iedereen blij?

Zelf kan ik online met uitverkoop bij de online warenhuizen juist wel ‘s goed slagen als je de 30-70% korting in de gaten houdt. Maar als je een standaard maat broek in de uitverkoop vindt dan moet je je afvragen of die wel echt in de uitverkoop is: normaal bleven winkels vooral met de vreemde maten zitten en was het lastig om een 32/32 spijkerbroek bijvoorbeeld te vinden. Nu ligt er in de outlet van elke maat voorraad.. dat staat haaks op het concept ‘outlet’ toch? :)

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nino_070
@NiGeLaToR het klopt wat je zegt, maar er zijn 2 dingen die niet netjes zijn:
1. Ze adverteren met een doorgestreepte prijs, alsof er dus geen dubbele collectie is en alsof het ooit in de winkel heeft gelegen. Dat is volgens Nederlandse wetten een oneerlijke handelspraktijk
2. De kwaliteit is veel slechter: het gaat vaak na een paar keer wassen al achteruit. Ik herken dit wel uit het artikel, heb dit weleens gehad met een CK shirt uit een outlet. Dit is misschien niet ‘illegaal’, maar imo. is het wel goed dat kranten het aankaarten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

NiGeLaToR schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 09:06:
[...]

Van een aantal merken had ik van een vriendin die designer is bijvoorbeeld artikel codes gekregen waaraan je kon zien of het geproduceerd was voor outlet of de normale winkels. Veel merken voeren gewoon een dubbele collectie.

Ik vind dat niet zo’n ding: je ziet wat je koopt en wat je betaalt op het moment. Je favo merkje staat er gewoon op, iedereen blij?

Zelf kan ik online met uitverkoop bij de online warenhuizen juist wel ‘s goed slagen als je de 30-70% korting in de gaten houdt. Maar als je een standaard maat broek in de uitverkoop vindt dan moet je je afvragen of die wel echt in de uitverkoop is: normaal bleven winkels vooral met de vreemde maten zitten en was het lastig om een 32/32 spijkerbroek bijvoorbeeld te vinden. Nu ligt er in de outlet van elke maat voorraad.. dat staat haaks op het concept ‘outlet’ toch? :)
Mijn indruk was ook idd dat de 'outlet' zo succesvol was dat er te weinig voorraad was voor de 'outlet', en er dus een aparte productielijn 'outlet' kleding aan het maken is waardoor de 'outlet' eigenlijk geen 'outlet' meer is.

Dit houd ook in dat voor de goedkopere productie dus ook tegenwoordig mindere kwaliteit stoffen gebruikt wordt om het rendabel te houden.

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 31-05-2019 10:45 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-06 09:08
@JT een paar tips. Ja Bataviastad is niet altijd meer super goedkoop maar toch afgelopen weekend tijdens het VIP weekend bijna overal 20% extra korting en bij Nike zelfs 30% dan zijn veel dingen toch wel echt goed geprijsd. Tijdens normale dagen is Bataviastad wel duurder geworden. Designer Outlet Roermond is dan echt een stukje goedkoper als er geen extra acties zijn, maar wel verder weg. Verder nog een paar tips:

Voor PME Legend, Vanguard en Cast Iron, vooral broeken raad ik de Just Brands Factory outlet aan, winkel in Akerpoort(Amsterdam-Osdorp) en webshop https://www.jbfo.nl/customer/account/login/. Veel keus in de winkel en ook een hele wand met broeken van 30 euro en minder, moet je alleen wel een minder courante maat hebben. Online iets duurder maar nog steeds veel broeken <50 euro en dan alle maten beschikbaar.

Verder in hetzelfde winkelcentrum zit ook de G-Star Factory Outlet, hebben veel maar vooral "aparte dingen", voor jassen wel een goede zomer/winterjassen buiten het seizoen geregeld voor 25-50 euro. Ook zit er een Nike Factory Outlet die standaard wel goedkoper is dan Bataviastad. Haal vaak schoenen <40 euro daar. Hebben vaak op helft assortiment met laatste maten ook 20% extra kassakorting.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-06 18:23

two

Kleding van goede kwaliteit, die ook nog goed past en goed geprijst is moet je bij Uniqlo zijn. Zitten alleen in Amsterdam, maar serieus, wat een geweldige winkel. Veel beter dan HM en Zara, kwaliteit is te vergelijken met 'merken'.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

Davidshadow13 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 10:53:
[...] 20% extra korting en bij Nike zelfs 30% dan zijn veel dingen toch wel echt goed geprijsd.

Verder in hetzelfde winkelcentrum zit ook de G-Star Factory Outlet, hebben veel maar vooral "aparte dingen", voor jassen wel een goede zomer/winterjassen buiten het seizoen geregeld voor 25-50 euro. Ook zit er een Nike Factory Outlet die standaard wel goedkoper is dan Bataviastad. Haal vaak schoenen <40 euro daar. Hebben vaak op helft assortiment met laatste maten ook 20% extra kassakorting.
Korting ten opzichte van welke prijs? Net zoals Mediamarkt adverteerde met de zogenaamde btw-korting, was het verstandig naar de nettoprijs te kijken en te vergelijken met andere aanbieders. Zo was de prijs bij de concurrent weleens lager.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IndoBoy
  • Laatst online: 08-06 12:00

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Voor echte outlets kun je beter naar Italië gaan is mijn ervaring. Ik had ooit een winterjas gekocht in Italië en 2 jaar later pas in schappen van Nederland lol. Zo nu en dan ga ik ook nog naar Roermond. Vroeger ook nog weleens naar Maasmechelen. Bataviastad ziet er wel gezelliger uit dan vroeger. Bepaalde artikelen zijn echt nog wel goedkoper dan in de winkel, maar je moet zelf ook een beetje op de hoogte blijven van de marktwaarde.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:38
hansie_k schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 19:18:

Ook dat valt tegen hoor. Het is er zeker iets goedkoper maar ook daar moet je er net tegenaan lopen.
Mocht je gaan, check dan van te voren of de duitsers een vrije dag hebben. Zo ja, blijf er dan weg, want je staat uren in de file.

Wanneer je dan toch in Limburg bent, rijd dan door naar Maasmechelen (België). Daar liggen twee outlets waar het beter vertoeven is en waar alle bekende merken aanwezig zijn tegen wel leuke prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PSV-EHV
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-05 11:29
Ik heb een keer een heel interessant artikel gelezen over outlets. Een paar onderzoekers hielden collecties in de gaten van verschillende merken en kochten zowel outlet kleren als 'echte' kleren van dezelfde merken. Conclusie van het artikel was dat merken voor outlets een aparte kledinglijn maken, die kwalitatief veel minder is. Dus je koopt weliswaar een adidas shirt voor een paar tientjes minder, wat je koop is geen kwaliteit. Ik heb geprobeerd om het artikel zelf terug te zoeken (is al ff geleden), maar lukt helaas niet.

Zelf kijk ik regelmatig in de Zalando Lounge app. Daar worden vaak 'oude' collecties verkocht van grote merken tegen lage prijzen. Als er een sale is van een merk duurt ie een paar dagen, dus je moet eigenlijk wel elke dag kijken (goeie strategie van Zalando).

Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM

Pagina: 1